auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf IV: golf iv 1.6 2001 houdt er spontaan mee op

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hallo,

Hoewel ik mij eigenlijk alleen bemoei met USA cars help ik ook wel eens een buurtgenoot met een europeaan uit de brand.
Nu heb ik een buurman met een golf (iv volgens mij ) 1.6 benzine uit 2001, wagen heeft 110000km gelopen en hield er onder het rijden spontaan mee op, na een kwartier wachten deed ie het dan weer. IK heb het gasklephuis en de egr schoongemaakt, maar zat niet noemenswaardig veel troep in, dit was een maand of twee terug. Nadien was het probleem weg, maar nu ging men met de auto naar Italie en onderweg hield de auto na een uurtje of 3 rijden (er werd zo'n 130 gereden) er weer mee op. ( Alle toeters en bellen op het dashbord gaan aan. De auto uit laten rollen op de vluchtstrook, een kwartier gewacht en toen deed ie het weer. verder geen slag meer misgedaan. Gisteren zijn ze weer thuisgekomen en ik heb vanmorgen even gekeken en geluisterd, maar hij loopt als een zonnetje>
Is dit een brandstofpomp of een opvoerpomp die moe wordt ofzo. Auto verliest geen water of olie, loopt niet warm, rijdt ook gewoon goed.
iemand een suggestie waar ik dit moet zoeken?
alvast bedankt,

Peco Power

Geplaatst door

Mercury (0)
badge

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb je hem al uitgelezen?

Yep, niks te vinden...

Mercury 0
badge

16 jaar

misschien elektrisch gedeelte van het contaktslot bezig te overlijden

eerst uitlezen. wat bedoel je met alle toeters en bellen gaan aan??
kan krukaspositie sensor of bobine die als ze heet worden er mee stoppen deze zorgen er voor dat je motor ook echt afslaat. scoop er op en rijden kun je zien of signaal wegvalt. als motor uitvalt meteen controleren of brandstofdruk weg is kan relais zijn pomp kan natuurlijk ook nog maar dan heb je meestal ook problemen met inhouden door te lage druk.

nic 0
badge

16 jaar

toeters en bellen => alle lampjes op dashboard gaan aan en er klinken allemaal alarm gongetjes (heb ik van horen zeggen, ik heb het zelf natuurlijk niet meegemaakt, als ie bij de "dokter "is heeft ie nergens last van natuurlijk). Zal hem nog weer eens laten uitlezen.

gr
Peco Power

Mercury 0
badge

16 jaar

Ik ga ook in eerste instantie voor de bdp sensor van de krukas.
Als deze warm wordt,en hij is niet goed meer,dan kan hij inderdaad in 1x uitvallen alsof je de sleutel omdraaid.
Dan heb je vaak ook geen storing als het de bdp sensor is.

ricky 10
badge

16 jaar

oke, dan gaan we die maar eens vervangen, nou ben ik een VW-leek, is dat en beetje te doen, waar zit het apparaat precies? onderin het blok maar waar, distributie zijde? (10000km terug is de distributieriem vervangen en de waterpomp natuurlijk) moet dat nu weer los?
in elk geval al bedankt voor de tips.
gr
Peco power

Mercury 0
badge

16 jaar

[quote=Mercury]oke, dan gaan we die maar eens vervangen, nou ben ik een VW-leek, is dat en beetje te doen, waar zit het apparaat precies? onderin het blok maar waar, distributie zijde? (10000km terug is de distributieriem vervangen en de waterpomp natuurlijk) moet dat nu weer los?
in elk geval al bedankt voor de tips.
gr
Peco power[/quote]
Sensor zit achter het vliegwiel aan de achterkant van het blok,eerst rubbertje verwijderen en dan het inbusboutje verwijderen.
Je kan er best slecht bij.
Hoop voor je dat dat het is,maar voor hetzelfde geld is het iets anders,beste is om eerst een juiste diagnose te doen,maar dan moet hij het op dat moment niet doen........

ricky 10
badge

16 jaar

Aha, net als bij een porsche 944, daar heb ik ook tijden mee gezeten, 1 voordeel: die deed het nooit,dus was de storing duidelijker

Mercury 0
badge

16 jaar

Mijn zwager had exact het zelfde probleem, onder het rijden plots uitvallen met een hoop toeters en bellen,
en vervolgens op de vluchtstrook weer starten en lopen.
het schijnt bij dit type een kwaal te zijn en zit hem in een relais in je zekeringenkast,(onder dashboard)
ik meen dat het relais nummer 107 was en was grijs van kleur deze dient vervangen te worden.
daarna probleem weg. controleer maar even .

post 0

14 jaar

sorry denk dat het relais nummer 109 was p.s bij ons dachten ze ook dat het aan de brandstofpomp lag, maar gelukkig was het dit stomme relaitje

post 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.