Golf IV variant TDi 74kw/100 pk uit 2000, 122.000 km
Slechts 122.000 km op de teller en nu slipt de koppeling door als ik stevig gas geef in de 4e of 5e versnelling boven de 2000 rpm. Wegrijden in de 1e versnelling (nog) geen probleem.
Ligt denk ik niet aan mijn rijstijl; bezig met 2e setje banden en remblokken. Geen tuning.
Auto hiervoor: golf TDi 66kw >230.000 km zonder problemen.
Lijkt me geen normale slijtage. Wat kan er mis zijn? Afstelling kabel, fabricage fout bij dit type, olie lekkage, oid? Is daar achter te komen zonder de boel open te schroeven? Hoe? Of heb ik gewoon domme pech? Nieuwe koppeling en drukgroep laten monteren en hopen dat die wel gewoon >250.000 km meegaan?
Bedankt,
Kasper
Codes bak, motor, ..:
ATD EUH
LC7V AH
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de 100pk versie staat hier om bekent.. de koppeling vliegt er nog eerder uit na tuning..
overigens deze koppeling wordt hydraulisch bedient en heeft geen koppelingskabel..
gewoon de boel goed controleren, indien alles lekvrij? een nieuw set monteren voor weer een nieuwe ronde.
paul,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar