Volkswagen Golf III : afslaan motor-startprobleem

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 55kw

Mijn Golf heeft volgende problemen(niet wetend of dit met elkaar in verband staat!?)

-Met enige regelmatigheid start mijn golf soms niet meer,meestal als hij warm is,nog geen problemen gehad bij koude start.De ene keer start tie wel vlot,de andere keer niet.ik kan 'm de ene keer wel aanduwen en de andere keer lukt dit niet!?

-met enige regelmatigheid valt de auto stil als ik afrem en op een laagtoerental zit(denk aan terugschakelen naar z'n 2 of naar 1)dan start tie dus ook niet in een keer(!)ik heb ook geen vermogen tussen de 1000 en 2000 toeren,ook niet buiten dit probleem om!ik heb een soort vermogensgat?!

wie kan mij vertellen wat het is en hoe/wat het evt. met elkaar in verbinding brengt?!

jele

Geplaatst door jele (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

rotzooi eens met de contactsleutel terwijl de motor loopt, simuleer je jouw probleem daarmee dan ben je de gelukkige eigenaar met een echt vw kwaaltje, defect elektrisch gedeelte van het contactslot oftewel het contactblokje.

jele (0), 16 jaar geleden

bedankt voor je reactie!

ok,zou het kunnen zijn qua startprobleem+uitvallen motor,maar hoe zou je dan het vermogens verlies verklaren bij 1000-2000 toeren?

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

kan zijn dat er meer problemen in de wagen zitten.

jele (0), 16 jaar geleden

ja,zou kunnen,ga morgen ontsteking vernieuwen,omdat de impulsgever de boel kan belazeren,maar hou uiteraard meerdere opties open.

jele (0), 14 jaar geleden

Hallo,

beetje heel erg late reactie!?

mijn probleem is al verleden jaar opgelost.....maar was eigenlijk vergeten om hier de oplossing te plaatsen.

Ik had nog een oud type startonderbreker,zo een met een los stifje met 2 contactjes erop die je in moest drukken op een contra deel op het dashboard......juist,die heeft al die tijd de boel bedonderd!Al die storingen waren dus in een keer weg,door het verwijderen van de start onderbreker(is trouwens een klus van niks,in 15 minuten is alles weer gewoon teruggezet in de bedrading...)

Ik moet wel zeggen dat er tijdens dit probleem,door het vele starten e.d.,nog een keer de bobine heb moeten vervangen.Die krijgt constant die piekspanning en begaf het toen een keer....zonde want ik had toen net 3 maanden daarvoor al een keer eerder de bobine vervangen...

bedankt voor het meedenken allemaal!

moderator (0) PRO, 14 jaar geleden

Bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.