Tijdens het rijden had ik opeen geen vermogen meer, acceleert heel langzaam, als de contact afzet en weer start is het probleem weg en over tijdje komt het probleem weer terug.
Ik heb de luchtmassameter laten vervangen, maar de probleem komt weer terug, geen vernogen. Volgens de garage moet de auto uitgelezen worden en de oude luchmassameter moet worden gereset.
Kan iemand mij vertellen wat de andere oorzaak kan zijn.
Mvg.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zo te horen zit het variabele deel van de turbo vast.
Met een vacuumpompje op de vacuumslang,en dan gaan kijken of de hevel soepel en ver genoeg beweegt.
[quote=ricky]Zo te horen zit het variabele deel van de turbo vast.
Met een vacuumpompje op de vacuumslang,en dan gaan kijken of de hevel soepel en ver genoeg beweegt.[/quote]
Adviseer je om de auto uit te laten lezen, ik heb de auto pas een week en wil eventjes op de kosten besparen.
Uw antwoord zal ik overleggen met de garag houder en hopen dat dit het probleem is en zo niet, kan het ook ergens anders liggen.
17 jaar
Laat hem maar eens uitlezen.
Mogelijk heb je de storing "laaddruk overschreden of onderschreden".
Het kan ook nog aan de N-75 magneetklep liggen of gescheurde vacuumslang,maar als dat in orde is,dan moet je van de turbo uitgaan.
Het variabele deel kun je laten schoonmaken,zijn schoonmaak setjes voor te krijgen (heb ik zelf nog geen ervaring mee),maar de turbo demonteren kan ook of gewoon vervangen.
Een luchtmassameter resetten bestaat niet,wel het storingsgeheugen.
Als je garage eerst onderdelen vervangt en dan pas overweegt om het motormanagement uit te lezen, moet je misschien een andere garage zoeken...
17 jaar
Hallo,
Gisteren is de auto uitgelezen, er waren wel een paar storingen waaronder de LMM, al deze storingen zijn verholpen op een na. Volgens de garage gaf de computer ook een foutmelding van een sensor dat vast zit aan de intercooler. Ik moest eerst wat rondrijden met de auto, als de probleem terugkomt moet de intercooler vervangen worden.
De Turbo is ook nagekeken en alle slangen, daar is niks gevonden.
Kan iemand mij vertellen of dit ook de oorzaak kan zijn???
17 jaar
Die sensor is de turbodruksensor,die meet hoeveel luchtdruk de turbo leverd.
Ik weet niet uit mijn hoofd hoe het bij Seat is,maar bij Vw is hij gewoon los te vervangen.
Weet je toevallig ook welke storingen je had? (precieze omschrijving).
Direct op de intercooler zit geen sensor. Na de intercooler zit een gecombineerde turbodruk meter + luchttemperatuurmeter.
Dat ding is eenvoudig te meten met een voltmeter. Zie http://www.geocities.com/tech4tdi/ (MAP)
17 jaar
Nee ik weet niet welke andere storingen het waren, maar volgens de garage waren het best veel, maar die hebben ze allemaal uit het geheugen gewist, waaronder de nieuwe LMM en hij liet ook dat storing zien van dat turbo druk meter dat bij de intercooler zit, morgen (donderdag) wordt het vervangen (intercooler) door een gebruikte. Als dit de oorzaak is komt er een nieuwe turbodruk meter.
Ik hoop dat dit het probleem is, want ik heb de auto pas een week.
17 jaar
Probeer dan eerst een nieuwe turbodruk meter. Die haal je er met twee schroefjes uit. Intercooler is veel meer werk.
Je kunt de slang na de intercooler ook even los gooien en de motor starten. (kort laten draaien!) Er moet dan een flinke wind uit de pijp komen vanaf de intercooler.
17 jaar
Volgende week woensdag, wordt de auto helemaal nageken. De turbo druk meter wordt vervangen en de vacuumslangen worden een voor een nagekeken.
Ik hou jullie op de hoogte...
16 jaar
't Klinkt mij toch in de oren als een garage die geen diagnose kan stellen. Heb je daar nog garantie? Zo nee, volg het advies van dutch123 ;-)
16 jaar
Hallo,
Na diverse onderdelen vervangen te hebben is het probleem nog niet opgelost. Met pijn en moeite ben ik bij de VW Dealer geweest voor een diagnose.
Ze hebben me verteld dat m'n uitlaatgasturbo stuks is en dat er een andere turbo op moet, op het diagnoserapport staat dat m'n mbar 2570 (groepsnummer 11) is dit moet echter onder 2250 zijn.
Heeft een van jullie andere suggesties.
mvg.
16 jaar
Dan is hij waarschijnlijk niet echt stuk, maar zitten de schoepen vast. Een dealer gaat dan niet 'klooien', verwacht ik en monteert een nieuwe. Je zou zelf wel kunnen kijken of hij gangbaar te maken is.
Je kunt (met koude motor, anders kun je je lelijk verbranden) proberen of de hevel te bewegen is. Ricky stelde dit hierboven ook al voor.
16 jaar
Ja dat heb ik ook van m'n collega's (engineers) begrepen dat de schoepen vast komen te zitten, de schoepen komen dan vast te zitten door bijv. roet dat komt door veel stadsverkeer te rijden, volgens mij is het een kwestie van reinigen.
Nou heb ik ook gehoord dat er turbo reinigsmiddel bestaat, maar hoe kan ik eraan komen, op internet is het niet te vinden.
P.S. Als de motor koud is loopt hij niet lekker stationair, een beetje gas geven corrigeer je het heel even, op warme motor heb ik er geen last van, dan loopt hij goed, volgends VW dealer is de oorzaak de turbo.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar