Met koude motor, vanaf 1e start, na aanslaan, draait motor op 3 cilinders. na +/- 100 meter rijden of paar minuten stationair draaien, gaat motor op 4 cilinders draaien. Bougie 1e cilinder zit een rode verkleuring aan. Bougie's vernieuwd, cilinderoverslag blijft. Compressie gemeten, alle cilinders +/- 10 bar.
Graag technisch advies of oplossingen.
Gr. Martin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je uitleest geen foutkodes? En evt. een bobine wisselen om te zien of de storing van 1e bougie meeverhuist?
Cilinderlektest gedaan, geen lek geconstateerd. Zie hieronder de foutkode:
1 Storing(en) herkend
00769 P0301 000
Cilinder 1
Cilinderoverslag herkend
Sporadisch
Omgevingsvoowaarden:
Standaardwaarden:
Datum
00.00.00
Tijd
06:08:59
Kilometerstand
0087210
Prioriteit
0
Storingfrequentie
4
Ontbrekingsteller
-
Meetwaarden:
Waarde 1
1201 /min
Waarde 2
36 %
Waarde 3
0 km/h
Waarde 4
12 °C
Waarde 5
8 °C
Waarde 6
1000 mbar
Waarde 7
14.097 V
Martin. dit is een bud motorcode? Verstuivers zijn dan verdacht
Zie: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i....
Misschien een domme vraag. Maar wat bedoel je met bud motorcode?
[quote=Geert/Rob]Martin. dit is een bud motorcode? Verstuivers zijn dan verdacht
Zie: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i....[/quote]
In dit topic gaat het ook over een 1.4FSI motor met motorcode bud. Daar wordt gemeld dat dit vaker voorkomt met deze motoren met motorcode bud.
BUD motorcode komt alleen maar voor in een polo.
Bij deze golf zijn het inderdaad vaak de bougies maar bobine's en verstuivers kunnen ook de oorzaak zijn.
Softwarestand wel actueel ?
Inderdaar eerst de software laten updaten (als hij nog niet actueel is),als dat niet helpt dan compressie koud en warm gaan meten en dat gaan vergelijken met elkaar.
Als dat goed is dan verstuivers vervangen/testen.
Deze blokken hebben hier vaak last van,we hebben al vaak de zuigerveren moeten vervangen en toen was het weer goed,maar we hebben er ook een aantal gehad waarvan er een brok van de zuiger was afgebroken maar dan heb je minder comressiedruk.
[quote=Benny Vee]BUD motorcode komt alleen maar voor in een polo.
Bij deze golf zijn het inderdaad vaak de bougies maar bobine's en verstuivers kunnen ook de oorzaak zijn.
Softwarestand wel actueel ?[/quote]
Kan zijn hoor want wij hebben alleen Universele gegevens zoals Aldoc bestelsysteem en daar stond de Golf V met 1.4 motor en motorcode BUD, van bj 2006-2008, vandaar de link die ik legde met deze Polo verstuivers.
Plan in overleg importeur om de zuigers te demonteren en te inspecteren. Tot later bericht.
Wat waren de compressie waarden?
Compressie gemeten. Is oke. Cilinderlektest met koude en warme motor uitgevoerd. Geen onjuistheden geconstateerd. Vandaar motor demonteren. Gr. Martin
En de softwarestand is actueel?
Zuigerveren kunnen vast zitten,maar dat merk je dan vaak wel met compressie/lektest.
Wat ook vaak voorkomt is heel veel koolaanslag op de kleppen/klepstelen e.d. Controleer dat even goed.
Wat ook nog kan is dat het middelste lager van de nokkenas eruit ligt,deze zit dan los van de nokkenas.Je moet toch het nokkenashuis verwijderen dus controleer dat ook even goed. (goed voelen/kijken want je kijkt er zo overheen).
De software stand is ook actueel. Bedankt alvast voor de waardevolle tips. Verder is de leidingevende in overleg met PON. Omdat deze auto in de verlengde garantie zit.
Gr. Martin
nadere info. Cilinderkop gedemonteerd. 1e cilinder aan de klepstelen, zeker aan inlaatzijde, extreem koolaanslag. Verder 1e cilinder inlaatzijde, defecte klepstoters. Verloop verdere reparatie volgt. Gr. Martin
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar