Volkswagen Golf IV: Golf 4 TDI in noodloop

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi 74kw

Hallo, wie kan me een beetje helpen.

zit met het volgende probleem, mijn wagen valt af en toe in noodloop.

Het gaat om een VW Golf IV 1.9 TDI 74KW 100 PK.
Km 153.000

Bij het herstarten is het probleem altijd even weg.

Het doet zich voornamelijk voor als ik wat sportief rij/doortrek dat ie in noodloop gaat en ik vervolgens moeite moet doen om nog mee te kunnen met een SDI :-(

Ik vraag me dus af welk probleemgeval die "noodloop"kan veroorzaken?

necro

Geplaatst door necro (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Hendrik4290 (0) PRO, 12 jaar geleden

Drukregeling van turbo wekt niet goed door kapotte N75 of vastzittende schoepen van de turbo, waardoor de turbodruk te hoog oploopt en de motor uit beveiliging in noodloop gaat.

necro (0), 12 jaar geleden

Dacht eerst zelf aan een probleem met de lucht massa meter, maar dit zou het dus niet zijn volgens jou ?

En is zo'n N75 klep een dure herstelling ?

Alvast dank voor je snel antwoord.

ricky (0) PRO, 12 jaar geleden

De klep opzich niet maar als het probleem aan je turbo ligt (waat wel vaak zo is) dan is dat wel duur. Voor zoiets als dit kunnen meerdere problemen zijn dat kan varieren van een lek slangetje tot aan de turbo dus laat een goede diagnose doen bij een goede dealer of VAG specialist.
Als je hem laat uitlezen dan heb je hoogstwaarschijnlijk de storing laaddruk te hoog of te laag in het geheugen staan dus dan 9 van de 10x probleem met de turbo of de aansturing hiervan (n75 of vacuumslang).

necro (0), 12 jaar geleden

Zaterdag even naar garage geweest om de wagen te laten uitlezen, en gaf als foutcode weer: max.laaddruk overschreden.
Volgens garagist is het zelden een N75, hij denkt meer aan de LMM die af en toe hapert. Als ie het terug heeft, opnieuw laten uitlezen en het onderdeel is uitmeten, raadde hij me aan.
Zou het de LMM kunnen zijn denken jullie ?

ricky (0) PRO, 12 jaar geleden

Beste is als hij rijdend een test uitvoerd met de testkast waarin je kan zien via de meetwaardeblokken wat er precies gebeurd en dan weet je al veel meer. Luchtmassameter zou opzich kunnen maar naar mijn ervaring is het 8 van de 10x de turbo zelf.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.