295 bezoekers online

Volkswagen Golf V: Golf V, Portier rechts achter, op slot, gaat nooit meer open?!

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: TDI (77kW) 105 pk

Hallo,
Heb een GROOT probleem met centrale vergrendeling.
Klant had aangegeven dat het portier rechts-achter af en toe niet ontgrendelde. (van slot af) bij het drukken op de a.b. (sleutel)

Centrale vergrendeling motor, wel hoorbaar, maar klinkt alsof het mechanisme vastzit.
Nu staat de auto in de garage, Portier als enige nog steeds op slot.
Buitenzijde geprobeerd, maar zit op slot.
Binnenzijde hoort normaal na 2x bedienen (ontgrendel + openen) open te gaan, maar helaas, kost teveel kracht aan het kabeltje.

Lijkt op een soort blokkade van het ontgrendelen.
Probleem nog niet precies gevonden, vermoeden; mechanisme mechanisch iets stuk.
Het grote probleem:
Kan het slot niet demonteren, want deur zit dicht.

binnen bekleding en speaker uitgebouwd. Door het speakergat kan ik er iets (enigszinds) bij. Maar ik zie geen mogelijkheid het portier te openen.
Wie kan me helpen?

alvast bedankt voor het meedenken.

VRDaaf

Geplaatst door VRDaaf PRO , lid sinds 9 jaar geleden

9 Reacties

Renaultmonteurtje PRO, 9 jaar geleden

afdek plaat er af halen, kun je er wel bij

barthuybs1 PRO, 9 jaar geleden

Hallo, dit probleem hebben wij regematig bij de octavia, het slot is defect.
Meestal openen wij de deur door simpel met de vuist te kloppen op de deur terhoogte van het slotmechanisme, op dezelfde moment eeen ander de afstandsbedieneing of het slot laten bedienen, normaal lukt het steeds om op die manier het slot nog éénmaal te laten werken.

Lukt dit niet kan je in de slotvanger uitboren via het binnenscherm achter, dit is natuurlijk meer werk..

Succes, Bart

VRDaaf PRO, 9 jaar geleden

afdek plaat er af halen, kun je er wel bij???

Bedoel je de binnen bekleding of bedoel je de kunstof water/stof-kap over het slotmechanisme zelf?

Kloppen al geprobeerd, helaas zonder gewenst effect.
uitboren zie ik als aller, allerlaatste optie...

Ik zoek eigenlijk de manier om met de hand het mechanisme te bedienen, wat overigens nog niet mee zal vallen, want volgens mij heeft het mechanisme een flinke blokkade.
Het centraal vergrendeling motortje klinkt steeds beroerder.
bedankt voor jullie meedenken,
groeten David

Renaultmonteurtje PRO, 9 jaar geleden

er zit toch achter de bekleding een stalen plaat? hier zet je de flex in.

barthuybs1 PRO, 9 jaar geleden

Hallo David, Ja indien de ' kloptruc' niet werkt zit er vrees ik maar 1 ding op en dat is uitboren via de wielkast, normaal lukt het vrij goed door op de bouten te boren waar de vanger mee vast geschroefd zit, goed centreren en met een kleine boor eerst volledig doorboren daar met diameter 10 en je hebt in principe geen schade aan de carrosserie.

Groeten, Bart

VRDaaf PRO, 9 jaar geleden

Renaultmonteurtje; flex erin???
das niet echt mijn stijl van werken, ik weet trouwens nog niet wat zo'n montageplaat kost, dus ik spreek hiermee voor mijn beurt.
maar hoe bedoel je dit precies? zo slijpen dat het slot aan de auto blijft en de deur opent om het slot heen ofzo?

Het liefst zou ik de grendel bedienen met een schroevendraaier of iets dergelijks....of is dit dan de optie na het flexen? maak ik op uit je eerste bericht.

En dan moet eerst het interieur eruit, het is een R-line dus duur interieur. ik zie nog niet hoe ik in een gesloten auto kan slijpen en het interieur (incl. plafond/hemel) kan sparen.

Wat de andere laatste mogelijkheid betreft lijkt een goeie en heldere tip Bart. als het erop aankomt zie ik hier nog wel heil in.

Ga maandag verder prutsen, want moet sowieso eerst nieuwe onderdelen hebben. anders staat die auto tot dan open.(als het me lukt :))

Wederom bedankt Renaultman en Bart!
Prettig weekend!
vriendelijke groeten David

Renaultmonteurtje PRO, 9 jaar geleden

interieur afschermen met een groot kleed, dan inde staal plaat langs de rand de flex er in dan kun je de staalplaat er afhalen en dan kun je fatsoenlijk bij het slot.

montage platen zijn volgens mij niet echt extreem duur

werkplaatsdegoede PRO, 8 jaar geleden

bij mij ging de rechter voor deur niet meer open.
ik heb de achter deur verweiderd ,en de plastick afdek kap uit de voor deur .
dan kan je schuin door een gat op het slot tikken met een kromme schroevendraaier .
toen sprong hij eindelijk open .

VRDaaf PRO, 8 jaar geleden

Ik zal alsnog even mijn uiteindelijke oplossing geven, zoals het mij gelukt is, ook al ben ik dat destijds dat ik de vraag hier stelde in April vergeten te doen, mijn excuus...

Allereerst; Renaultmonteurtje.... Hartstikke bedankt voor de reactie, maar dat moet je dus absoluut niet doen!!!!! Zet NIET de haakse slijper in de plaat van de portier, welke aan de binnenzijde achter de portierbekleding zit.
Bij een golf V is de deurconstructie anders als bij de meeste auto's. Het is namelijk zo dat dit de BINNENZIJDE de deurconstructieplaat zelf is. De eigenlijke deur is de plaat direct achter de binnenbekleding. Deze kost ca. +€900,- Dus ik ben blij dat ik hier niet de flex in gezet heb.

De buitenzijde van de deur, waar de lak (kleur) op zit is de demontabele plaat. Deze zal er uiteindelijk af moeten om het slotmechaniek compleet te vervangen. Maar helaas kun je alleen bij de boutjes hiervoor als de deur open staat. De boutjes zitten achter een paar rubber randjes en lijstjes aan de randen van de deur.

Maar hoe krijg je hem uiteindelijk open.....

Barthuybs1 gaf de oplossing. En zo kan die van Werkplaatsdegoede dus ook werken.

Na wat navragen bij diverse VW specialisten, kwamen deze allemaal met deze oplossing. En zo heb ik het ook gedaan.
Eerst een beetje prutsen om de binnen bekleding eraf te krijgen. Is ietsjes lastiger dan met de deur open, maar het gaat wel.
Dan met de sleutel in de hand, telkens op het open knopje van de centrale vergrendeling op de sleutel blijven drukken en tegelijkertijd aan de binnenzijde tegen de deur (waar het slot zit) stevig kloppen met een vuist.
De aanhouder wint. Ik hoor van iedereen dat het zo altijd nog gelukt is de deur nog 1x te openen.
Bij mij ook.

Dus ik wens iedere volgende succes met dit probleem.
En hoop dat jullie hier wat aan hebben.

Bedankt allemaal voor de reacties!
groeten,
VRDaaf

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.