328 bezoekers online

Volkswagen Golf IV: Golf 4 TDI start niet meer

Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 tdi 66kw

ik was mijn zoon naar het voetballen aan het brengen en plots stopt de auto ermee.
heb anwb laten uitkomen en die heeft een 1 uur zitten zoeken en geprobeerd em uit te lezen ,ging niet helaas.
is daarna afgesleept naar huis.
Golf 4 TDI 1900 66KW
BJR. 2000



heb em uitgelezen via vagcom en gaf me dit aan.

VAG-COM Version: Auto-Intern 303.2


Fahrzeugmodell: 1J - A4 VW Golf IV
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,22,35,46,56

Adresse 03 -------------------------------------------------------
Steuergerät : 1C0 907 379 C
Bauteil : ABS FRONT MK60 0103
Codierung : 0001025
Werkstattcode : WSC 00046
1 Fehlercodes gefunden:
01314 - Motorsteuergerät
004 - kein Signal/Kommunikation

Adresse 08 -------------------------------------------------------
Steuergerät : 3B1 907 044 C
Bauteil : CLIMATRONIC C 0.7.0
Codierung : 01000
Werkstattcode : WSC 00046
0 Fehlercodes gefunden:

Skipping Address 15-Airbags

Adresse 17 -------------------------------------------------------
Steuergerät : 1J0 920 805 E
Bauteil : KOMBI+WEGFAHRS. BOO V04
Codierung : 05112
Werkstattcode : WSC 00046
Ident.-Nr. WEGFAHRS.:VWZ6Z0Y2146375
3 Fehlercodes gefunden:
00771 - Geber für Kraftstoffvorratsanzeige-G
30-10 - Unterbrechung / Kurzschluß nach Plus - Sporadisch
01176 - Schlüssel
07-10 - Signal zu klein - Sporadisch
01314 - Motorsteuergerät
49-00 - keine Kommunikation

Adresse 19 -------------------------------------------------------
Steuergerät : 6N0 909 901
Bauteil : Gateway K<->CAN 0001
Codierung : 00006
Werkstattcode : WSC 00046
1 Fehlercodes gefunden:
01314 - Motorsteuergerät
49-00 - keine Kommunikation

Adresse 46 -------------------------------------------------------
Steuergerät : 1J0 959 799 Q
Bauteil : 4F Zentral-SG Komf. 0001
Codierung : 00257
Werkstattcode : WSC 00046
3 Fehlercodes gefunden:

k kan de motor laten draaien maar hij start niet.
even 103 vernieuwd startte even en sloeg weer af, daarna niets meer.

ik heb reais 109 vernieuwd en 103 weer vernieuwd.
maar doet nog niets. nu zie ik code 01314 staan en weet dat het ECU is, zou hij kapot kunnen zijn of iets anders is ermee.

Ik ben geen auto monteur of zo maar gewoon een dakdekker.
daarvoor vraag ik jullie de experts.

wie o wie kan me helpen.
ik woon in Geleen.

john_odc

Geplaatst door john_odc , lid sinds 9 jaar geleden

17 Reacties

oldford PRO, 9 jaar geleden

Vagcom kan de motorecu niet vinden en het ABS, kombi en gateway klagen dat er geen communicatie is.
Dat kan ook komen omdat de motorecu gewoon geen stroom krijgt.
Gaat het gloeilampje wel aan als je het contact aan zet? Zo nee, begin met alle zekeringen te controleren.

john_odc, 9 jaar geleden

ik heb alle zekeringen al gecontroleerd,waren allen goed.
Gloeilamp doet het nog steeds niet.

Kan het doordat de motor ECU geen stroom krijg daarvoor mijn auto gewoon onder het rijden stopt ermee.
En niet meer aan te krijgen is .

mvgr John

stefan84, 9 jaar geleden

John,

Meet de zekeringen eens één voor één door, vaak is er ene kapot, terwijl je denkt dat hij nog in orde is.

En ja, het kan zijn dat hij er dus mee stopt tijdens het rijden, en nu ook niet meer aan de praat te krijgen is gezien het gloeilampje niet meer brand als hij op contact gezet word.

Gr Stefan

john_odc, 9 jaar geleden

Ok

alle zekeringen vernieuwd.
starte op dat moment maar sloeg weer af.
daarna met de sleutel op en neer gegaan hoorde piepen en knipperlichten aan en uit gaan .
starte en liep door.
toen afgezet en niet meer aan te krijgen.
zitten wielen met de sleutel in et slot en plots deed hij et weer.
maar nu doet het alarm van de afstands bediening het niet meer.....Raaaar He.
Maar auto loop n wel ff kijken hoelang het duurt dat hij weer niets doet.

ik meld me weer .


thnx voor jullie hulp alvast.
mvgr John

oldford PRO, 9 jaar geleden

Lijkt erop dat je contactblokje achter het slot niet meer goed is.

john_odc, 9 jaar geleden

Denk et ook.
Laat em binnenkort vernieuwen en meteen het alarm nalaten kijken.


Opdate nu: Auto loopt en blijft lopen.

john_odc, 9 jaar geleden

Update 2

Is weer 3 keer afgeslagen.
Weer met sleutel wringen en lopen die hap.

Dat blokje vernieuwen,heeft dat met code sleutel ook te maken of kan ik em zo vernieuwen?


mvgr John

stefan84, 9 jaar geleden

John,

Het blokje zit achterop het contactslot..Het heeft niks met de code te maken, je kunt deze zo vernieuwen.

Blokje kost een € 25,-

Gr Stefan

john_odc, 9 jaar geleden

Hi Stefan

Is het veel werk of gaat het snel dat vernieuwen.

mvgr John

john_odc, 9 jaar geleden

heb vandaag blokje gehaald.
Laat em morge erin zetten,ben vandaag weer 3 keer stop gevallen.
Maarja kijken of het morge compleet goed is.
Dan meld ik me weer.

Mvgr John

john_odc, 9 jaar geleden

De garage heeft het blokje erin gezet.
Start weer niet.

nou ben ik radeloos,volgens mij ga het een hoop geld kosten ddl.
of zijn er andere alternatieven voor dit.

gr John

de Dokter, 9 jaar geleden

Heeft u de reserve sleutel al geprobeerd?

foutcode: 01176
nl Sleutel
du Schlüssel
en Key Faulty
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke oorzaken:
Te lage batterij spanning in de sleutel
Slechte verbinding tussen de immo reader coil en de immo control module, the contacts tend to oxidize.

Mogelijke oplossingen:
Vervang de batterij van de sleutel
If more than one key acts like this, Check/clean the connector between immo reader coil and immo control module, the contacts tend to oxidize.
There is also another known issue with the wiring between reader coil and immo module, they are known to be too short so there is a 'longer' wiring (8D0-972-275) available.

Groeten Jan-Aize

john_odc, 9 jaar geleden

heb em van elent naar VW garage gebracht.
kreeg telefoontje.
hebben em ook maar ff aan et lopen gehad en sloeg weer af.
vroegen aan mij of ze verder konden gaan met zoeken.
nouja ik wacht maar af/
ik hoop dat ze het vinden.


mvgr John

john_odc, 9 jaar geleden

VW heeft me gebeld
ECU kapot en geoxideerd.

Was ook niet de orginele vertelde ze me.
Kwam volgens hun van een autosloop af was met stift opgeschreven welke type auto moest zijn.

Nonde....Kost geld nu.

meer ditails later

Mvgr john

john_odc, 9 jaar geleden

Ik heb de auto laten ophalen en de ECU later repareren in eindhoven.
Klasse werk 100%.

Nu heb ik geld gespaard ga lekker Wokken....hmmmmmmm


Mvgr John

P. Kelder PRO, 9 jaar geleden

[quote=john_odc]Nu heb ik geld gespaard ga lekker Wokken[/quote]
Indien je het uit gaat geven heb je nog niks in je zak bespaard....

Gr. paul

TDIrus, 6 jaar geleden

John waar heb je die ECU laten maken want ik heb precies zelfde probleem mvg Dre

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.