Volkswagen Golf IV: Golf IV waarschijnlijk met kortsluiting!

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,6

Beste Alle,

Ik heb een groot probleem met me Golf IV.

Op een dag reed ik op de snelweg, opeens schiet me Golf in loopstand, een de snelheid daalde.

( Er brande een lampje op me dashboard EPC )

dus ik snel op de vluchtstook, om de auto opnieuw te starten! maar hij bleef in loopstand, een de lampje EPC bleef ook branden.

Dus ben ik de volgde dag naar de garage geweest om met uit te lezen.

Een toen kreeg ik niet zo goed nieuw, hij gaf veel storingen aan. ( zie foto )

De monteur zij dat die alles met de hand moets opmeten! een dat kan 5 uur duren of een half uur! (dus een duur grap)

Weet iemand een beter oplossing of sneller.

Hoor graag van jullie, al vast bedankt


[url=http://postimg.org/image/7nsxbwzf7/][img]http://s29.postimg.org/7nsxbwzf7/2014032...[/img][/url]

Golf 1.6

Geplaatst door Golf 1.6 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

ricky (0) PRO, 10 jaar geleden

Wel heel toevallig dat al deze sensoren tegelijk stuk zouden zijn dus ik denk dat je of een bedradingsprobleem hebt (draadbreuk ergens en dan meten om deze op te speuren) of gewoon een zekering defect of een relais stuk en in uiterste geval motorregelapparaat stuk maar dat kamt weinig tot niet voor.
Dus die monteur moet het stroomschema erbij pakken en kijken wat deze sensoren met elkaar gemeen hebben kwa voeding/massa en dan weet je al veel meer, dan zoeken naar waarom deze sensoren tegelijk in storing gaan dus waarschijnlijk (gezamelijke) voeding/massa probleem.

Golf 1.6 (0), 10 jaar geleden

Ricky bedankt voor je bericht, maar weet jij ook toevallig hoelang de ze daar mee bezig zullen zijn ongeveer.

ricky (0) PRO, 10 jaar geleden

Nja binnen een uurtje kan je al weten door te meten of de voedingsspanningen goed zijn van deze sensoren en stel er is geen spanning op een bepaalde sensor en de volgende die je meet ook geen spanning dan ga je kijken in het schema of de gemeten sensoren iets gemeens hebben en als dat klopt dan kijk je in het schema waar die voeding vandaan komt (motor ecu) en dan ga je daar op meten en als die er daar wel is dan zit het in de bedrading van motor ecu naar de sensoren. Maar meten op een sensor is stekker eraf, meter instellen en dan weet je het is nog geen 10 min om ff snel al iets te weten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.