Volkswagen III 1.8 55kw cabrio: Golf III 1.8 cabrio slaat regelmatig af.

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 55kw

Mijn golf III cabrio, laat mij regelmatig in de steek. Al 9 x bij de garage geweest. Geen foutmeldingen op computer. Al door garage vervangen: ontsteking, bobine, verdelerkap, rotor, x-relais, brandstofpomp, brandstoffilter, bougies. Garage heeft al een andere computer geprobeerd, een andere stroomdraad vanaf brandstofpomp getrokken, lekkage boven zekeringkast gedicht, (er kwam vocht in de zekeringkast)alles al tig keer nagekeken, maar steeds als het probleem lijkt te zijn opgelost, en dan slaat ie weer af. Opvallend is dat ie vaak na het tanken afslaat en na een bocht maken naar rechts. De contact controlelampjes, blijven gek genoeg in eerste instantie nog uit, terwijl het gas alsware al doodvalt en springen pas later uit. Soms rijdt ie dagen lang zonder problemen en dan begint t weer????De garage komt er ook niet meer uit. Ze hebben alles al nagekeken Ben radeloos!!!!

Hopeloos

Geplaatst door Hopeloos (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

ricky (0) PRO, 17 jaar geleden

Lijkt wat mij betreft op een kapot contactblokje.

Ricky,

stefan84 (0), 17 jaar geleden

is de tank ontluchting nog wel open ?

Stefan

Hopeloos (0), 17 jaar geleden

Ricky het contactblokje was volgends de garage al gecontroleerd, maar zou misschien wel kunnen verklaren, waarom de lampjes niet gelijk gaan branden wanneer de motor stil valt. Wil het toch nog eens laten controleren.

Stefan misschien zou dat het probleem wel kunnen zijn, weet jij misschien hoe ik dat zou kunnen controleren?

Jullie allebei hardstikke bedankt voor het meedenken. Hoop echt het probleem te ontdekken via deze site, en weer te kunnen genieten en vertrouwen op mijn auto.

Hopeloos,

Hopeloos (0), 17 jaar geleden

HELAAS!!! contactblokje was t niet en de ontluchting is ook oke.
Blijf het raar vinden dat wanneer de auto uitvalt het lampje van de accu en de olie etc.. niet gelijk gaan branden. Pas wanner ik helemaal stil kom te staan???
Garage zegt breng de auto maar weer, maar geven al aan dat ze niet meer weten in welke richting ze moeten zoeken. De motor is een groot mysterie geworden.

Pfff... weet t echt niet meer!!!
Hoop echt dat iemand mij kan helpen!!!

Gr Hopeloos,

ricky (0) PRO, 17 jaar geleden

Je zegt waterlekkage gehad in de zekering kast,misschien moeten ze het dan toch daar in zoeken,water kan behoorlijke irritante klachten veroorzaken.

Ricky

Hopeloos (0), 17 jaar geleden

Hallo Ricky,

Tja de zekering kast hebben ze al helemaal eruit gehad, tevens nieuwe relais erin gezet en dat mocht helaas ook niet baten. De lekkage is toen ook gelijk gedicht. Het water liep langs de motorkapkabel naar binnen, omdat de waterafvoergootjes verstopt zaten. Zou het water buiten de relais om nog andere schade kunnen hebben veroorzaakt??

Mvg Hopeloos,

ricky (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Hopeloos]Hallo Ricky,

Tja de zekering kast hebben ze al helemaal eruit gehad, tevens nieuwe relais erin gezet en dat mocht helaas ook niet baten. De lekkage is toen ook gelijk gedicht. Het water liep langs de motorkapkabel naar binnen, omdat de waterafvoergootjes verstopt zaten. Zou het water buiten de relais om nog andere schade kunnen hebben veroorzaakt??

Mvg Hopeloos,[/quote]
Zou kunnen dat het inwendig in de zekeringkast geoxideerd is,of andere stekkers waar water ingelopen is,maar hoeft niet zo te zijn.
Maar gezien de waterlekkage en een zeer vreemde klacht...........die gaan vaak samen,maar ik zou het zo ook even niet weten.

Ricky

Hopeloos (0), 17 jaar geleden

Hallo Ricky,

Ga het zeker laten nakijken of er sprake is van oxidatie in de zekeringskast, stekkers etc. Tja water en stroom is nou eenmaal een hele slechte combinatie en misschien heeft dat toch ergens vervelende sporen achter gelaten. In ieder geval hartstikke bedankt voor jouw adviezen en uiteraard hou ik je op de hoogte van de stand van zaken.

Gr Hopeloos

Hopeloos (0), 17 jaar geleden

Goedemorgen, heb nog wat aanvullende informatie. Misschien komt hiermee t probleem beter aan t licht.
Abs lampje en lampje v/d oliedruk gaan nu ook zo nu en dan tijdens t rijden branden. Gisteren wilde de ruitenwissers niet meer uit, ze bleven op dezelfde snelheid doorlopen, in wat voor een stand ik de schakelaar ook zette. Alleen wanneer ik t contact uit deed, dan stopte ze. Het probleem v/d ruitenwissers was in een keer weer weg??? Spontaan deden ze t weer normaal. Vandaag gaat t olielampje niet tijdens t rijden branden maar wel weer het abs lampje. Pfff word echt gek van mijn auto. Begin t vertrouwen te verliezen dat ie t ooit weer normaal zal doen. HELP HELP HELP!!!!

stefan84 (0), 17 jaar geleden

denk ook aan een electrisch probleem zoals ricky ook al aangaf..

we wachten af.

Stefan

g60 loverlover... (0), 17 jaar geleden

Hallo.Ik denk dat je gewoon een nieuwe zekerringskast moet aanschafen bij de sloop.Wij hebben een eigen sloperij en als jij daar ziet hoeveel computerproblemen we daar zien dan denk ik dat daar jou probleem echt zit.Want hij krijgt maar op een aantal pubten en relais stroom. dus ik denk dat het deel van je benzinepomp ergens geoxideerd moet zijn.Succes...

Hopeloos (0), 17 jaar geleden

Er is weer een hoop tijd verstreken en heel wat zoekuren v/d garage. Het lijkt erop dat we nu in de buurt gaan komen. De zekeringskast is oke en de garage is nu tot de ontdekking gekomen dat wanneer de auto afslaat het volgende probleem zich voor doet: de injector schijnt 3 draden te hebben, de massa, de plus en een draad die een bepaald voltage doorgeeft waardoor er dan meer benzine word ingespoten. De laatst genoemde draad geeft niks geen spanning meer door op het moment dat de auto uitvalt. Dit gebeurd alleen wanneer er gas is gegeven, stationair blijft de auto normaal goed doorlopen. Ook wanneer er een spanning van 12 volt op die draad word aangesloten dan blijft ie rustig stationair doorlopen. De garage vraagt zich nog het volgende af. Het signaal naar de injector komt rechtstreeks van de computer af, maar gaat het nu om een computerstoring of reageerd de computer op een andere storing??? (tijdens het uitlezen geeft de computer geen storing aan)
Hoop dat iemand dit probleem herkend en mij verder kan helpen.

Gr Hopeloos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.