Volkswagen Golf: golf III

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 90pk tdi

ik wil iets meer pit in mijn auto.
is vooral als ik een aanhanger trek.
ik heb de egr al dicht staan doormiddel van een plaatje, maar nou vertelde iemand mij door de turbodruk van 0,8 naar 1,2 bar te zetten en de brandstofpomp druk te verhogen dit het probleem op te lossen.
is dit raadzaam ?
wat kan er in het ergste geval gebeuren?

mvg erik

erikje1977

Geplaatst door erikje1977 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Santa (0), 16 jaar geleden

Bespaar jezelf risico's en gepruts.
Je zou d.m.v. VAG COM je pomptiming nog ietsjes kunnen bijstellen (of hij staat gewoon niet goed op tijd) maar wat jou is aangeraden zou IK niet doen....

Heb je de auto al eens laten uitlezen? Heb je niet gewoon een slechtwerkende LMM?
Die geeft vaak GEEN storingsmelding, maar als je hem dan rijdend gaat uitlezen, geeft hij ineens WEL vreemde waarden aan.
Meestal merk je dit aan een soort dipje tijdens het accelereren OF hij haalt de opgegeven topsnelheid niet eens meer.

Katalysator zou ook dicht kunnen zitten.

Mocht bovenstaande niet helpen, koop dan voor een paar tientjes zo'n powerboxje, sluit hem tussen de twee stekkertjes aan en voila, je hebt wat meer trekkracht.

Maar vanachter een PC is het moeilijk oordelen hoeveel vermogen WEL goed genoeg voor JOU is..................

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.