Volkswagen Golf III : golf vr6 houdt in

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: vr6 mc aaa

Help
Ik heb een golf vr6 uit '92 en hij houd geheel willekeurig in
Koude/warme motor maakt niet uit . Toerental en/of snelheid ook niet.
Het volgende is vervangen
-bobine+eindtrap
-bougies+kabels +bobinebabel
-rotor+vedeler
-bdp-sensor
-ketting+spanners

Heb meetwaardenblokken uitgelezen en zie dat als hij inhoud mijn onsteking zichzelf verlaat
bv Ik rij in 2e versnelling/2500 rpm met +/- 25 graden vooronsteking dan springt de onsteking plots naar 0 graden of 3 graden na bdp
Je hoord ook de uitlaat "ploffen" wat dus duid op naonsteking.

Slaat 1 storing op-> signaal rijsnelheidsensor onaanemelijk signaal (volgens de technische handboeken zit deze sensor alleen op een vr6
met automaat en ik rij handgeschakeld)

Heeft iemand een idee?
please help.

witje179

Geplaatst door witje179 (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

Op wat voor manier houd hij in?
Alsof de ontsteking het laat afweten?
Heb zelf zelfde soort probleem gehad,daarvan was de bedrading stuk van de hall-gever in de stroomverdeler.
Hoe is trouwens de uitlaatgastest?

marcel7031 (0) PRO, 15 jaar geleden

Volgens mij zit er bij de automaatversie een programma dat de ontsteking heel even flink verlaat met overschakelen om de automaatbak te sparen.
Is de auto gechipt? Heeft er een automaat in gezeten ooit?

witje179 (0) PRO, 15 jaar geleden

Thanx voor snelle reactie
maar inderdaad het lijkt alsof de onsteking het laat afweten maar om te reageren op een eventueel hall-gever probleem,
de motor loopt terwijl de stekker van de hall-gever eraf ligt dus vraag ik me af of dit uberhautb een probleem zou kunnen veroorzaken
maar zal er zeker eens naar kijken.
uitlaatgastest was bij de laatste apk in orde (weet de waarden niet meer uit mijn hoofd)

Bij mijn weten is de auto niet gechipt en volgens ELSA is het geen automaat (wagenspecifieke gegevens na invoer chassisnummer)
maar het is een ingevoerde auto dus zal het nooit zeker weten

Heb trouwens al een ander motorregelapp gestoken ook en oude codering overgenomen maar probleem nog steeds aanwezig.

ATi-VR6 (0), 15 jaar geleden

Is je probleem al opgelost?

want de Hall Gever (G40) heeft wel degelijk invloed,

hij staat vast in noodloop!

Mogelijke verschijnselen van defecte G40

Nokkenas Sensor (G40): Short to Ground.

Mogelijke verschijnselen:
Verminderd vermogen
Verkeerde emissies
Hoog brandstof verbruik
Timing van de nokkenas buiten specificaties

Mogelijke oorzaken:
Bedrading naar G40 defect
G40 defect

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.