Volkswagen GOLF: Golf V 2.0 FSI EPC ESP lampjes branden en geen vermogen meer

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: BLX, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 110

Hallo,

Afgelopen vrijdag na het vol tanken (Euro98) in Duitsland, heb ik een probleem gekregen met mijn Volkswagen Golf V 2.0 FSI. In de bocht van de afrit van de snelweg liet ik mijn wagen uitrollen in de 5e versnelling (1500 - 2000 toeren).

Vervolgens ging het EPC & ESP lampje brandden, waarna ik geen (0) vermogen meer had. De auto sloeg niet af maar leek stationair te gaan draaien.

Na een herstart deed die het weer! EPC & ESP lampjes waren uit en het volle vermogen kwam terug. Na uit de berm te zijn gereden naar een veiligere parkeerplaats heeft de ANWB heeft de volgende foutcodes uitgelezen:

- 16825: Aanpassingssief / Sporadische tankontluchtingssysteem doorlaat Verkeerd ongeloofwaardig getal
- 16891: Aanpassingssief / Sporadische nullastregeling: Toerental boven voorgeschreven waarde-bovenste limiet overschreden
- 17953: Aanpassingssief / Sporadische Aansturing gasklep: onj. Werking - ongeloofwaardige signaal
- 17887: Aanpassingssief / Sporadische onderdruksysteem rem: Mechanisch defect-Onderste limiet niet bereikt

Na een aantal x (flink aantal keren 8-13) herstart te hebben gedaan en de foutcodes te hebben reset. Kwamen geen live foutcodes meer naar voren. Het vermogen kwam in zijn totaliteit terug, en waardes die werden afgelezen daalden weer terug naar hun beginwaarden.

Alles leek weer normaal te zijn. Ben vervolgens ook weer naar huis gereden zonder enige probleem.

Deze week ben ik van plan om de auto te laten controleren door de/een (Volkswagen?) garage. Of zeggen jullie dat het wellicht een bekend iets is met dit snik hete weer?

Groetjes en bedankt alvast.
Alexander

abe0708

Geplaatst door abe0708 (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

ricky (0) PRO, 5 jaar geleden

Het warme weer zou er niks mee te maken moeten hebben maar de storing: aansturing gasklep is iig het probleem, de rest zouden gevolgstoringen of al oude storingen kunnen zijn.
Het is nu niet 123 te zeggen wat het probleem was maar of de gasklep zelf is defect aan het gaan of de bedrading hiervan heeft even een slecht contact gehad.
Dat kan verschillen van slecht contact op de stekker op gasklephuis of op de motor ecu.
Deze golfjes hadden ook last van defecte/aangetaste bedrading ter hoogte van de versnellingsbak in de kabelboom in de geribbelde hoes.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.