Ik heb onlangs mijn golf aan de praat gekregen, mr hij bleef nog roken en gooide olie er uit via de carter ontluchting.
vervolgens heb ik het blokje open gemaakt en wat blijkt zuigenveren gebroken en een zuigen met een gat er in. niet best dus.
vervolgens ben ik op zoek gegaan naar een ander blok en gevonden voor weinig, maar thuis gekomen blijkt dit een EV blok te zijn en die er in zat was een DX.
Ik heb gezocht, maar van de buiten kant zie ik geen verschillen, kan iemand mij helpen en vertellen wat het verschil tussen deze twee is ?
De cilinder koppen hebben dezelfde nummers maar de een eindig op een H en de ander op een F is hier nog verschil tussen ? Ook aan de buiten kant niks te zien.
alvast bedankt
robert
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo een ev blok is een gti blok uit een golf 2 waarschijnlijk is het verschil dat de dx geen hydraulische klepstoters heeft en een ev wel
mvg jan bruin
Een EV en DX hebben beide 112 Pk
Ook de compressie verhouding is hetzelfde n.l. 10:1
En wat betreft het stellen van de kleppen: vanaf bj '86 hebben beide motoren hydraulische klepstoters.. ervoor mechanische.
Je kunt of alleen het onderblok omhangen,of de hele motor..het gaat beide.
Gr Stefan
15 jaar
oke bedankt, dus het verschil zit hem alleen in het bouwjaar en de klepstoters.
Nu heb ik op de cilinderkop van het DX blok een slechte nokkenas zitten ( stukjes af gebrokkeld)
Maar kan ik op die cilinderkop de nokkenas gebruiken van de (EV) kop met hydraulische stoters.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar