ik heb en golf 4 1.9tdi van 1999.
ik heb de auto laten uitlezen omdat de auto niet harder wou dan 120km/h,en dan in de noodloop springt.
deze foutcodes kwamen eruit
17552 luchtmassameter (onderbreking/sluiting naar massa, heb een nieuwe gemonteerd maar fout code komt terug.
17978 motor regel eenheid geblokkeerd ?????
17965 turboladings drukregeling(drukregeling bij druk vulling bovenste correctie grens) ,ongeveer 3 maanden geleden nieuwe n75 klep opgekomen.
1176 sleutel instrumenten paneel.
heeft iemand dit eerder mee gemaakt en heeft wat oplossingen of idee wat ik er aan kan doen.
ben er al wel achter gekomen dat mijn schoepen van de turbo vast zitten .
groet klaas
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nou de over druk zeg je zelf al de turbo vast dus dat wordt of uit elkaar halen en gangbaar maken met speciaal vet of een andere monteren.
bij de lucht masse meter zul je de bedrading moeten gaan controleren.
en van de storing instrumenten paneel hoef je je niet druk temaken.
groetjes jan.
bedankt jan voor je snelle reactie .
ik ga vandaag nog even de bedrading bij langs ,kijken of ik een breuk of iets dergelijks kan vinden
de turbo ga ik vervangen aan gezien de wagen al 302 dkm heeft gelopen,en er volgens mij nog nooit is vv
wat houd die motor regel eenheid blokk precies in .
groet
14 jaar
dat zou kunnen in samen werking met een sleutel storing die het instrumentenpaneel aan geeft.
dat hij dus een keer geblokkeerd is geweest en dus niet vrij gegeven is maar daar zou ik even niks geen tijd aan besteden alleen als deze steeds terug keerd niet eerder.
groetjes jan.
Ik zou eerst de storing van de luchtmassa oplossen en dan kijken of de turbo vervangen moet worden.
M'n tech4tdi pagina's bestaan niet meer omdat geocities ermee gestopt is, maar op de luchtmassa bedrading vind je een 12V, een 5V, een massa (Pierburg heeft 2 massa's) en een uitgangssignaal. (plus 1 pin is niet aangesloten) De uitgangsspanning van een Bosch MAF is ca 2.2V als de motor stationair loopt, een Pierburg ongeveer 1.6V (met EGR gesloten)
Je kunt alles eenvoudig meten met een voltmeter.
Kijk ook even of de connector niet gecorrodeerd is. Connectoren zijn vaak de zwakste schakels in de bedrading.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar