close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: Golf Iii 1z Vermogen Valt Weg

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1Z

Golf III 66 Kw 1Z motor , trekt in begin goed op ,turbo werkt . ergens rond 3500 tr of 120 Km in vijfde voelt ge plots het vermogen wegvallen en gaat die nauwelijks nog harder . 120 in 5 is nagenoeg maximum.
Vermogen is dan ook weg bij vertrekken vanuit stilstand. na kontact afzettten , trekt hij terug normaal tot beruchte punt wordt bereikt.
enige Foutcode : 00575 Intake manifold pressur , Intermiterend ; druk-verschil.
Luchtmassameter vervangen zonder resultaat. alle slangetjes verschillende keren gekeurd.
Turbo hoor je gaan tot zolang er vermogen is .

Geplaatst door

Luc6672 (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dag luc dit is een typische geval dat de moter in de noodloop springt
je moet alle dingen controleren die enkel met de turbo regeling te maken hebben zoals klepjes slangentjes turbo op vastzitten of stroef gaan
drukmeter al dan niet in jouw mangement of een losse.
waarschijnlijk voelt t aan alsof t lijkt dat de moter af wil slaan .

met vr gr Willem

WLS 0
badge

17 jaar

ik heb vandaag het ventiel ,vemoedelijk N75 ,word veel over gesproken maar nergens een foto ervan dus ben niet zeker. het ventiel dat de turbo klep stuurt met drie darmpjes en een stekker met twee pennen , ik heb dat vervangen ,zelfs twee verschilende en dan rijd de wagen 150 km/u maar dan knapt hij weer of.
kunnen hier nu twee problemen te samen in zitten ?
gevoel van afslaan is dit niet , zo erg is het nu ook weer niet maar de fut is eruit.
weet iemand of die grens van in noodloopgaan met vag-com iets kan aangepast worden ? (is van 1998)

Luc6672 0
badge

17 jaar

Heb je de hogedruk slangen gecontroleerd op scheuren ????...het kan zijn dat de slang open gaat staan...dmv de turbodruk..
De foutcode wijst erop dat de werkelijke gemeten turbodruk ( volgens de druksensor) verre afwijkt van de berekende druk volgens de ecu..
dus er moet ergens een verlies zijn...

techniek16 0
badge

17 jaar

nog een aanvulling....door het van contact zetten van de auto wis je tijdelijk de noodloop procedure..

techniek16 0
badge

17 jaar

hoi luc

de noodloop regeling kun je niet verruimen anders zou dit ook geen beveileging meer zijn van je moter(kapot lopen)
de noodloop gaat er op het moment dat het mangement een signaal krijgt dat de turbodruk gedurende +- 3sec een te hoge of te lage druk weergeeft het geen door een drukmeter word weergeven maar ook verstoppingen of slangbreuken kunnen tot dit probleem leiden en natuurlijk de magneetklepjes.

met vr gr Willem

WLS 0
badge

17 jaar

Klep wastegate gaat waarschijnlijk niet open,vastgekoekt, turbo uitbouwen en controleren.

geert3496 0
badge

17 jaar

heb dat probleem ook gehad en was een scheur in darmpje naar de ecu
dit dient voor de turbodruk te meten

darmpje loopt van inlaatspruitstuk naar ecu

fredje3385 0

17 jaar

auto is momenteel niet meer binnen , zal bij gelegenheid terug roepen en verder testen . laat resultaat hier wel weten.

Luc6672 0
badge

17 jaar

ik heb dit eerder meegemaakt, was toen stroeflopende wastegate klepjes, dat was volgens mij een 1zmotor uit golf 4, heb toen op boerenmanier turbo half uitelkaar gehaald, klepjes gangbaar gemaakt, en nu ongeveer een jaar later is het nog steeds ok.. suc6

max7602 0
badge

17 jaar

heb nu turbo en wastegate nagezien ,alles is goed zuiver draait volt en klep opent vlot . alle darmpjes er nu afgedaan en onder drukgetest op lekken OK
heb een registratie gemaakt van de drukken ,kan die hier niet weergeven,en blijkbaar word de inlaatdruk plots te hoog ,ergens waar de LMM zijnmax meetwaarde heeft bereikt en niet meer hoger kan. ik begrijp er niet veel meer van.Heb nu wel net gelezen van probleem Passat 98 met dezelfde foutcode en opgelost met turbo te vervangen . Maar met te veel druk en defecte turbo vind ik wel raar ,is trouwens geen regelbare turbo.

Luc6672 0
badge

17 jaar

1z motor zit niet in golf4 is maar tot begin 97 gebruikt in golf3

fredje3385 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.