hallo,
sinds vanmiddag heb ik een raar probleem met mijn auto.
ik wou hem starten alleen ging de startmotor niet draaien. nu heb ik al gecontroleerd of er een stuurspanning aanwezig is als je de sleutel omdraait, die is er. ook het relais werkt, die heb ik ook al gecontroleerd net als de startmotor zelf.
alles werkt dus zou je denken, ware het niet dat het relais niet uitslaat als ik de sleutel omdraai.
nu heb ik ook even geprobeerd met een draad direct van de accu af als vervanging voor de stuurstroom via het contact, en dat werkt wel en slaat de motor dus gewoon aan.
heeft iemand een idee wat voor een rare situatie dit is?
mvg pim
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
slechte verbinding of contactblokje aan het contactslot
jan,
hoe kan het dan dat ik wel een stuurstroom krijg?
dat begrijp ik niet helemaal.
mvg pim
13 jaar
Waar heb je die stuurspanning gemeten? bij startmotor of contactlot? En hij start wel met een rechtstreekse draad op de startmotor? Heb je met een voltmeter gemeten hoeveel spanning je krijgt of met een spanningszoeker?
maarten,
ik heb de stuurspanning op de stekker gemeten die je op de startmotor schuift, de spanning was 12,6 volt.
en inderdaad bij een rechtstreekse draad deed hij het wel.
mvg pim
13 jaar
raar...
stekker eraf gehad?misschien geoxideerd? (waarschijnlijk heb je dit wel gedaan maar toch...)
ja heb ik inderdaad al gedaan en ook heb ik hem ingespoten met contact spray.
zou het ook iets met weerstand of ampères te maken kunnen hebben?
dat hij bijvoorbeeld bij een te lage ampére het relais niet uitstuurt?
mvg pim
13 jaar
ja zoiets. Dan moet het toch tussen het contactslot en de startmotor liggen. Zoals jan al aangaf,het contactblokje geeft nog wel eens problemen...
ja ik zal morgen is even gaan meten aan het contactblokje.
bedankt voor de reacties,
mvg pim
13 jaar
ik heb een tijdelijke oplossing gevonden door een startknop te monteren, netjes kabels gelegd en zekering er tussen geplaatst.
dus kon ik de auto van binnen starten.
de echte oplossing was dus inderdaad een nieuw contactblok, ik heb geprobeerd het oude blokje door te meten alleen gaat dat wat moeilijk zonder gegevens.
het uit en inbouwen van het blokje was snel gedaan, ong 20 min, en vrij simpel.
bedank voor degene die tips hebben gegeven!
mvg pim
13 jaar
bedankt voor de feedback! start ze!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar