hallo,
ik heb een golf 4 tdi, 66kw, heeft ongeveer 400.000km gelopen.
nu vind ik dat die niet echt hard trekt,
hij wil ook maar met moeite de 150km/h halen.
terwijl zo'n ding toch veel harder moet willen lopen.
nu heb ik hem uitgelezen, geen foutcodes,
nieuwe luchtmassameter, geen resultaat,
egr schoongemaakt, daarna afgedopt, geen resultaat,
brandstoffilter is nieuw, leidingen heb ik doorgeblazen.
brandstofpomp afgesteld, geen resultaat,
inlaat spruitstuk schoongemaakt, vacuum slangetjes gecontroleerd,
turbodruk gecontroleerd, was allemaal goed,
alle waarden met de computer gecontroleerd, geen afwijkingen.
hij rookt trouwens niet tot nauwelijks.
ik zou niet weten waar ik het nu nog moet gaan zoeken,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
uit gelezen met dealer apperatuur? slang intercooler los/lek
Misschien zit je katalysator of een ander deel van je uitlaat wel dicht.
Sucses Passatje
[quote=jury]hallo,
ik heb een golf 4 tdi, 66kw, heeft ongeveer 400.000km gelopen.
nu vind ik dat die niet echt hard trekt,
hij wil ook maar met moeite de 150km/h halen.
terwijl zo'n ding toch veel harder moet willen lopen.[/quote]
Wie zegt dat de auto NIET naar behoren is en rijdt ?
Voor die behaalde km-stand rijdt deze auto waarschijnlijk nog perfect.
Gr. paul
de room is er met deze kmstand wel een eind af. wat je nog kan doen is de compressie meten maar dan houd het echt wel op. gr john
[quote=citroënmonteurtje]uit gelezen met dealer apperatuur? slang intercooler los/lek[/quote]
dankje
nee, uitgelezen met universele uitleesapparatuur.
maar als er een slang los zou zitten zou je hem moeten horen sissen,
en zou die de gewenste boostdruk niet halen en die haalt die wel.
ik ga dan morgen de compressie maar eens meten.
Jury
Waarschijnlijk ben je opzoek naar een zwarte kat in het donker die er niet zit....
Een motor met 400.000 op de klok haalt simpelweg geen top meer.
Je zou natuurlijk de compressie even kunnen meten.
Gr. paul
[quote=citroënmonteurtje]uit gelezen met dealer apperatuur? slang intercooler los/lek[/quote]
wat is er mis met de universele uitlezer?
John, de universele spul kan meestal bij PSA (VAG weet ik niet) lang niet alle parameters/ meetwaardenblokken uitlezen. dealer apperatuur wel
die van mij heeft een hele ruime dekking voor de franse auto's.t/m modeljaar 2009 kan ik van alle systemen foutcode's uitlezen en parameters in beeld krijgen het is maar net hoeveel euries je wilt uitgeven voor een tester. gr john
ok, das mooi John meeste hebben wel een goede, maar kunnen BSI en dat soort dingen weer net niet
ook de bsi dekt hij. gr john
ik denk dat ik me er maar gewoon bij neer moet leggen dat die niet zo snel is.
zou wel gewoon een gaar motortje wezen.
toch allen bedankt
Zolang de tdi gewoon goed start en onderin goed trekt is er met de motor niets mis. Ook met deze km stand moet de motor goed presteren. Ik heb hier nu voldoende auto's rondlopen die met zeer hoge km standen hard lopen, hier is dus wel degelijk iets mis. Een goede 90pk loopt op de teller 190km/u en een mindere moet in ieder geval 170km/u halen.
Jos.
Het is algemeen bekent dat het vermogen van voertuigen met hoge km-standen wel met 30% afneemt.
Dit wordt niet altijd direct opgemerkt, sluipt er langzaam in door de jaren.
Gr. paul
ja jos je kan van alles gaan vervangen en er uiteindelijk toch een andere motor in hangen. gr john
Geen aanlopende rem?
Mijn ervaring is dat intercolers naar verloop van tijd dichtslibben door olieresten, waardoor de mms automatisch de turbodruk op vol vermogen iets terugneemt.
Ook de doorstroming zélf loopt terug waardoor de hoeveelheid aangezogen lucht daalt. Weliswaar dat de turbodruk zélf wél goed blijft. Als je dus een ander blok erin hangt kán het probleem dan niet over zijn.
Ook intercoolers kunnen door bv steenslag lek raken zonder dat je het van buiten kan horen.
ps. de distibutietiming loopt in de juiste meetwaardeblokken? Ook de inspuitmomenten?
Met een vag computer kun je echt heel veel meten, ook onder het rijden.
Soms is meten met een mechanische (turbo)drukmeter zinvol, als de computerinfo niet juist is kan het allemaal ook niet juist verlopen.
Als alle gemeten info klopt weet je dat je je best hebt gedaan en kan je evt alsnog een ander blok overwegen.
gr marcel
ps jury, wat is de compressie?
he' jury, het andwoord van paul van 30 % vermogen verlies is denk ik op nog geen 30% van de volkswagen motoren.
heb zelf ook behoorlijk wat audi vw in o.h ook wel met hoge km standen , heb er zelf ook een met bijna 4ton en deze loopt echt als een kanon! nagenoeg geen olie verbruik en hier is nog nooit een kop afgeweest!
Echter kan jij het net treffen , wat een versleten motor betreft, heb hier al van een leon met 180.000 een vervangen omdat hij een liter olie verbruikt op 2000 km!
mijn tip, controleer de krukas poelie, wordt nog te vaak vergeten bij storingen.
Succes , mvrgr Mark Laanstra.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar