3 weken terug heb ik bij de Profile een set nieuwe remschijven en blokken (aan de voorzijde) laten monteren. (dit omdat mijn oude schijven krom leken/aanvoelden)
Nu 'lijkt' het erop dat de schijven wederom KROM zijn...
De medewerker van de Profile wist mij te vertellen dat het noodzakelijk was de schijven opnieuw af te draaien en dat de oorzaak lag bij - en nu komt het - 'de binnenste-stuurstang-kogels'
Is dit een oorzaak voor herhaaldelijk kromtrekkende schijven?
Volgens een vriend van me heeft dit niks te maken met de schijven, alleen me de speling op het suur...
(p.s. 2 dagen nadat de set was gemonteerd bleken de slotbouten niet goed te zijn aangedraaid door de Profile Medewerker. Dit resulteerde in plotseling heftig trillen midden op de snelweg, en een heeeele boel kabaal! Heeft dit misschien ook invloed gehad?) (heb hiervoor een "volgende keer krijg je korting" bon voor gekregen)
-----------------------------------------------
hij doet het juist als ik een lange tijd heb gereden. 25 kilometer snelweg, en dan de afslag nemen met een RUSTIGE remkracht...
dan krijg ik een lichte trilling in het stuur en hobbelt de hele auto...
Heb net even in het remvloeistof-potje gekeken, maar deze zit TOT AAN DE NOK toe vol!
De eerste 2 weken was alles goed! Heb niet overdreven geremd in de eerste 400km.
-----------------------------------------------
Iedereen die ik vraag zegt dat het niks te maken heeft met de stuurstang-kogels.
het lijkt mij ook dat dit invloed heeft op de stuurinrichting en dusniet de reminrichting.
De reminrichting zit (mijns inziens) allemaal vast aan de zelfde poot.
ik denk dus dat er ergens iets niet helemaal recht is zoals naaf / as / wiel , of dat de remklauw blijft hangen op de schijf tijdens het rijden. Dat deze dus niet helemaal goed terugtrekt.
MAARJA, WIE BEN IK
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
klopt het trillen van de remmen heeft niets met de stuurkogel speling temaken al zo die speling op een ander maniet wel voelbaar zijn.
het feit dat ze zeggen dat je schijven af gedraaid moeten worden (dus omdat ze krom) zijn heeft niets met de speling op het stuur temaken ; want al laat je ze afdraaien daar veranderd de speling niet mee.
daar ze nu weer trillen wijst erop dat ze weer krom zijn.
de remschijven moeten dus weer vervangen worden(garantie).
tevens moet de naaf op slingering gecontroleerd worden want daat zou een oorzaak in kunnen zitten.
tevens de wiellager speling controleren.
als laatste het kan zijn dat ze de naaf voor montage van de schijven niet goed schoon gemaakt hebben en dat daarom ze weer slingeren.
dus het is niet goed gegaan en nu moeten ze of de goede diagnose stellen of de boel goed schoon maken en een set nieuwe schijven monteren.
ik zou ze niet aflaten draaien want dan hadden ze dat net zo goed bij je oude schijven kunnen doen.
niet dat afdraaien verkeerd is dat is prima maar je het een ser nieuwe schijven gekocht en niet om ze nu alweer telaten afdraaien.
groetjes jan.
Dat is nou vaak het verschil: een goeiekope bandenboer of een echte garage. Het scheelt vaak in prijs maar ook een hoop trammeland naderhand.
17 jaar
Bij de Golf IV komt het blijkbaar nogal krek wat betreft de remschijven. Zelf heb ik tot 2maal toe de remschijven en blokken laten vervangen door aftermarket Brembo schijven: steeds maar weer trillende remmen. Nu heb ik origineel gemonteerd (dealer materiaal) en tot op heden geen last gehad van trillende remmen.
Het is ook belangrijk om de remblokken goed hun werk te laten doen: de klauw moet goed schoon zijn voor een gangbaar verschuiven van de remblokken.
17 jaar
is het borg boutje vd remschijf niet afgebroken en de schijf eroverheen gemonteerd??
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar