Volkswagen Golf: Golf 4, 1.4 roken en stinken na vervanging koppaking

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Beste leden,

Ik heb vandaag mijn koppaking vervangen omdat de kleine nokkenas riem geknapt was.
Nieuwe koppaking, riemen, spanners, waterpomp.

Ik heb hem zojuist gestart en hij rookt enorm tijdens het rijden, hoe meer gas je geeft hoe meer hij rookt.
het is geen koelvloeistof maar meer een olie geur.
iemand enig idee?

Leo

leoncio

Geplaatst door leoncio (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

ricky (0) PRO, 10 jaar geleden

Nou normaal als de kleine (of grote) riem breekt dan zijn je kleppen krom en heeft alleen een koppakking vervangen geen zin.
Hij loopt zeker ook niet mooi netjes strak rond?

Marjacq (0) PRO, 10 jaar geleden

Door de constructie van het cilinderblok waarbij de cilindervoeringen bij het pakkingsvlak 'los' staan kan het makkelijk gebeuren dat bij het opnieuw monteren van de cilinderkop de cilinders vervormen. Dit word veroorzaakt door de trekspanning van de rekbouten.
Dit type motor is al gevoelig voor olieverbruik en als er wat kilometers op staan en de kop moet er opnieuw op gaat dat niet goedkomen.
Deze 'open deck ' blokken zijn daar heel gevoelig voor.
Cilinders boren en honen naar een 1e overmaat is hier de oplossing.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.