Volkswagen Golf III: Golf III TDI 81 kWTurbo werkt soms wel, soms niet.

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: TDI 81 kW

Ik woon in Israel en heb hier een Golf III TDI, en ik heb een vreemd probleem. Over het algemeen trekt de auto goed, maar soms valt bij 2500 toeren ineens het vermogen weg. Tijdens het rijden de motor uitzetten en weer starten helpt in 9 van de tien keer. Soms trekt de motor tot 2500 toeren bijna niet, en dan gaat hij ineens weer als de brandweer.

De garage heeft alle vacuumslangen al nagekeken, en heeft niet echt een idee waar het aan ligt. Meestal als ik het de monteur wil laten ervare, doet het probleem zich natuurlijk niet voor. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt,

Haye

Haye

Geplaatst door Haye (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

blijegeit (0) PRO, 16 jaar geleden

zou kunnen dat de turbo inwendig vervuild is en daarom af en toe niet goed werkt. wat ook nog kan is een defecte Luchtmassa meter. deze zorgen ook voor dergelijke problemen.


mvg

Haye (0), 16 jaar geleden

Ik heb in Nederland een jaar in een Bora gereden met dezelfde motor, en een defecte lmm gaf een algemeen verlies in vermogen (plus een cruise control die niet werkte boven de 160, lagere topsnelheid en hoog verbruik). De monteur zei dat het misschien een turboklep kon zijn? Een onderdeel dat hier bijna 180 euro kost. Later zei hij dat het toch niet nodig was, maar het probleem is niet opgelost.

In het geval dat de turbo vervuild is, hoe krijg ik hem weer schoon? Moet ik hem dan laten reviseren, of kun je hem demonteren en schoonmaken?

blijegeit (0) PRO, 16 jaar geleden

je kan schoonmaken proberen, maar als het dan nog niet goed is... dan zul je alles nog een keer moeten loshalen... dubbel werk dus. ikzelf zou in dit geval voor reviseren gaan om verdere problemen te voorkomen.


mvg

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Is het niet de EGR die vast zit of vervuild is?.
De turbo vervangen kan altijd nog.
ik zou eerst andere oorzaken uitsluiten voordat een duur onderdeel als de turbo vervangen word.
N75 klep misschien.

Haye (0), 16 jaar geleden

Ik heb de slang van de EGR afgehaald en de slang dichtgemaakt. De auto heeft langet ijd goed gewerkt op die manier, ik weet noet of de EGR dan vervuild kan raken? Ik heb hem er nog niet afgehaald, dat kan ik binnenkort nog wel eens proberen.

Gisteren heb ik de stekker van de LMM afgehaald, en dat merkte ik direct. De LMM lijkt dus nog wel goed te werken.

Waar zit de N75 klep precies? Kan dit de "turbo valve" zijn waar de monteur het hier in zijn gebrekkeig engels over had?

Bedankt voor de tips in ieder geval!

Ary (0) PRO, 16 jaar geleden

Welke storing is er opgeslagen in de ECU ? Aan de hand hiervan de storing oplossen... Als de laaddruk onderschreden is treedt deze klacht ook op.... Meestal is dan een lekke laadluchtslang de oorzaak. Bij overschrijding is de magneetklep N75 defect of de turboverstellling defect/vervuild.Dan eerst reinigen met spul wat hiervoor seciaal op de markt is gebracht. Werkt dit niet dan de turbo vervangen/reviseren.

Gr. Ary

Haye (0), 16 jaar geleden

Ik weet niet precies wat de storing in de ECU is. Het uitleesapparaat wat ze hier gebruiken is inhet Hebreews, en dat kan ik niet lezen. Ik kan proberen hem uit te laten leggen wat de storing precies is. Is er een manier om de N75 klep te controleren op werking zonder hem direct te vervangen?

Enig idee over de naam voor het spul om de turboverstelling te reinigen? En hoe gaat dat in zijn werk?

Als een laadluchtslang kapot is, dan zou het probleem altijd op moeten treden neem ik aan? Ik had het vanochtend weer: Ik rijd tegen de berg op, 1e en 2e versnelling geen probleem, in de 3e versnelling bij 2500 toeren veranderd het motorgeluid en valt de turbo weg. Tijden het rijden motor uitzetten, weer starten en de auto trekt weer als een beer tegen de berg op.

Ary (0) PRO, 16 jaar geleden

Je kunt de klep via een actuatordiagnose aansturen maar dan hoor je hem alleen klikken. Meestal door ouderdom blijven ze plakken waardoor de regeling vertraagd wordt en de turbo druk te ver overschreden. Uit wisselen voor een nieuwe klep is de beste oplossing om te proberen.
De reiniging gebeurd door op de volgende link te klikken. Dit werkt echt goed. http://www.amt.nl/web/Nieuws/Tonen-Nieuw...

Gr. Ary

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.