auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf V: Golf V start slecht bij warme motor.

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9TDI BRU

Dag allemaal,

Heb hier een GolfV 2005 1.9 met motorcode BRU staan, probleem is dat de auto zeer slecht start bij warme motor.
laat ik de wagen een avond staan(koude motor), gloeien en perfect starten !
auto loopt/trekt voor de rest goed, na het afzetten bij warme motor en meteen ernaa weer starten, start die goed.
laat ik hem 1minuut staan, heeft die al moeite met aanslaan.
schijnt als ik hem met wat gas start, dan lijkt het of die sneller aanslaat.

reeds is de startcorrectie (ECU) aangepast,nieuwe hogedrukpomp,brandstoffilter,koelvloeistofsensor,72ah accu en nieuwe 2.0KW startmotor. voor de rest geen foutcode's.
de opvoerpomp in de tank hoor je ook lopen.


wie weet meer ??

Geplaatst door

W203avantgarde (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Belangrijk is of de motor wel goed aanpakt met losgetrokken stekker van de koelvloeistoftemperatuurzender.
Pakt hij dan goed aan dan is toch het starttoerental te laag door wat voor reden dan ook.

Benny Vee 0
badge

14 jaar

Met wel en niet losgetrokken sensor, reageert de auto het zelfde.
starttoerental met de 2.0kw startmotor, bij warme motor is ca. 420.

ik denk haast ergens dat de brandstofdruk wegvalt.. want na het uitzetten van de auto, met warme motor en meteen weer starten(enkele keren) slaat die perfect aan. laat ik hem 1minuut staan is het al een probleem.

weet iemand zo of er ergens een terugslagklep is of iets dergelijks.
heb hier nog een nieuwe opvoerpomp liggen, zou die eens kunnen vervangen, maar denk dat het er niet aan ligt.
pomp hoor ik met contact wel zoemen.


alvast bedankt.

o-ringen van de pompverstuivers al vervangen ??

Ludo6706 0
badge

14 jaar

Er zit een plastic verdeelbuis in de cilinderkop,die zorgt ervoor dat bij (warme) motor de verstuivers dezelfde hoeveelheid brandstof krijgen.
Zou je eventueel kunnen controleren of deze aanwezig is maar je zou haast wel denken dat je dan ook meerdere problemen moet hebben.
Om bij de verdeelbuis te komen moet je de hogedrukpomp uitbouwen.

Even update melden,

Auto start al een aantal dagen perfect, ook met warme motor. klant heeft de resterende diesel leeggereden, en ergens anders getankt.
probleem is (voorzover)weg.

evengoed bedankt allemaal voor het meedenken !

Bedankt voor je feedback!
Is zo wel een dure tank met diesel geworden!!
Maar hopelijk blijft het probleem weg.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.