Motor managmentlampje gaat eerst knipperen dan constant branden. Na uitlezen geeft steeds misfire 2e en 3e cil foutcode P0300 verbrandingsprobleem herkent en P0302 verbrandinsprobleem cil 2, na resetten is het direkt goed maar storing komt steeds terug, vrij snel. Storing zowel op LPG als benzine KM 65.000. vervangen; bobine, lambda sensor (1e), verschillende soorten bougie's, bougie'skabels met koperkern. lambda = 1.03 heeft brandstof te kort (Arm mengsel)nagenoeg geen CO en HC wel 40% zuurstof nieuwste VW software in motorstuurunit volgens mijn VWdealer mech. goede motoren maar electronica slecht van de AZJ motor er moet toch ergens een oplossing zijn voor dit probleem Zelfs bij de inportuur weten ze eigenlijk geen goede oplossing WIE WEL?????????????/
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is de compressie wel goed? en anders kan je t proberen met de gasklep te reinigen en dan die te resetten via de computer.
[quote=at]Is de compressie wel goed? en anders kan je t proberen met de gasklep te reinigen en dan die te resetten via de computer.[/quote]
Ja de compressie is goed, deze is koud gemeten mechanisch is de motor volgens ons 100% goed, de gasklep kan het niet aan liggen volgens mij want het probleem zit steeds in cillinder 2. Dit geeft de testkast steeds aan bij een gasklep probleem moet hij willekeurig op alle cil. probleem geven.
al gecontroleerd of het uitlaat systeem /katlysator niet dicht zit?
18 jaar
heb je ook echt een misfire hoor je dit of geeft de ecu dit na een poosje aan.
als je het hoort zit te denken aan een luchtmassameter het is alleen raar dat de ecu geen storing heeft op de lamda sensor geeft. te arm mengsel we hebben dit zelf ook een keer meegemaakt auto plofte aan één stuk door bij gas geven.
[quote=peter]heb je ook echt een misfire hoor je dit of geeft de ecu dit na een poosje aan.
als je het hoort zit te denken aan een luchtmassameter het is alleen raar dat de ecu geen storing heeft op de lamda sensor geeft. te arm mengsel we hebben dit zelf ook een keer meegemaakt auto plofte aan één stuk door bij gas geven.[/quote]
Hallo Peter
Je hoort absoluut geen misfire en verder zijn er geen storingscode's. Wij denken dat de uitlaatkleppen zijn ingeleten (gas en te lang op arm mengsel gereden) dit is gecontroleerd door inwendig in de motor te kijken, er is wel enige zwarte aanslag op de zittings te zien maar dit mag eigenlijk niet dit probleem veroorzaken. De motor start direkt en loopt ongeveer 5 sec perfect mooi rond ( bij koude start rijker mengsel) daarna gaat hij erg schudden en loopt als het ware op 3 cil. Als de uitlaatkleppen zijn ingesleten ( nu 70.000KM) kunnen de hydrostoters misschien geen 100% afdichting met de klep en de zitting meer veroorzaken. Volgens ons zit het probleem hier. Overigens zijn de compressie verhoudingen tussen de cil. onderling nog geen 5 % verschil zowel warm als koud. Wij gaan nog een dynamische compressietest doen en het AMP. verschil per cil. van de startmotor meten, misschien komt daar nog wat uit.
gr jarno
let wel op met een compressie test met amp tang kleine lekkage's zie je haast niet terug op je scoopbeeld
een lekt test geeft denk ik een beter diagnose.
ik zou ook een lektest aanraden
vw staat er wel om bekend dat ze op lpg na een tijd hun zittingen inslagen.
heb er zelf eentje gehad dus eerste hand ervaring hiermee.
het is zo dat bij stilstaande motor de kleppen zelfs nog dicht kunnen zijn maar zodra er oliedruk op de stoters komt deze wel lichtjes open komen.
beste zou zijn dat je oliedruk met een tank zou kunnen geven terwijl je de lektest doet.
groeten
stef
[quote=hunter99sb]ik zou ook een lektest aanraden
vw staat er wel om bekend dat ze op lpg na een tijd hun zittingen inslagen.
heb er zelf eentje gehad dus eerste hand ervaring hiermee.
het is zo dat bij stilstaande motor de kleppen zelfs nog dicht kunnen zijn maar zodra er oliedruk op de stoters komt deze wel lichtjes open komen.
beste zou zijn dat je oliedruk met een tank zou kunnen geven terwijl je de lektest doet.
groeten
stef[/quote]
Denk ook dat het met de klepafdichting te maken heeft de cil.kop gaat er vandaag af en dan maar eens kijken want er blijft verder eigenlijk niks anders over.
Antwoord op probleem volgt.
[quote=peter]let wel op met een compressie test met amp tang kleine lekkage's zie je haast niet terug op je scoopbeeld
een lekt test geeft denk ik een beter diagnose.[/quote]
Cilkop is er afgeweest kleppen licht ingesleten complete koprevicie gedaan incl klepgeleiders probleem blijft het zelfde. koude (warme) start is goed slaat direkt op alle cil. aan na 3 tot 5 sec begint te stotteren op bezine, daarna op gas loopt de motor beter. draait wel op een arm mengsel maar ook niet extreem.
[quote=jarno5178][quote=hunter99sb]ik zou ook een lektest aanraden
vw staat er wel om bekend dat ze op lpg na een tijd hun zittingen inslagen.
heb er zelf eentje gehad dus eerste hand ervaring hiermee.
het is zo dat bij stilstaande motor de kleppen zelfs nog dicht kunnen zijn maar zodra er oliedruk op de stoters komt deze wel lichtjes open komen.
beste zou zijn dat je oliedruk met een tank zou kunnen geven terwijl je de lektest doet.
groeten
stef[/quote]
Denk ook dat het met de klepafdichting te maken heeft de cil.kop gaat er vandaag af en dan maar eens kijken want er blijft verder eigenlijk niks anders over.
Antwoord op probleem volgt.[/quote]
Koprevicie laten uitvoeren alle kleppen nieuw en gaszittings en geleiders vv probleem blijft. inlaatspruitstuk (kunststof) licht krom, maar dit moeten de pakkingringen oplossen volgens mij.
Probleem is opgelost. Motor had eingelijk 2 problemen 1 op LPG en 1 op benzine
LPG probleem was afdichting kleppen en zitiings en klepgeleiders, dus complete koprevicie.
Na aanslaan loopt motor ongeveer 1 min op benzine. verstuivers getest en er waren er 2 met een opbrengst van minder dan 70% hierdoor ging de motor heel onregelmatig lopen stationair en krijg je de foutcode van misfire in de desbetreffende cillinders. Reinigen ook ultrasoon helpt niet wel vervangen. Kosten maar 150 euro per stuk. 2 nieuwen geplaatst en de 2 besten laten reinigen en het probleem was weg. Dus nogmaals een auto op gas????, maar indien geen garantie wel een uitdaging voor de 'WERK' plaats.
groeten en iedereen bedankt voor de hulp.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar