Volkswagen Golf V: Golf 5 1.4 Fsi loopt niet stationair en katalysator word gloeien

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400 FSI

Goeden dag beste leden,

Ik heb een golf 5 1.4 fsi waarbij de ketting was versprongen en de inlaat en uitlaat kleppen krom waren.
ik heb alles vervangen nu probeer ik hem weer te starten gebeuren de volgende problemen.

- Hij loopt niet meer stationair.
- Katalysator wordt gloeiend heet helemaal rood

Waar kan die aan liggen?

Alvast bedankt

Aldin

Geplaatst door Aldin (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

Als de katalysator rood-heet wordt dan verbrandt er benzine in de katalysator.
Motor krijgt dus veel te veel of 1 cylinder krijgt geen vonk, maar wel benzine.

Alle stekkers en vacuum slangen op de juiste plek gezet?
Gaat de motorlamp (MIL) uit na het starten?

kaleido 1 (1830) PRO, 11 jaar geleden

Alles staat wel op tijd?

Aldin (0), 11 jaar geleden

Oldford: motor loopt in de toeren wel redelijk ik heb niet in de gaten of die op 3 cilinders loopt lijkt mij niet aan het geluid te horen. Monteur heeft alles gemonteerd op de juiste plek de motorlamp gaat uit na het starten en blijft uit

Als ik hem uitlees zegt die
- 18332 Controller Pin Coding Implausible Singnal: P1924
- 16490 Maniford / Barometric pressure sensor ( G71 ) / ( F96 ) : Implausible signal : P0106

Kaleido 1 : Alles is op tijd gezet door timming set

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

Die P0106 kan wel eens voor het te veel aan brandstof verantwoordelijk zijn.
Map sensor die een verkeerd signaal geeft (lees te hoog).
Wat geeft de map-sensor voor waarde in de meetblokken? Eerst kontakt aan, motor uit en dan met draaiende motor (heel eventjes maar om de kat niet te warm te laten worden).

Van P1924 heb ik geen omschrijving. Mogelijk wordt hiermee een coderingsstekker/doorverbinding mee bedoeld.

Met fout P0106 aanwezig vindt ik het vreemd dat de motorlamp uitgaat. Die zou moeten branden.
Althans dat is de bedoeling van de EOBD-regels.
Zit het lampje nog wel aan de motor-ecu vast? Kun je die met een actuator test aansturen?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.