Volkswagen Golf III: Golf 90 Pk TDI na 110 km/h Noodloop....

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1z/ahu

Volgende probleem:

1, 2 en 3e versnelling probleemloos doortrekken,
Langduring hoog in de toeren rijden in de 3e versnelling springt hij wel in noodloop.

4e 5e heeft hij geen turbo vermogen (noodloop) max snelheid 130

Vacuum slangetjes allemaal vervangen.
n75 vervangen

Storing: Inlaatspruitstuk druk niet in orde

autobedrijf kanbur

Geplaatst door autobedrijf kanbur (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

marcel7031 (0) PRO, 16 jaar geleden

Lmm in orde?

jos-br (0) PRO, 16 jaar geleden

Je kunt met de computer de verschillende klepjes aansturen en zo kijken of bijv. de magneetklep voor de turbo het nog doet. Ook kan het zijn dat de slangetjes niet goed zijn aangesloten, heb ik hier van de week weer eens gezien.

Jos.

J-M108 (0) PRO, 16 jaar geleden

heb je soms fout code 17958 of P1550

freddie30 (0), 16 jaar geleden

heb jij die econmyklep ook erop?dat moet je ff checken of die slangetje niet gescheurd is
heb hetzelfde gehad met mijn tdi,had er wel een chip op totaal 155pk.
als ik hem wou doortrekken hoorde je de turbo in verschillende stappen fluiten,dus niet in 1 keer,hij hield ook beetje in dan,maar als ie dan boven de 4xxxxkwam was het goed.

Siem Bijman (140) PRO, 16 jaar geleden

Ontlastklep turbo kan vastzitten.

autobedrijf kanbur (0) PRO, 16 jaar geleden

Hoe haal jij 155 pk uit een 90 pk motortje ?

Ary (0) PRO, 16 jaar geleden

Met een proefrit en laptop de waarde van het inlaatspruitstuk tijdens optrekken in de gaten houden hij geeft tenslotte aan dat daar een storing mee is. Laadluchtslangen goed controleren op lekkage. Ook gaat de inlaatspruitstukdruksensor nog weleens stuk of heeft deze auto nog een vacuumslang naar het motorregelapparaat toe ? Deze zitten weleens vol met olie. Dan krijg je ook deze foutmelding.

Gr. Ary

autobedrijf kanbur (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Ary]Met een proefrit en laptop de waarde van het inlaatspruitstuk tijdens optrekken in de gaten houden hij geeft tenslotte aan dat daar een storing mee is. Laadluchtslangen goed controleren op lekkage. Ook gaat de inlaatspruitstukdruksensor nog weleens stuk of heeft deze auto nog een vacuumslang naar het motorregelapparaat toe ? Deze zitten weleens vol met olie. Dan krijg je ook deze foutmelding.

Gr. Ary[/quote]
deze heeft nog een slangetje na het motor regelapparaat toe, al die slangetjes zijn al vervangen,

we komen tog uit op een kapotte turbo....

Benny1081 (0) PRO, 16 jaar geleden

Hoi,

De druksensor zit in het stuurapparaat en deze is stuk. Het beste is een gebruikt stuurapparaat zoeken en eventueel deze sensor los solderen en over plaatsen. Heb dit reeds meermaals gedaan.
Mvg,
Benny

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.