Hoi ik had een vraag is er iemand die dit weet ?? ik heb een golf met een massa vliegwiel kan ik deze vervangen voor een gewoon vliegwiel het is een tdi met 81 kw motor. mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kan... Valeo heeft daarvoor een 4-delig (vervang set) voor op de markt gebracht.
Gr. paul
Hoi Paul nog bedankt voor je snelle reactie ik ga het proberen. mvg Gerrit
16 jaar
Gaat die volgens mij nog meer op een dieselmotor lijken.
groet
a3
16 jaar
[quote=a3/a6]Gaat die volgens mij nog meer op een dieselmotor lijken[/quote]
Dat is nergens uit gebleken.... maar ik sta altijd open voor nieuwe dingen.
Gr. paul
[quote=paulkelder][quote=a3/a6]Gaat die volgens mij nog meer op een dieselmotor lijken[/quote]
Dat is nergens uit gebleken.... maar ik sta altijd open voor nieuwe dingen.
Gr. paul[/quote]
Met het enige verschil dat je de komende 600.000 km geen nieuw vliegwiel meer nodig hebt :-)
ach ze gaan ook niet zoveel stuk hoor laatst had ik een t4 met 365000 km toen moest ik de koppeling vervangen ; was de eerste nog heb toen het twee maassa vliegwiel mee vervangen omdat hij zoveel gelopen had en zo is het bij veel meer hoor.
tuurlijk er zijn ook types waar ze veel stuk gaan maar dat zijn dan de lompe rijders.
valt me bij ons op dat de genen met een eigen wagen minder last hebben dan de lease rijders vreemd of toch niet.
groetjes jan.
[quote=jan T]tuurlijk er zijn ook types waar ze veel stuk gaan maar dat zijn dan de lompe rijders[/quote]
Je slaat de spijker op z'n kop Jan... Veelal na tuning geven 2-massavliegwielen vroegtijdig de geest.
Gr paul
gelukkig ben ik dus niet de enige die deze conclusi getrokken heb.
groetjes jan.
[quote=paulkelder]Dat is nergens uit gebleken.... maar ik sta altijd open voor nieuwe dingen.
Gr. paul[/quote]
Wat lees ik nu Paul?
Dat gaat toch niet goed een vastvliegwiel??
[quote]#13 9 mei 2007 22:49:04
paulkelder
Professional
Echte naam: P.Kelder
Woonplaats: Overijssel
Bedrijf: VW & Audi service Kelder Ommen
Geregistreerd: 21 augustus 2004
Berichten: 12228
E-mail Website
Re: Toledo TDI Trilt gigantisch bij acceleratieTDIkey schreef:
Zie niet in waarom een vastvliegwiel geen oplossing is, bij bepaalde types tdi's is dit gewoon standaart, o.a. ook in de caddy2 TDI, zonder enig probleem.
Ook rijden er al veel auto's rond met veel vermogen, zonder enig probleem.
ik denk zelf dat zo'n 2-massavliegwiel er voor jan L*L in zit ? en ons gewoon zit te plagen en ons geld uit de zak staat te kloppen ? ik ga niet weer een discussie aan.... sommigen hebben nou eenmaal liever gelijk dan geluk.
paul,[/quote]
16 jaar
Tim
Je moet iets beter lezen.....
[i]Gaat die volgens mij nog meer op een dieselmotor lijken[/i]
Of de motor daadwerkelijk MEER op een dieselmotor gaat lijken, die mening kan ik niet delen...........
Toch bedankt voor je oplettendheid.................
Gr. paul
TIM je moet PAUL niet zo maar aanvallen over iets wat je zelf nog niet geprobeerd hebt.
heb het zelf in een touran tdi . vastvliegwiel met sach.plaat en drukgroep .
je hoeft niets aantepassen past zo motor loopt veel mooier rond en met rijden weinig verschil.
vr gr kees cor
Oke Kees, zal wijzelijk m'n mond maar houden.
16 jaar
oke tim is goed gedoelt .
vr gr kees cor
Sorry, even geen tijd gehad. Mijn idee is, dat een tweemassa vliegwiel bepaalde nadelige karakteristieken van de (diesel)motor zou moeten onderdrukken of dempen. Volgens de theorieën draait de krukas niet met een constante snelheid en het 2mv moet dat ondervangen. Vooral bij stationair draaien.
Als de tdi met een vast vliegwiel mooier rond gaat (met stationair), wat is dan het nut van een 2mv? Rijdend in een hoger toerental moet er m.i. geen verschil zijn.
groet
a3
16 jaar
Even serieus, een 2e massavliegwiel draagt tot bij dat de motor éénparige loopt. Zelf vind ik dat vooral stationair de VAG diesel bijzonder trillingsvrij loopt. Mijn vorige diesel zonder 2e massavliegwiel had een echte diesel dreun en trilling, vooral stationair waarneembaar!
Mijn vraag is dan ook of deze trilling weer terug komt bij een conventionele vliegwiel of wat is nu typerend waarneembaar?
16 jaar
[quote=tedkroon]Even serieus, een 2e massavliegwiel draagt tot bij dat de motor éénparige loopt. Zelf vind ik dat vooral stationair de VAG diesel bijzonder trillingsvrij loopt. Mijn vorige diesel zonder 2e massavliegwiel had een echte diesel dreun en trilling, vooral stationair waarneembaar![/quote]
Ben het met je eens, breng dat een ééncellig petje maar eens aan z'n verstand. Dat soort heeft liever gelijk dan geluk??
[i]Je hoeft geen petje te dragen om een petje te zijn[/i]
Gr. paul
Lijkt mij dat de koppelingsplaat van de vaste vliegwielset wel tangentiaalveren heeft,wat de plaat van een 2mv set weer niet heeft.
Ik heb er geen ervaring mee,maar theoretisch zou een vast set ook wel goed moeten werken,maar ik denk dat een set met 2mv toch mooier loopt en soepeler rijdt/schakelt.
hallo jongens ????.
paul dat petje van mij hangt al meer dan 30 jaar aan de kapstok .
het maakt echt weinig verschil geloof mij nu maar .alleen nu geen 2mvliegwiel meer stuk .
3 keer in 250000 km eerste keer terug roep was gratis maar dan???? doet zeer.
auto altyd ook nu 105pk en eerlyk ik ben geen scheurder.
by 2 mvl w veeren vliegw by vastvw in koppelingsplaat echt weinig verschil.
wie proef rit wil mag komen.
vr gr kees cor
[quote=kees cor]hallo jongens ????.
paul dat petje van mij hangt al meer dan 30 jaar aan de kapstok .
het maakt echt weinig verschil geloof mij nu maar .alleen nu geen 2mvliegwiel meer stuk .
3 keer in 250000 km eerste keer terug roep was gratis maar dan???? doet zeer.
auto altyd ook nu 105pk en eerlyk ik ben geen scheurder.
by 2 mvl w veeren vliegw by vastvw in koppelingsplaat echt weinig verschil[/quote]
Het is heel simpel Cor... Als jij tevreden bent, ben ik het ook.
Gr. paul
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar