Hallo,
2 dagen geleden ben ik stil komen te staan met onze Golf 4 Tdi.
Tijdens het rijden kon ik de cruisecontrol al niet meer gebruiken en bij het afremmen voor een stoplicht kon ik het koppelingspedaal niet meer vinden, deze was helemaal weggetrokken. Vervolgens kon ik ook niet meer schakelen en heb ik gewoon de rem ingetrapt.
Bij draaiende motor kan ik niet schakelen, maar bij als hij niet loopt wel, maar het koppelingspedaal blijft naar beneden staan.
Ik heb de auto laten afslepen aangezien het midden in de nacht was en deze monteur zei dat het de koppelingsplaten waren die eronder weglagen.
Klopt dit of zou het wat anders kunnen zijn??
Wie heeft hier ervaring mee?
Groeten Liesje
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kan ook de hydraulische bediening zijn die kapot is.
Hans
bijna zeker de cilinder(s)
dat kon je al merken aan de cc
pedaal zakt weg en dan werkt die niet meer
de koppelings platen laten m niet langzaan zakken mmaar is ie ineens weg en rijdt ie ook nietmeer
[quote=CARS&MOTORS]bijna zeker de cilinder(s)
dat kon je al merken aan de cc
pedaal zakt weg en dan werkt die niet meer
de koppelings platen laten m niet langzaan zakken mmaar is ie ineens weg en rijdt ie ook nietmeer[/quote]
is dit een duur geintje? op wat voor kosten kan ik rekenen ? weet je dat toevallig?
16 jaar
aangezien jou pedaal op de grond ligt zou ik inderdaad de bediening even laten kontroleren je hebt een hoofdcilinder(bij je pedaal) en een hulpcilinder onder op de bak aangezien deze hydraulisch werken kan het zijn dat ze lekken oftewel kapot zijn en dit is aanzienlijk goedkoper dan een koppelingsset
16 jaar
laten hopen dat het zoiets is ipv de koppelingsplaat (!)
auto gaat vandaag naar de garage en dan krijg ik een telefoontje over het hoe en wat...
enig idee wat de kosten zullen zijn van zo'n cylinder?
16 jaar
dat is moeilijk te zeggen ik weet niet wat de garage daar voor rekent natuurlijk,ik weet wel wat ze mij kosten,maar ik denk dat je dat beter even aan de garage kunt vragen,dit zou denk ik niet sportief zijn tegenover de garage,als je ze nu zelf zou gaan vervangen had ik je wel advies gegeven
16 jaar
ik wilde alleen een beetje een richtprijsje dat ik me straks niet het apelazarus schrik als ze bellen....
zelf vervangen is geen optie omdat de auto bij de garage gemaakt moet worden
16 jaar
cilinders grof weg 70 ex per stuk
arbeids loon is afhankelijk van de garage
zal 2.5 a 3uur gerekend worden
garage heeft gebeld en de cilinders is niks mis mee, niet lek of leeg, veer is okay
remvloeistof schijnt op een laag peil te hebben gestaan en dat hierdoor de druk is weggevallen.
is dit wel logisch???
verder hebben ze helemaal niks kunnen vinden.
16 jaar
jazeker kan dit, maar dan zal er toch wel een waarschuwingslampje op je dashbord hebben moeten branden met een remsymbool erop??
16 jaar
geen waarschuwingslampje gezien op het dashbord, zo laag schijnt nog net niet gestaan te hebben.
vond alleen het verhaal zo raar door een laag remvloeistofpeil dat de druk bij de koppeling wegvalt.
Dus dit is geen smoesverhaal van de garage? Klonk me zo raar in de oren...
16 jaar
nee nee geen smoes,jou koppelingscilinder wordt voorzien van vloeistof via je remreservoir mooie meevaller voor jou,alleen rijst mij de vraag waarom dat niveau zo laag is geworden.
16 jaar
volgens de monteur doordat de remblokken bijna aan vervanging toe zijn...en dat kan wel kloppen want dat wist ik al op het moment dat ik de winterbanden erop liet zetten
16 jaar
ja logische verklaring.
16 jaar
ben blij dat het voor jou een logische verklaring is, voor mijzelf vond ik het niet zo'n logische verklaring om eerlijk te zijn.
Maar ik ben blij dat de garage tenminste geen smoesje ophangt hierover
16 jaar
en toch ben ik bang dat dit weer terugkomt,al zou heel jou potje remvloeistof leeg zijn dan nog zit er vloeistof in de leiding naar je cilinder toe,en die kan er niet uit of er moet een lekkage zijn ,ik ben benieuwd op langere termijn,afwachten dus.
16 jaar
ik ben daar ook wel ergens bang voor, monteur opperde wel het idee om de cilinders te vervangen maar die zijn nog helemaal intact en schoon en droog
16 jaar
kan niet
als je rem vloeistof ZO laag komt gaat t lampje branden
en de versleten remblokken kan ook niet
als deze op zijn dan is het nivo van de vloeistof nog zo hoog dat de koppeling gewoon blijft werken
dus of er lekt iets in het remsysteem of ze hebben een keer ont lucht enn niet bijgevuld
of de cilinder(s) lekken toch
Of cilinder op versn.bak lekt inwendig(zonder demont.v/d cilinder zie je dit niet).Dit is toch zeker een TDI(motor code)en geen SDI ?
Liesje schrijft diverse malen Tdi, dus dan zal het wel een Tdi zijn. Staat normaal gesproken ook achterop de auto. Omdat de remmen wel gewoon werken zit het waarschijnlijk in het koppelingsdeel van de hydrauliek. En er verdwijnt remvloeistof, dus lekkage van de cilinder op de motor lijkt het meest voor de hand liggend, zoals auto-peter schrijft.
16 jaar
wat nog mogelijk KAN zijn
de leiding naar de hoofd cilinder lekt ergens en dan vind je geen lekkage op de cilinders
Hebben ze ook de rubberen beschermhoes van de cylinder verwijderd om te kijken of er nattigheid onder zit?
Of hebben ze alleen maar vanaf de buitenkant gekeken?
Denk dat je er vanuit kunt gaan dat 1 van de 2 cylinders lek zijn.
is wel zeker rick
Yo jongens,mischien beter topic afsluiten voor we nog verder afdwalen van het goede pad dat Problemcar toch is..
ja paul wat doen we nog hier, we worden alleen maar afgebrand. en dat voor vrijwilligerswerk,wat een tragiek.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar