Volkswagen Golf 1989: Golf II GTI maar geen vonk in de bougies?

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 GTI 8V

Geachte Heren,

Wie kan mij helpen bij het oplossen van de volgende storing in een VW GOLF II?

Namelijk dit was een 1.3 injectie die volledig is omgebouwd naar een 1.8 GTI 8Valve, hiermee bedoel ik zowel motorisch als mechanisch, incl. de complete kabelboom en computer enz...

Het probleem is dat na het aangesloten te hebben van de zekeringskast(ook van de GTI met de kabelboom overgezet) dat alle elektrische functies
goed functioneren inclusief de benzinepomp, maar dat ik geen vonk krijg op mijn bougies om hem aan te laten slaan?
Heb alles geprobeerd en doorgemeten, en nagecheckt de ontsteking krijgt 2 massa aangestuurd als ik de contact aanzet maar krijg er geen signaal door naar de bobine van de ontsteking die het vervolgens weer naar de bougies een vonk doorstuurt?
Ik heb de ontsteking al vervangen mischien dat het daaraan lag, maar helaas zonder resultaat? Zit te twijfelen aan de computer maar het functioneerde (motor sloeg aan en liep perfect) voordat ik hem overzette?

Wie kan mij hiermee verder informeren, en helpen om deze probleem op te lossen? Ligt het aan de aansluiting van de kabels (zekeringskast verkeerd aangesloten?) of computer?

En wie kan mij aan een schema van de elektrische gedeelte van de zekeringskast en de kabelboom die er wordt op aangesloten aan helpen te krijgen om alles nog een keer na te lopen voor de zekerheid?

Wens dat ik verder kan komen om dit op te lossen...


Mvgr....

Ada

Geplaatst door Ada (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

gerrit1981 (0), 16 jaar geleden

zit gewoon op nummer 15 van de bobine een geschakelde plus draad als hij het dan nog niet doet misschien de onstekingmoduul kapot gegaan met overzetten?>

Ada (0), 16 jaar geleden

Beste Gerrit,

Kan je hierover verder informeren? Heb je toevallig ook een schema of iets dergelijks en welke stappen ik nu kan doornemen?

Alvast bedankt...

stefan84 (0), 16 jaar geleden

denk zelf ook een foutje wat je over het hoofd heb gezien bij het aansluiten van bv de stekkers of kabelboom.

voor een schema kijk je op : www.volkswagen.msk.ru

dit is een half engelse / russchische site waar je alle elctrische schema's vinden kan.en voor je golf 2 staat er ook genoeg op..

Stefan

christian_vwg60 (0), 16 jaar geleden

heey ada

ik heb hierboven gelezen over je probleem
mijn vraag is of het al verholpen is ?
want ik heb namelijk percies hetzelfde probleem

zal je contackt met me op willen nemen me msn is christian_vwg60@hotmail.com

mvg christian

Ada (0), 16 jaar geleden

Heb het helemaal nagekeken en bleek een verkeerde aansluiting te zijn in de zekeringskast (massa) die verkeerd was aangesloten die probleem is gelukkig verholpen, maar er treedt een ander probleem op die veel erger is, namelijk hij loopt heel normaal en na een tijdje als de motor of iets dergelijks dus na een kleine kwartier- half uur slaat de motor af, alles klopt, benzine toevoer is goed, ontsteking werkt, benzine pomp functioneerd, maar hij start niet? Na zo'n kleine uurtje nadat ie blijkbaar afgekoeld is start ie weer normaal net of dat er helemaal niks is gebeurd?
Heb alle relais nagakeken ofdat ze warm worden, was geen oplossing. Zit te denken ofdat het aan de Ecu zelf ligt?

Wie heeft hier een oplossing of een idee voor?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.