auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf: gele koelvloeistof bij de rode gieten of niet ?

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1. 4 aex

aangezien mijn golf 3 1.4 toch wat koelvloeistof verlies heeft moet ik die eigenlijk wel eens wat bijvullen.
nu heb ik nog een bus gele (-36) universele koelvloeistof staan van permatherm.
op de achterkant van die bus staat er dat het dus universeel is en je het mag mengen met alle andere.

nu is mijn vraag of ik dat wel in mijn golf mag gieten aangezien er daar toch rode inzit en er staat voorgeschreven dat er G11 in moet.

Geplaatst door

dimivkb (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dimivkb,

Als deze koelvloeistof niet aan de G11 norm voldoet kan je deze niet gebruiken voor jou auto.

M.v.g,

Harrie

Potlood 0

17 jaar

Exact, geel is geen G11, dus krijg je oxidatie in je koelwatercircuit. Gewoon aanvullen met (rode) G11 vloeistof !

sequence 0

17 jaar

ok, maar is rode dan zobiezo G11 ? of bestaat er dan nog verschil in? want ik heb er in de winkel zien staan rode koelvloeistof maar daar stond die G11 nergens op

grtz dimi

dimivkb 0

17 jaar

Dimi,

Je moet zoeken naar koelvloeistof waar op staat dat deze aan de G11 norm voldoet. VW heeft ook de G12 norm en deze is ook rood. Ik weet niet of deze twee wel uit te wisselen zijn, maar ik zou de gok niet wagen. Gewoon bijvullen met koelvloeistof waar G11 op staat.

M.v.g,

Harrie

Potlood 0

17 jaar

effe bij de dealer halen

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

die gele kun je gerust mengen G-11/G-12 +..... deze koelvloeistof is namelijk niet voor niets geel van kleur, het heeft een herkenning.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

dus toch mengen ?

dimivkb 0

17 jaar

@paul,

Je zegt dat de gele vloeistof voor herkenning, maar dan gaat het toch om herkennen van niet G11 vloeistof ? Mengen zal vast niet direct gevolgen hebben, maar is de gele vloeistof ook voorzien van het beschermingscomponent om corrosie van de koelkanalen in lichtmetalen cilinderkoppen tegen te gaan ? Zo nee, dan nam ik geen risico en deed ik er gewoon rode (G11) vloeistof bij.

sequence 0

17 jaar

[quote=sequence]Je zegt dat de gele vloeistof voor herkenning, maar dan gaat het toch om herkennen van niet G11[/quote]
een G-11 geel van kleur, ook wel genoemd G-11/G-12 + is mengbaar met alle longlife koelmiddelen.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

maar op die gele staat gewoon dat het universeel is en het geen wat nu in de auto is is rode
staat G11 dan niet gelijk aan de rode?

dimivkb 0

17 jaar

[quote=dimivkb]maar op die gele staat gewoon dat het universeel is en het geen wat nu in de auto is is rode
staat G11 dan niet gelijk aan de rode?[/quote]
geloof het nou maar........................ deze gele kun je gewoon mengen, ook met de rode.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

ik heb nu dus gemerkt dat er eigenlijk geen O-ring meer zit waar ge dus u dop indraait bij het expansievat.

zou dit eens de reden kunnen zijn van het verlies?

dimivkb 0

17 jaar

G11/G12 is longlife en hoeft volgens VW nooit vervangen te worden. Gewone universele koelvloeistof moet na een paar jaar vervangen worden omdat de corrosie/vorst bescherming minder wordt. Vandaar NIET MENGEN met NIET G11/G12 koelvloeistof.

ricardo9623 0

17 jaar

[quote=ricardo9623]G11/G12 is longlife en hoeft volgens VW nooit vervangen te worden. Gewone universele koelvloeistof moet na een paar jaar vervangen worden omdat de corrosie/vorst bescherming minder wordt. Vandaar NIET MENGEN met NIET G11/G12 koelvloeistof.[/quote]
het is ook allemaal zo moeilijk te begrijpen................. een G 12 + mag worden vermengt met alle longlife koelmiddelen, daarvoor is juist die G 12 + voor in het leven geroepen.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

[quote=ricardo9623]G11/G12 is longlife en hoeft volgens VW nooit vervangen te worden[/quote]
bij volkswagen is alles longlife.... tot dat zich een probleem voordoet, dan wijkt men plots af, praat me er niet van. waar ze bij volkswagen goed in zijn, dik doen, moelijk kijken, en duur praten en zo lijkt het net dat men er verstand van heeft [url=http://imageshack.us][img]http://img392.imageshack.us/img392/6820/...[/img][/url]

Gr. paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.