close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf V: Golf 5 GTI vonkt niet 2005

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 GTI FSI BPY

Hallo

Ik heb een Vw Golf GTI uit 2005
Alleen heb ik nu een probleem dat hij niet meer aanslaat.

Ik heb uitgelezen en hij gaf Nokkenas + Krukas sensor aan. Deze heb ik vervangen(nieuwe)
Storing is weg alleen slaat de auto nog steeds niet aan...

Ik heb de volgende geconstateerd:
Bobine 2 Vonkt Goed.
Bobine 4 vonkt zeer zwak,
Bobine 1 Helemaal niet,
Bobine 3 Vonkt 1x in het begin tijdens poging tot starten,

Ik heb bobine 2 op de plek 1 3 4 geprobeerd en de andere bobines op plek 2
Resultaat alle bobines werken alleen op plek 2.

Ik heb ook gekeken op de mijne in de Oproep actie vallen maar ik heb de juiste bobines.

Er brand verder geen sleutel lampje(immobiliser).
Wat kan ik doen wat is hier de oorzaak van?
Wie weet waar de ECU zit?

MOGELIJKHEDEN:
Als het een zekering zou zijn? Dan zou bobine 2 ook niet vonken..
Zou het door een alarm onderbreking komen? Waarom vonkt bobine 2 dan? --De alarm onderbreekt de brandstof pomp en start relais (deze werken).
Zou het een kabel breuk zijn? Waarom vonkt bobine 3 dan steeds 1x in het begin?


Groeten!

Geplaatst door

lecson (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb je de juiste foutcode nog die erin stond? Want die foutcode zegt wat er aan de hand was met die sensoren, kan zijn verkeerde inbouwcombinatie tot aan kortsluiting tot aan onderbreking. Het gaat er dus om wat de storing zei over deze sensoren en dan pas weet je meer.

ricky 10
badge

11 jaar

Na vervanging van de sensoren zijn ze niet meer terug gekomen. Er is erna nog uitgelezen maar geen foutcodes.

Maar denk je dat het toch met de 2 sensoren te maken heeft?

Iemand enig idee hoe ik de kabels van de sensoren kan meten?

lecson 0

11 jaar

Aantal testen en meetingen gedaan:

Alles aangesloten proberen te starten...
Resultaat: Auto wilt bijna aanslaan(lichte plofjes)

Alleen kabel van Krukas sensor los gekoppeld:
Resultaat: De motor draait maar geen plofjes of kans om aan te slaan.

Alleen kabel van Nokkenas sensor los gekoppeld:
Resultaat: De motor draait maar geen plofjes of kans om aan te slaan.

De kabels van de bobines vanaf de ECU gemeten, ze waren allemaal verbonden (dus geen onderbrekingen)

Alle 4 de stekkers(4 polig/draden) van de bobines los gehaald -> Gemeten in Volt stand en in Ohm stand; Door tussen Pin(1,2,3,4) en aarde te meten.
Resultaat: Ze gaven allemaal dezelfde waardes
Ik denk als er een breuk zou zijn dan zouden de waardes verschillen..

VCDS geinstalleerd kabel op COM poort aangesloten maar kon niet uitlezen
Port status: OK
Interface status: Not found!

Hoe kan ik dit oplossen?

Weet niemand waar het aan kan liggen?? Ik heb van alles al geprobeerd. Wat zou het kunnen zijn?

Foto: VAG com uitlees apparaat
http://imageshack.us/photo/my-images/191...

lecson 0

11 jaar

Is de distributie reeds nagezien?
Dirk

D1854 0
badge

11 jaar

De distributie riem is niet gecontroleerd,
De distributie riem is ook niet kort geleden vervangen of iets mee gedaan dus daar dacht ik helemaal niet aan.

Kan ik nu het beste mijn timming checken? Zou het daar aan liggen?

lecson 0

11 jaar

timing kan fouten geven op allebei de besproken sensoren.
dirk

D1854 0
badge

11 jaar

Oke ik zal de timing dan moeten checken maar zo ver ik het weet als de timming niet juist zou zijn dan zou die of verkeerd of helemaal niet vonken toch?

lecson 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.