auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf V: Golf 5 1.9TDI BKC KVS problemen en noodloop

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: BKC

Goedemiddag,

Ik heb een 2-tal problemen met mijn Golf 1.9TDI H6 met motorcode BKC.

Echter, het volgende:
De auto springt pas in de noodloop zodra ik 120-130 km/h rijdt. Onder deze snelheid heb ik nog niet meegemaakt dat hij in de noodloop sprong. Ook al trek ik volgas op, en trek hem door dan nog springt hij niet in de noodloop onder deze snelheid.

Pas zodra de auto in de noodloop is geweest (lees boven de 120-130 km/h) dan krijg ik ook koelvloeistof problemen. Lampje van STOP gaat dan branden op het dashboard. Vervolgens draai ik de dop los en weer dicht, en dan komt de kvs 'omhoog' en kan ik weer verder rijden.

Inmiddels is er van alles gecontroleerd, de waterpomp, kvs tankje is vervangen + dop, kvstemperatuurmetersensor is vervangen, thermostaat is vervangen maar er komt geen vooruitgang in.

Ook de koppakking is min of meer getest. Maar het gekke is dat namelijk geen witte/grijze rook uit de uitlaat komt. Ook bij de peilstok en dan met een aansteker erbij knetter er niets.
Daarnaast, als de koppakking lek moest zijn dan had ie het ook moeten doen onder de 120-130 km/h. Echter gebeurd dat niet.

Als ik de auto uitlees in vagcom dan komen alleen deze foutcodes naar boven:
- Turbo in de noodloop geweest (uiteraard) (foutcode: 16618)
- Gloeispiraal 1, 2 en 4 zit een fout in (maar deze werken normaal pas bij -5 graden)

Over het probleem met de KVS komt er geen enkele storing naar boven toe in Vagcom.
Aangezien ik een VNT turbo heb, hebben we deze ook aangestuurd (N75) met Vagcom en je ziet deze ook gewoon bewegen en werken.

Dit zijn de exacte fouten volgens Vagcom:
16618 - Boost Pressure Regulation
P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition) - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 2898 /min
Torque: 312.0 Nm
Speed: 138.0 km/h
Load: 100.0 %
Voltage: 14.14 V
Bin. Bits: 10101000
Absolute Pres.: 2162.4 mbar
Absolute Pres.: 2570.4 mbar

17055 - Cylinder 1 Glow Plug Circuit (Q10)
P0671 - 000 - Electrical Fault
Freeze Frame:
RPM: 882 /min
Torque: 58.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 14.14 V
Bin. Bits: 00101100
Temperature: 9.9°C
Bin. Bits: 10110000

17056 - Cylinder 2 Glow Plug Circuit (Q11)
P0672 - 000 - Electrical Fault
Freeze Frame:
RPM: 882 /min
Torque: 58.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 14.14 V
Bin. Bits: 00101100
Temperature: 9.9°C
Bin. Bits: 10110000

17058 - Cylinder 4 Glow Plug Circuit (Q13)
P0674 - 000 - Electrical Fault
Freeze Frame:
RPM: 882 /min
Torque: 58.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 14.14 V
Bin. Bits: 00101100
Temperature: 9.9°C
Bin. Bits: 10110000

Heeft iemand nog tips of suggesties wat ik kan doen? Want ben nu helemaal radeloos..

Geplaatst door

rheveling (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

de turbo's van deze motoren gaan als warme broodjes. standaard is meestal kkk/borgwarner gemonteerd. vervangende kun je beter honeywell garret hebben.

Haal de slangen er maar af en controleer of er speling op de as is. vaak komt het alu slijpsel je ook al tegemoed in de slang tussen turbo en intercooler.

audia4 0
badge

11 jaar

Wat Harry zegt gebeurde zeker bij deze blokken maar daar krijg je dan geen turbodruk te hoog van, eerder te laag.
Of er is een vacuumslang ergens lek of de regelklep n75 of de verstelling/hevel van de variabele aansturing op de turbo loopt te stroef of staat vast.

ricky 10
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.