close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: Temp.Meter op Dashboard

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16V

Hoi,
Ik heb een paar vragen:

Mijn motortemperatuurmeter werkt niet,maar de thermosensor op de motor is wel goed.
Waar moet ik nog meer naar kijken.

Heeft dit effect op de benzinemeter,want als hij kwart vol wijst,is de tank leeg !!!
Zit de vlotter misschien vast ????

Horen de ventilator/Aircoknoppen verlicht te zijn als je je lichten aanzet.
Want in het donker zie je de knoppen bijna niet meer....zijn de lampjes gebrandt!!!

Hoor het graag....alvast bedankt.

Geplaatst door

jimbo4 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Temperatuurmeter komt waarschijnlijk door de koelvloeistoftemperatuurvoeler die stuk is.
Benzinemeter weigert meestal door een defecte tankvlotter.
En schakelaars zit 1 lampje achter die je moet vervangen door de middelste draaiknop eraf te trekken en dan het lampje eruit te trekken en ik doe dat met een stukje ruitensproeierslang

Benny Vee 0
badge

16 jaar

Temperatuurmeter komt waarschijnlijk door de koelvloeistoftemperatuurvoeler die stuk is.

Weetje misschien hoe ik m test of hij goed is,want ik heb namelijk een andere motor geplaatst en bij de vorige motor deed ie het ook niet,lijkt me sterk dat bij de nieuwe motor die sensor ook stuk is.
Ik zal alvast die zekeringen checken...

jimbo4 0

16 jaar

Weet zo niet welke kleur kabel je met de massa moet doorverbinden, dan moet de meter uitslaan naar heet.
Als niemand anders dit weet wil ik morgen wel even voor je kijken op schema.

Benny Vee 0
badge

16 jaar

Hoi Benny,
als je dat voor me kan checken welke kabel ik moet hebben.
Ik zie namelijk 4 kabels eruit komen !
Thanx

jimbo4 0

16 jaar

Weetje misschien welke zekering ik moet checken voor de thermostaat ?

jimbo4 0

16 jaar

Ik heb de benzinepomp eruitgehaald en de vlotter op en neer bewogen !
De pijl gaat mee maar bij de laagste stand van de vlotter blijft het dashboardpijl op ongeveer 1/4 steken.
Eerste witte streep NA het rode gedeelte,blijft hij vast.......hij zakt niet lager.
Waar kan het aan liggen....zijn de temperatuurmeter en benzinemeter aan elkaar verbonden achter het klokhuis ??

jimbo4 0

16 jaar

Ten eerste wordt de thermostaat niet electrisch aangestuurd.
Wat betreft de temperatuursensor , daar zitten als het goed is 4 draden aan. Lila - Bruin/Wit - Bruin/Blauw - Blauw.
Die lila draad regelt je temperatuurmeter. Als je deze bezetting hebt dan leg je de liladraad aan massa en dan moet de meter naar heet gaan.
Doet hij dat dan reken maar op de sensor zelf die stuk is want die gaan bij bosjes.
In de tank ga ik voor een nieuwe tankvlotter.
Dit is natuurlijk in de garage door te meten maar ik denk dat je die 2 delen moet vervangen.

Benny Vee 0
badge

16 jaar

Benny, Massa is dat - of + ( ik ben niet zo technisch aangelegd)
Want als ik m op de min zet slaat de pijl meteen hoog dan gaan die koelventilatoren ook even aan.
Wat gebeurt als ik m op de + zet,want ik heb m per ongeluk ff op de + gezet !

Hoelang duurt het voordat die koelfan aanslaan,lijkt alsof ze nu niet willen aanslaan.
Ik heb de motor zeker een 10 minuten laten draaien.
Maar ze gingen niet aan !
Ik wil m niet langer laten draaien,want ik kan de temperatuur niet checken,straks heb ik een verbrandde koppakking...
Ok hoor het van je..
gr,
Jimmy.

jimbo4 0

16 jaar

Massa is de min en als hij dan uitslaat plaats maar eerst een nieuwe sensor + rubber ring, kost maar iets van 25 euro en daarna kun je zien hoe het met de temperatuur van de motor is.
Koelfan kan stationair wel een half uur duren.

Benny Vee 0
badge

16 jaar

ok bedankt,ik ga er een nieuwe sensor inzetten en kijken wat ie doet !
Er is toch niks doorgebrand ofzo omdat ik m ff op de + had gezet ???

Maar bedankt voor de info.......je hoort van mij

jimbo4 0

16 jaar

vanavond krijg ik die temperatuursensor binnen (vriend komt uit ned.,ik mail namelijk vanuit Suriname ;)
Nog een vraagje,me versnellingspook schakelt een beetje stroef,moet een beetje kracht opzetten om te schakelen.waar moet ik m smeren,want de auto had zeker 3/4 maanden stilgezeten.waarschijnlijk uitgedroogd met de temperatuur hier van 30/33 graden !!Moet de pook eruit of moet ik onder de auto zijn ??

jimbo4 0

16 jaar

Schakelmechanisme kan je zo van boven smeren.
Iemand in de auto zetten om te schakelen en dan de motorkap openen om te smeren.
Vooral waar de stang van de pook komt. Daar zit zo'n kogel die je goed moet smeren.

Benny Vee 0
badge

16 jaar

Hoi Benny, heb een nieuwe sensor gezet maar die temp.meter op het dashboard reageert nog steeds niet !
Waar zou ik nog meer naar moeten kijken ??
Heb inmiddels die schakelmechanisme gesmeerd,schakelt ietsje beter....thanx..

jimbo4 0

16 jaar

Heel vreemd want je zegt dat je draad aan massa legt dat de meter wel oploopt.
Dan wordt het moeilijk om dit zo te zeggen.
Dit moer je uitzoeken met het electrisch schema erbij.

Benny Vee 0
badge

16 jaar

Ik zal even moeten uitzoeken waar het aan ligt !!
Maar als de temperatuur te hoog wordt geeft hij een lichtsignaal of melding op het dashboard.
want zoals je zei,dat die dingen met bosjes kapot gaan, nu kan ik zien of hij omhoog gaat.
Daarom de vraag als hij een melding geeft bij een te hoge temperatuur !!??

jimbo4 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.