Kan iemand er aan uit wat het volgende probleem kan zijn :
Gisteren rustig aan het rijden en ineens is de wagen stilgevallen en motor is niet meer te starten, net of je zonder brandstof zou vallen maar brandstof zit er in
Heb met VAG COM foutcodes uitgelezen en kreeg volgende fouten:
Chassis Type: 1J - VW G/J/B Mk4
Scan: 01,02,03,08,16,15,17,19,22,35,46,56
-------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans
Controller: 01M 927 733 ES
Component: AG4 Getriebe 01M 3955
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
6 Faults Found:
00518 - Throttle Position Sensor (G69)
16-00 -- Signal Outside Specifications
00661 - Temperature Indicator
27-00 -- Implausible Signal
00542 - Needle lift Sensor (G80)
35-00 -- -
00549 - Fuel Consumption Signal
31-00 -- Open or Short to Ground
01328 - Convenience System Data Bus
49-00 -- No Communications
01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
49-00 -- No Communications
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes
Controller: 1J0 907 379 G
Component: ABS 20 IE CAN 0001
Coding: 03304
Shop #: WSC 01317
5 Faults Found:
00285 - ABS Wheel Speed Sensor: Front Right (G45)
35-00 -- -
01315 - Transmission Control Module
49-00 -- No Communications
18269 - Throttle Position Sensor (G79): Error Message from ECU
P1861 -- 35-00 - -
00287 - ABS Wheel Speed Sensor: Rear Right (G44)
35-10 -- - - Intermittent
00297 - Gearbox Speed Sensor (G38)
16-10 -- Signal Outside Specifications - Intermittent
Het probleem met de ABS dat weet ik maar waarom hij stil gevallen is en niet start dat is wat anders
Het gaat hier om volgende wagen:
Golf 4
1900 TDI 90 Pk
Bwj 1998
Automatische versnellingsbak
Iemand raad?
Groeten
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
relair 109 controleren..... bevind zich achter de zwarte kap boven de pedalen.
paul,
[quote=paulkelder]relair 109 controleren..... bevind zich achter de zwarte kap boven de pedalen.
paul,[/quote]
Ik heb al weer een emmer vol van die dingen (allemaal stuk) :-(
Bedankt Paul, ik zal het morgen eens controleren.
Komt dat daardor dat hij stilgevallen is en niet meer wil starten ?
De wagen deed wel soms raar, gaf zelf meer gas als we het gaspedaal losten.
Wat we ook hadden de laatste tijd is wanneer je de wagen in D(rive) zet en als je ergens stopte en terug accelereerde dat hij precies in neutraal stond en ineens schiet hij vooruit.
Soms denk je dat door al die electronica de wagen een eigen leventje gaat leiden lol
Toch al bedankt
Groeten
17 jaar
Rotte massaverbinding tussen chassis en motorblok of accu en chassis kan ook, deze ook even checken. Dan flipt de hele boel ook.
Hartelijk bedankt Paul
Het was idd de relais 109 dat defect was, 14 en rijd terug prima
Ging alles maar zo snel ;-)
Groetjes
Michel
17 jaar
bedankt voor de replay..
gr
paul,
Wat ik nog wou vragen is volgende:
Hoe verloopt het om de olie bij te vullen van de Automatische bak want die verliest wel wat olie
Ik heb al gehoord dat het iets moeilijker is om doen en je moet rekening houden met temperatuur enz
En kan je die bijvullen door een andere bout mss dat het makkelijker zou gaan dan voorgeschreven staat,
ik weet dat i kdat soms deed langs de snelheidskabel bij de golf 2
Dacht dat het ook mss kon bij een golf4 ergens bijvullen
17 jaar
ATF-peil controleren en ATF bijvullen
ATF-peil controleren
[url=http://imageshack.us][img]http://img74.imageshack.us/img74/8519/n3...[/img][/url]
Testvoorwaarden
● Versnellingsbak niet in noodprogramma, temperatuur automatische transmissievloeistof niet meer dan ca. 30°C.
● Wagen staat horizontaal
● Keuzehendel in "P"
‒ → Reservoir van ATF-vulsysteem V.A.G 1924 aan wagen bevestigen.
‒ Elektronicatester V.A.G 1551 aansluiten
[url=http://imageshack.us][img]http://img376.imageshack.us/img376/8603/...[/img][/url]
ATF-peil controleren en ATF bijvullen
ATF bijvullen
‒ Kap -pijl- voor borgen van de afdichtstop met een schroevendraaier eraf wippen. De vergrendeling van de kap wordt daarbij vernield, daarom moet de kap altijd worden vervangen.
‒ → Sluitstop van vulpijp lostrekken.
Bij enkele versnellingsbakken is een kap met veervergrendeling ingebouwd. Deze kap kan weer worden ingebouwd
[url=http://imageshack.us][img]http://img150.imageshack.us/img150/958/n...[/img][/url]
‒ → ATF met V.A.G 1924 vullen tot ATF uit de controleboring te voorschijn komt -pijl-.
Te weinig of te veel ATF belemmert de werking van de versnellingsbak.
[url=http://imageshack.us][img]http://img376.imageshack.us/img376/8789/...[/img][/url]
‒ → Sluitbout met nieuwe afdichtring -pijl 1- met 15 Nm aantrekken.
‒ Afdichtstop op vulpijp steken tot de vergrendelingsbeugel vastklikt, resp.
‒ Sluitstop van vulpijp erop steken en met nieuwe kap -pijl 2- borgen.
‒ Kap vergrendelen.
Kap altijd vervangen. De afdichtstop wordt door de kap geborgd.
paul,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar