Volkswagen Golf IV: golf mk4 1.8T hapert bij koude motor.

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 20vt

ik heb een probleem met mijn golf.
ik zal proberen het zo presies mogelijk uit te leggen.
als ik hem start als hij koud is, en ik rijd weg, dan is er niets aan de hand.
maar als ik gas terug geef en dan weer gas bij, dan hapert hij (houd in)
als hij eenmaal warm is dan heeft hij nergens last van.
wel vind ik dat hij een beetje traag is voor een 150 pk motor ( heb het gevoel dat de turbo pas laat inkomt)

ook geeft hij soms een spook storing,
dat gebeurt eens in de zoveel tijd.
als ik dan bijv op de snelweg rijd, dan gaat de motor spontaan uit.
als ik hem dan uit zijn versnelling haal, en er dan weer in zet en de koppeling weer op laat komen, dan start hij weer.
en doet alsof er niets aan de hand is.
als ik hem dan uitlaat lezen. dan staat er alleen iets over de lamdasonde.

er staat ook een storing in van een drukdaling van de turbo naar de inlaat. maar die kan ik niet vinden.

vervangen heb ik
de bougies (dealer)
de lmm (al twijfel ik of er de goede in zit omdat ik deze bij een vakgarage in heb laten zetten)
de n75 klep (dealer)
carterontluchtingslangen (dealer)
temperatuursensor (dealer)
thermostaat (dealer)

graag hulp want de moed zakt me in de schoenen!

michael1.8T

Geplaatst door michael1.8T (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Welke storing met betrekking tot de lambda sonde is het (liefst compleet met nummer)?
Imitatie lmm wil nog wel eens voor problemen zorgen. Is deze hetzelfde merk en nummer als er uit kwam?

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Is er ook nergens een lekke ( vacuum ) slang ??

vwgti (0), 13 jaar geleden

1° Is je wagen gechipt? Wel of niet , kijk maar naar de diverter-klep (dumpvalve) die naast de klep N75 opgesteld staat . Deze kan lek zijn indien het nog de originele is (zwart) of gaat niet vlug genoeg dicht bij gasgeven . Dit door slechte sturing van de N249 klep .

2° Ik rij ook met een golf IV GTI 1800 20VT (motorcode AUM) en heb lang genoeg gezocht naar de foutcode 17705 (drukverlies tussen turbo en gasklep) Uiteindelijk een nieuwe FORGE- diverterklep geplaatst DVOO6 en het probleem was opgelost (Spanning van de veer is zeer belangrijk)

http://www.forgemotorsport.co.uk/content...

Groeten van een trouwe VW GTI rijder

michael1.8T (0), 13 jaar geleden

[quote=oldford]Welke storing met betrekking tot de lambda sonde is het (liefst compleet met nummer)?
Imitatie lmm wil nog wel eens voor problemen zorgen. Is deze hetzelfde merk en nummer als er uit kwam?[/quote]
ik denk dat de lambda erin staat omdat hij uit gevallen was... omdat hij er anders nooit in staat.

en de lmm waren allebei van bosch
maar als ik bij de dealer een vag nummer opvraag dan krijg ik nr: 06a 906 461 L (deze hoort er in te zitten)
maar het bosch nummer van wat er nu in zit is: 0986 280 217
geen idee of deze nummers hetzelfde zijn.....
heb op internet gezocht maar kan er maar weinig over vinden.

michael1.8T (0), 13 jaar geleden

[quote=stefan84]Is er ook nergens een lekke ( vacuum ) slang ??[/quote]
ik heb deze auto nu ong 3.5 maand.. nooit een turbo auto gehad... dus ik zou eerlijk gezegd niet weten welke allemaal vacuum zijn..

michael1.8T (0), 13 jaar geleden

[quote=vwgti]1° Is je wagen gechipt? Wel of niet , kijk maar naar de diverter-klep (dumpvalve) die naast de klep N75 opgesteld staat . Deze kan lek zijn indien het nog de originele is (zwart) of gaat niet vlug genoeg dicht bij gasgeven . Dit door slechte sturing van de N249 klep .

2° Ik rij ook met een golf IV GTI 1800 20VT (motorcode AUM) en heb lang genoeg gezocht naar de foutcode 17705 (drukverlies tussen turbo en gasklep) Uiteindelijk een nieuwe FORGE- diverterklep geplaatst DVOO6 en het probleem was opgelost (Spanning van de veer is zeer belangrijk)

http://www.forgemotorsport.co.uk/content...

Groeten van een trouwe VW GTI rijder[/quote]
nee de wagen is niet gechipt, sterker nog hij is helemaal origineel! zelfs de velgen!
volgens mij is het nog de originele. want hij is zwart.... hoe kan ik testen of hij nog goed functioneert?

Guy Breusegem (0), 13 jaar geleden

Beste GTI rijders,

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn GOLF IV GTI op 62.000 km. Ik ben 1ste eigenaar en de auto wordt altijd onderhouden door dezelfde officiële VW-dealer.
Daar hebben ze lang moeten zoeken en ook zeer veel onderdelen vervangen die niet nodig waren.
- Nieuwe motor-kabelboom
- 4 stuks nieuwe spoelen voor elke bougie één
- 4 nieuwe bougie's
- ....

Dit heeft heel wat gekost aan werkuren en onderdelen (+- 2.500€)

Maar uiteindelijk bleek het ook de drukklep van de turbo te zijn, identiek als "vwgti" ook al heeft gemeld.
Dus ik denk dat het ook deze klep zal zijn. Kostprijs van deze klep +- 125€
Ondertussen heb ik 118.000 km en heb ik dit probleem niet meer gehad.

Sinds deze week staat mijn VW GOLF GTI 20V Turbo te koop voor 7.800€

http://picasaweb.google.com/jannes.breus...

michael1.8T (0), 13 jaar geleden

[quote=Guy Breusegem]Beste GTI rijders,

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn GOLF IV GTI op 62.000 km. Ik ben 1ste eigenaar en de auto wordt altijd onderhouden door dezelfde officiële VW-dealer.
Daar hebben ze lang moeten zoeken en ook zeer veel onderdelen vervangen die niet nodig waren.
- Nieuwe motor-kabelboom
- 4 stuks nieuwe spoelen voor elke bougie één
- 4 nieuwe bougie's
- ....

Dit heeft heel wat gekost aan werkuren en onderdelen (+- 2.500€)

Maar uiteindelijk bleek het ook de drukklep van de turbo te zijn, identiek als "vwgti" ook al heeft gemeld.
Dus ik denk dat het ook deze klep zal zijn. Kostprijs van deze klep +- 125€
Ondertussen heb ik 118.000 km en heb ik dit probleem niet meer gehad.

Sinds deze week staat mijn VW GOLF GTI 20V Turbo te koop voor 7.800€

http://picasaweb.google.com/jannes.breus...[/quote]
oke ik ga het proberen.....
het is net wat je zegt, ik heb er nu ook al meer dan 600 euro in gestopt, maar ben nog geen stap verder.
dit is het laatste wat ik probeer....
dus alle hoop is op de dumpvalve gevestigt. wat ik alleen niet snap is waarom hij alleen hapert als hij koud is??¿¿

michael1.8T (0), 13 jaar geleden

heb hem er gelijk af gehaald.
zo op het oog lijkt hij in orde.... de veer is ook redelijk sterk als ik dat zo voel.
maar ga het proberen. morgen nieuwe bestellen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.