close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf V: golf v BXF valt soms uit

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: BXF, Motorinhoud (cc): 1900

hallo , het betreft hier een golf v 1.9 met pompverstuivers , de wagen start en rijd normaal maar is in een 2 tal maanden tijd enkele keren stil gevallen tijdens het rijden , volgens de eigenaar begint hij vooraf eerst te schokken en valt daarna stil , na even wachten en enkele keren proberen start hij weer en rijd weer normaal , de eerste keer ben ik ter plaatse geweest en de wagen uitgelezen maar gaf geen fout aanwezig , met de uitleestool kan je de elektrische pomp in de tank aansturen maar reageerde niet , met een kleine tik te geven onderaan de brandstoftank ging de pomp draaien en starte weer , pomp vervangen maar zag bij demonteren dat de tank en behuizing van de pomp ( en brandstoffilter) erg zwart was , dit duide op een defecte tandempomp (op zijkant cilinderkop ) maar nog steeds het zelfde probleem , de bedrading in de cilinderkop geeft ook wel eens problemen ( reeds vervangen bij een 3 tal wagens ) maar kan hij daardoor ook uitvallen ? heeft iemand hier ervaring mee ?

Geplaatst door

endurist (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

wat ook nog wel eens voor komt is realais 109 (aansturing computer)
geeft dan geen foutcode maar slaat spontaan af en loopt later maar zo weer

dat ga ik zeker eens bekijken , de rest van de bedrading heb ik reeds zo veel mogelijk gecontroleerd , maar lijkt ok , heb een keer een skoda gehad waar de kabelboom op de hoek achter de batterij onderbroken was , alvast bedankt voor het meedenken en ik hou je op de hoogte

endurist 0

5 jaar

even een update , nog steeds niet opgelost , het relais 109 blijkt niet in de golf 5 te zitten , is enkel bij golf4 en oudere modellen , heb net nog een lange proefrit gemaakt met de golf en wanneer de motor goed op temp. is en je trekt wat hoger op in toeren begint hij te schokken alsof er niet genoeg brandstof aangevoerd word ,verder is hij afgelopen weken weer enkele malen uitgevallen , na een paar keer starten slaat hij weer gewoon aan en kan verder rijden , denk nog aan de draadboom in de cilinderkop (injectoren ) maar kan hij daardoor uitvallen ? we blijven verder zoeken en hou je op de hoogte

endurist 0

5 jaar

helaas , nog steeds niet opgelost , eigenaar heeft ondertussen een nieuwe wagen gekocht ( Mercedes A ) spijtig en best frustrerend om de wagen onopgelost te laten gaan , hierbij mag dus dit topic afgesloten worden en iedereen bedankt om mee te denken

endurist 0

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.