close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: Golf 4 slaat af, hapert met wegtrekken, en zaagt in stationair.

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v AZD

Beste techneuten,

Mijn volkswagen golf heeft het volgende probleem.

Soms start ie s'morgens moeilijk en bij warm of koud schokt de auto met wegtrekken.
Ook in stationair gaat de auto zagen.
Als ik met de auto ga rijden en deze is op temperatuur komt het erg dikwijls voor dat de auto afslaat bij het stoplicht. Bij naderen stoplicht druk ik mijn koppeling in, hij zaagt dan verschrikkelijk en slaat vervolgens af.
Het vreemde is, als ik de airco aan zet is het probleem van het afslaan bij het stoplicht verdwenen, hij zaagt dan nog wel een klein beetje.
Ik rij dus op dit moment altijd met de airco aan en hij slaat niet meer af. Wat kan hier aan de hand zijn? code P0171 geeft ie aan.
Olieverbruik is gewoon prima.

Heb het volgende al gedaan:

- 4 nieuwe bougies
- Gasklephuis eraf gehad, schoongemaakt, nieuwe pakking eronder en opnieuw laten inleren bij de garage.
- map sensor schoongemaakt
- nieuwe temperatuur sensor

Alle problemen zijn nog steeds aanwezig en heb ook uren lang gezocht naar een eventueel vacuumlek, helaas niets kunnen vinden.

Wie o wie kan mij hierbij helpen of wil eventueel zijn hulp aanbieden (omgeving Tilburg)

M.v.g.,

Genelec

Geplaatst door

genelec (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Valse lucht al gecontroleerd ?

[quote=kaleido 1]Valse lucht al gecontroleerd ?[/quote]
Bedankt voor je antwoord.
Hoe en waar kan ik dat controleren?

genelec 0

9 jaar

De diverse vacuumslangetjes , inlaatspruitstukpakking enz .
Met remreiniger langs de randen van het spruitstuk spuiten , als de motor er op reageert zit er een lek.
Begrijp trouwens de vraag niet helemaal , want je hebt wel gecontroleerd op vacuum lekkage , dat is hetzelfde als op valse lucht controleren , dit heb ik extra gevraagd omdat het soms lastig is om het te vinden.

[quote=kaleido 1]De diverse vacuumslangetjes , inlaatspruitstukpakking enz .
Met remreiniger langs de randen van het spruitstuk spuiten , als de motor er op reageert zit er een lek.
Begrijp trouwens de vraag niet helemaal , want je hebt wel gecontroleerd op vacuum lekkage , dat is hetzelfde als op valse lucht controleren , dit heb ik extra gevraagd omdat het soms lastig is om het te vinden.[/quote]
Ik heb de slangen nagelopen en heb echt niets kunnen vinden. Remmenreiniger is erg vlambaar en ben daar erg voorzichtig mee.

genelec 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.