close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III: irritante toerental scommeling en veel afslaan van de motor

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.8 vr6

pas nieuwe kabels en bougies er op gezet maar constante schommeling in toerental en afslaan van de motor.bij bijvoorbeeld constant 80 km vreselijk schokken en onregelmatig lopen. rij je nou met hoger toerental bijvoorbeeld 110 120 km loopt ie wel goed.maar onverwachts koppeling intrappen bij hoger toerental slaat de motor 9 van de 10 keer af of de computer probeert m als een gek te regelen dat ie net aan blijft draaien maar met als resultaat dat het toerental weer als een gek op en neer vliegt. er zit een k&n filter op.
op andere momenten loopt ie als een speer en is er niks aan de hand,maar meestal toch beroerd.
wie weet wat er aan de hand is?
Bert.

Geplaatst door

burt40jr (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lucht buis controleren
LMM (Lucht Massa Meter) controleren
Vacuumslangen bekijken op haarscheurtjes
Uitlezen? is dat al gedaan?

Anders kun je nog de Carteronluchting (zit op de luchtaanzuigbuis->vanaf de luchtfilter)
bekijken of er geen lek is, deze slang zit tussen de Klepdeksel en aanzuigbuis

Gasklephuis schoonmaken
bij een VR6 uit 93 zit er een Regelklep van Bosch deze regelt het stationair toerental
deze wil ook wel eens erg smerig worden.

Of onstekking?
een VR6 uit 93 heeft soms ook wel eens een rotor ontsteking!
deze ook even bekijken/controleren

bekijk eerst eens deze basale dingen

en dan even verder zoeken

ATi-VR6 0

16 jaar

die van mij heeft een dis bobine.
er werd mij gezegd of hij is stuk (dus dan doet ie het helemaal niet meer) of hij is heel en moet dus normaal funtioneren klopt dit? het is dus niet zo dat ie op 1 of 2 bougies niet goed reageert. en de andere keer wel goed???? [quote=ATi-VR6]Lucht buis controleren
LMM (Lucht Massa Meter) controleren
Vacuumslangen bekijken op haarscheurtjes
Uitlezen? is dat al gedaan?

Anders kun je nog de Carteronluchting (zit op de luchtaanzuigbuis->vanaf de luchtfilter)
bekijken of er geen lek is, deze slang zit tussen de Klepdeksel en aanzuigbuis

Gasklephuis schoonmaken
bij een VR6 uit 93 zit er een Regelklep van Bosch deze regelt het stationair toerental
deze wil ook wel eens erg smerig worden.

Of onstekking?
een VR6 uit 93 heeft soms ook wel eens een rotor ontsteking!
deze ook even bekijken/controleren

bekijk eerst eens deze basale dingen

en dan even verder zoeken[/quote]

burt40jr 0

16 jaar

een DIS Bobine heeft een stukje elektronica (achter de koelplaat)

bij een DIS bobine kan wel degelijk een of meerdere spoelen stuk zijn!
er zitten drie spoelen in de DIS bobine, een spoel per twee bougies
mijn oude DIS Bobine gaf alleen problemen bij vochtig weer (lekte hoogspanning naar de motor)

probleem wat ik had was voornamelijk schokken van de motor (overslaan)

A,

ATi-VR6 0

16 jaar

dat met het stotteren van de dis bobine komt wel erg overeen. met die van mij juist ook met nat weer.
andere aanwijzingen natuurlijk ook nagegaan maar zag er goed uit.
wie weet er nog een dis bobine te koop (een goeie natuurlijk) nieuw geven ze die dingen niet echt weg.
groeten bert.

burt40jr 0

16 jaar

Nieuwe kost rond de 300 euro,

met een beetje mazzel wat korting en je betaald 285,- (Merk is BERU)

op marktplaats zie je ze soms te koop voor rond de 75 a 100

ik heb hem gewoon vervangen voor een nieuwe, waarom? omdat ik niet van plan was om de auto
weg te doen

ik zag nog een staan op:

http://link.marktplaats.nl/159153854

ATi-VR6 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.