Hi all.
Golf 4 met 1.6 16v motor uit 2001 valt soms uit bij afremmen voor b.v stoplicht.
Auto is dan niet meer te starten.. pakt niet aan.
Met uitlezen komen er geen foutcodes naar voren.. vanochtend viel hij weer uit en niet meer aan de praat te krijgen.. auto paar uur laten staan en bij terugkomst even proberen en ja hoor starten lopen.
Ff heel onregelmatig alsof hij op 3 cilinders loopt dit duurt een paar seconden en daarna liep hij weer normaal.
Kweet ff niet waar ik het zoeken moet... iemand een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo,de toerentalsensor van de krukas geeft weleens problemen indien warm,en geeft niet altijd een foutcode.
check ook of er benzine druk is als hij uitgevallen is,om een defecte brandstofpomp in de tank uit te sluiten
Dank voor de reactie. Kan ik deze sensor testen of doormeten?
Deze sensor zit onder mijn oliefilter?
7 jaar
nee ,de sensor zit onder het inlaatspruitsuk net boven de startmotor,het is een hall gever,dus zomaar doormeten gaat niet,misschien met een geschikte tester een log maken van het toerentalsignaal.
Bedankt.. vandaag de auto opgehaald en weer gewoon starten en lopen. Direct naar huis gereden en hele tijd stationair laten lopen. Niets aan de hand..
Lukt me niet om een foto te uploaden via deze website.
https://pasteboard.co/GHtldTO.jpg
Om welke sensor gaat het nu (g28) links of rechts??
Hoor graag van je
7 jaar
Hallo, het is de linkse sensor,,die in het gat zit (de andere is de pingelsensor).
Top bedankt. Ga hem vervangen is besteld.
Hoop dat dit direct de problemen oplost aangezien ik er nu maar niet meer mee rijd..
Heb je nog een tip hoe je er het makkelijkst bij kan Komen?
7 jaar
Het kan vanaf de plaats waar de foto is genomen en met behulp van een spiegel het boutje lokaliseren
Imbus 4mm dacht ik.
je kan ook het inlaatspruitstuk weg halen,dan heb je er meer zicht op.
Als je mocht besluiten het spruitstuk los te maken probeer dan de gasklep bedrading aangesloten te laten,dit scheelt weer inleren van de gasklep.
Een spiegeltje zou idd nog wel handig kunnen zijn.. Bedankt.
Indien ik het inlaatspruitstuk eraf haal moet ik dan nog rekening houden met het vervangen van eventuele pakkingen? Dit geldt ook voor het gasklephuis bij demontage en montage een nieuwe pakking nodig?
Alvast bedankt voor de reactie. Groetjes
7 jaar
De pakking van het inlaatspruitstuk is van rubber en kan opnieuw worden gebruikt.
het egr pijpje heeft een rubber o ring,ook geen probleem,het gasklephuis weet ik niet zeker,soms is het een rubber pakking,soms een metalen plaatje,maar kan denk ik wel hergebruikt worden
Nogmaals bedankt. Duidelijke info waar ik wat aan heb.
De sensor is onderweg en zal waarschijnlijk morgen binnen komen..
Wel zag ik al dat het gasklephuis behoorlijk was vervuild.. kreeg voorheen ook een storing op de EGR klep.. doorvoer te groot. Heb de klep schoongemaakt en via vagcom een output test uitgevoerd. Zie en hoor de klep goed open en dicht gaan maar houd storing P0402.
De map sensor heb ik ook maar direct meebesteld. Zag laatst code p1158 ook eens voorbij komen...
7 jaar
Vandaag de sensor erin gezet... dus niet. Hebben ze me een verkeerd model gestuurd.
Nu maar direct naar brezan.
Sensor wel goed vies.. ijzer deeltjes lijken het wel.
Kan een vieze sensor ook deze fouten veroorzaken?
7 jaar
Na het monteren van een nieuwe krukassensor en een nieuwe mapsensor deed de auto het goed tot vandaag.. auto begon te schokken en te bokkeren en viel uit. direct uitgelezen met een simpele obd-ii meter en krijg foutcode: 17563 oftewel P1155 - Luchtdruksensor in het inlaatspruitstuk (G71) kortsluiting naar plus.
sensor nu al defect naar een paar dagen? de bedrading ziet er allemaal goed uit en de originele bescherming zit er nog om.
Auto wil nu niet meer starten en staat bij de winkel. weet even niet wat te doen nu.
7 jaar
denk toch dat je het in de bedrading moet zoeken gezien de foutcode,soms zit er geniepige breuk ondanks het feit dat de isolatie niet beschadigd is,vaak waar de draad aan het stekertje zit,
De isolatie zit ook geklemd en houd dan de boel nog een beetje bij elkaar.
Zal toch morgen eens alle bedrading nalopen op eventuele beschadigingen of breuken.
Zojuist geprobeerd om de auto te starten en jaa hoor precies zelfde als vorige keer even heel beroerd lopen en dan weer goed. Maar er zit wel net een nieuwe krukas sensor in..
Wat zou dit nog meer kunnen zijn? Merk dat het telkens is met warme motor op het moment dat je bijna stilstaat.
Auto is ook een enorme oliezuiper.. kan dit ook met compressie te maken hebben? Ben zelf in bezit van vagcom zijn er simpel dingen te zien als k hier een screen van maak.
Hoop dat je me helpen kan.
7 jaar
kijk eens op de site van gerritspeek,daar is veel informatie te zien over het gebruik van vag.com e.d.
Blijft toch niet de egr klep openstaan door b.v deeltjes uit de katalysator,mogelijk beschadigd door het hoge olie verbruik?
je zou e.v het ding kunnen dichtzetten met een plaatje (krijg je wel een storingsmelding) om te kijkenof de motor dan wel blijft draaien.
die egr kleppen zijn een gekend probleem bij deze motoren.
Bedankt voor de reactie. De site van gerrit speek ben ik mee bekend. Alleen weet ik niet wat de juiste waarden zijn voor mijn auto als ik b.v in de meetwaarde blokken kijk voor de mapsensor.
Had nog wel een storing in de egr deze week p0402.
Uitlaatgasterugvoersysteem (EGR) doorvoer te groot
Kan dit mijn probleem verklaren van het uitvallen met warme motor? Aangezien hij na een aantal uren staan wel weer start en ook rijdt?
Als ik de egr demonteer en de pakking wat hiertussen zit omdraai is het gat ook afgesloten. Is dit voldoende?
7 jaar
Dat lijkt me wel,dan heb je nog oude pakkingen,nieuwe versies hebben twee gaten ,dan lukt deze truuk niet.
Heeft de egr klep een glad huis van metaal of geribbeld van kunsstof?
de egr kleppen met een gladde behuizing geven wel vaker problemen (klemmen bij hogere temperatuur)
Vandaag de bedrading nagelopen van de egr klep. Niets geks aan te vinden.
Heb de nieuwe versie van pierburg met geribbelde kunststof behuizing.
Tijdens een output test met vagcom zie en hoor ik de klep duidelijk open en dicht gaan. Nogmaals goed gereinigd. Wil ik hierna de egr klep inleren krijg ik een error.
Heb de pakking na de egr klep omgedraaid en het gat is nu nog zo.n 20% open. Krijg geen storingen op dashboard en merk nu direct een verhoogd stationair toerental.
7 jaar
De klep gaat wel open en dicht,maar sluit hij ook af?,misschien ook de gasklep adapteren voor de gelegenheid,en dan maar kijken of de motor niet meer afslaat.
overigens error? de adaptatie staat toch op ok?
Zo ver ik kan zien sluit hij wel goed af...
Gasklephuis heb ik gisteren eraf gehad en compleet gereinigd. Zat wel een centimeter smeer in..
Hierna de gasklep ook weer ingeleerd .
Print screen is voor de adaptie genomen.. de weergegeven waarden wijken ook iets af?
Is het normaal dat de auto nu harder stationair loopt door het half afdoppen van de egr klep.
7 jaar
Nou eigenlijk niet,zou betekenen dat er ergens valse lucht binnenkomt onder de gasklep,,paardenmiddel om dat te testen,Bij stationair draaiende motor de inlaat afsluiten,motor moet dan afslaan(smoren).blijft hij toch doordraaien,dan moet er ergens lucht binnenkomen.
Hmm heb de pakking weer omgewisseld zodat het weer origineel is en de motor loopt weer keurig rustig stationair.
Toch ben ik er nu nog niet achter waarom de auto is uitgevallen voor de zoveelste keer en ik hem pas later weer kan starten. Na een aantal uren.
Vandaag nogmaals 3x geprobeerd om de egr klep in te leren maar zonder succes. Hoor de klep tikken maar krijg error. Denk toch maar een andere egr klep proberen.
Vandaag gewoon gereden en niets aan de hand... echt een vreemde zaak... lees ook problemen met relais 409 bij warme motor? Misschien moet ik deze eens nakijken.
7 jaar
Alweer een paar ritjes gereden hier in de buurt en tot zover nog niet weer uitgevallen.
Vraagje aan de experts:
Kan de EGR klep een storing veroorzaken waardoor de auto uitvalt en hij een storing geeft op de MAP sensor G71. dat er teveel uitlaat gas door de inlaat gaat wat het drukverschil veroorzaakt??
7 jaar
De auto is sinds het schoonmaken van de gasklep niet meer uitgevallen.
De nieuwe egr klep heb ik er nog niet opgezet.
Wel merk ik dat de auto behoorlijk veel benzine lust.. hoe kan ik nakijken of de lambdasonde zijn werk goed doet?
7 jaar
Ja dat kan,de ecu stuurt de egr klep aan en deze geeft met een potmeter een terug melding van hoever hij open staat,
In het kenveld van de ecu wordt dan aan de hand van de inlaatdruk(mapsensor) vergeleken of de gemeten druk overeen komt met het de waarde die overeenkomt met de stand van de egrklep,die geeft immers een soort van valse lucht ,in dit geval uitlaatgas.
Wanneer deze waarden niet kloppen krijg je een foutmelding.
Als er teveel uitlaatgas binnen komt slaat de motor af door gebrek aan zuurstof.
Ik denk dat de lamda sondes wel goed werken,anders krijg je daar meteen een storing op
het lamda sonde systeem is bedoelt om te zorgen dat de katalysator zijn werk kan doen en is niet persee voor een laag brandstof gebruik,helaas.
Duidelijk verhaal. Toch blijf ik me verbazen over het enorme benzine verbruik.
Auto moet in november voor de Apk en begin me toch zorgen te maken. De auto rookt behoorlijk als je paar x flink op het gaspedaal trapt..
Hoop dat dit voor de viergasmeting nog goed komt...
7 jaar
Dan ga je zsm naar een apk station en laat je een viergas meting uitvoeren en weet je meteen wat je te doen staat ipv wachten op apk en dan in allerijl repareren.
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar