close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III : golf IIIloopt op 2 cylinders....

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 inj

golfje 3 loopt op 3 cilinders.

ontstekings gedeelte etc is reeds uitgesloten.

Ik heb idee dat het de gasklep of de kvs sensor is die mij verneukt.
hij start ook vrij slechtnamelijk,in elk geval niet zonder gas erbij.

wie heeft een idee wat dit kan zijn,en zijn er mensen die weten hoe je de kvs sensor doormeet met een multimeter,met name op welke stand die moet staan en hoeveel ohm die af moet geven met koude motor.

mijn dank is groot!

Geplaatst door

offshoretiger (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

oja,nog ff een klein dingetje,op de onderdruk slang van rembekrachtiger zitten 2 vacuum opties,beide afgedopt,hoort er niet minimaal 1 op te zitten?voor wat zetten ze er anders een slang op met 2 vacuum ingangen....

offshoretiger 0

10 jaar

Als het ontstekingsgedeelte al gecontroleerd is , prima , ook wat vervangen ?
Bougie van de cilinder die niet mee doet vonkt wel ?
Loopt ook warm op 3 cilinders ?
Als hij ook warm op 3 cilinders loopt , en er is wel vonk , zou ik eens compressie meten.
Monopoint of multipoint injectie ?
Er zitten 2 groene dopjes op de vacuumaansluiting als het origineel is , er hoeft niet perse wat op aangesloten te zitten.
Wat wel belangrijk is dat alle vacuumaansluitingen dicht zijn , controleer de aansluiting eens van de rembekrachtiger op het spruitstuk.

kaleido 1 6875
badge vip badge

10 jaar

monopoint

loopt warm ook op 3 poten

alles vonkt en doet het verder....

compressie is goed.

offshoretiger 0

10 jaar

Oke , als alles goed is en hij loopt toch op 3 cilinders is er toch iets NIET goed.
Wat was de compressie ?
Ook een lektest uitgevoerd ?
Weerstand bougiekabels gemeten ?

kaleido 1 6875
badge vip badge

10 jaar

lektest kan ik niet doen.

wel bougie kabels meten,maar dat zou ik dan morgen moeten doen,kan ik hiervoor nog een speciaal ohm setting op de multimeter pakken?dit is namelijk niet mijn sterkste kant...

compressie was meen ik 9,3 in elk geval alle 4 nagenoeg gelijk dus dat is het niet.

offshoretiger 0

10 jaar

Al geprobeerd wat hij doet met de kvs stekker er af ?

kaleido 1 6875
badge vip badge

10 jaar

nee nog niet,dat wou ik morgen ff proberen.

offshoretiger 0

10 jaar

kvs sensor erop en eraf maakt geen enkel verschil....ik heb hem nog niet doorgemeten maar hoeveel ohm moet je koud of warm hebben?maar hij gaat dus niet beter lopen met de sensor ontkoppeld.

want die gekke sensoren kosten een geeltje en om dat zomaar uit te wisselen is kapitaal vernietiging,als het achteraf niet helpt.

vanmiddag de hele mik mak nog maar eens goed schoonmaken....

offshoretiger 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.