Ik heb een benzine golf 1.3 cl uit 1989. In de eerste 5 kilometer slaat hij 1 keer af. Als ik het contact onder het rijden uitzet en daarna weer aan dan rijdt ie weer gewoon verder.
De garage kan niets vinden omdat de auto het op dat moment gewoon doet. Er is dus geen defekt te meten.
Ze willen wel op de gok wat onderdelen vernieuwen maar dat kost alleen maar en levert misschien niets op.
Wie weet waar ik de oorzaak kan vinden.
Ik heb al wel de bougiekabels, verdeelkap en rotor vervangen en de bobinecontactpunten gereinigd en ingevet, maar dat helpt niet.
TKZ, Ger
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is het contactslot hoogstwaarschijnlijk, de schakelaar hiervan geeft de strijd nogal eens op en veroorzaakt deze ellende. Schakelaar vervangen is zelf te doen en kost niet de hele wereld.
Succes
Stuur eraf, richtingaanwijzers, plastic stuurkolomplaten en losmaken daarna vervangen. Klopt dat.
Ik heb ook al ergens anders gepost en daar had iemand ook de draad naar de bobine vervangen.
20 jaar
Het lijkt me dat de startonderbreker dan ook los gaat. Levert dat nog problemen op?
20 jaar
Startonderbreker golfII??? das nieuwe informatie. Zit er in ieder geval nooit fabriek af in. Dan kan het ook nog dat die de ellende veroorzaakt.
Contactschakelaar uitbouwen is idd zoals je zegt, maar het hele contactslothuis (aluminium blok) moet van de kolom af, daarna kun je van achter af een schroefje loshalen en de witte plastik schakelaar demonteren. Meestal kun je van buiten al zien of ie stuk is, de kunstof om de contactpennen heen is dan vervormd/gesmolten. En echt, als je het dingetje ziet, het zijn baggerdingen. De prijs is daar dan ook naar.
Bij demonteren van het slothuis moet de sleutel erin staan omdat anders het stuurslot in werking treed en je het slothuis dan niet kan demonetern.
Harry,
Het is zo'n startonderbreker waarbij je een zwart staafje met 3 contactjes in het dashbord steekt. Daarna gaat het dashbordledje uit.
Als ik de boel heb gedemonteerd zal ik zowiezo het contact vervangen. Om de kosten hoef je het niet te laten en dan is dat ook meteen weer voor elkaar.
Is het ongeveer een dagje werk als je alles voor het eerst uit elkaar haalt (schroefplaatsen zoeken enzo).
Ik kan trouwens een engelse werkplaats cdrom van iemand kopen (eur15) lijkt me wel aan te bevelen. Ken jij misschien dit soort cdrom's?
TKZ voor je hulp
Avenhorn=vlakbij
20 jaar
Contactslot is voor geoefend een uurtje werk, voor ongeoefend ochtendje. Netjes demonteren, kan niet verkeerd gaan.
CD-s kan ik kort in zijn, geen ervaring mee.
succes
Bedankt
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar