close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf 1999: (Golf4) Koelvloeistof en olie gemixt in de motor

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: AKL, Motorinhoud (cc): 1600

Beste mensen,

Ik zit met het volgende probleem.
Ik heb een golf 4 1.6 benzine uit 1999, motorcode AKL 101 PK.

Kort geleden kwam ik erachter dat de koelvloeistof reservoir erg snel leeg ging. Ik dacht aan een lekkage. Ik heb hem toen naar de garage gebracht en na inspectie zeiden ze dat de radiator lek was. Vervolgens de radiator en de thermostaat nieuw laten vervangen. (Radiator was zichtbaar kapot...)

Geen 3 dagen later brande het lampje van te weinig koelvloeistof weer tijdens het rijden. Vervolgens heb ik deze bijgevuld om verder naar me werk te rijden.
De volgende dag wilde ik de auto naar de garage brengen, maar ik voelde dat hij haperde en niet verder wilde rijden.(Wat men voelt bij te weinig olie...)
Wat bleek, ik controleerde de olie en zag dat deze bruin was, conclusie olie en koelvloeistof waren gemixt in de motor :/ 

Auto door anwb naar de garage laten brengen. Daar zeiden ze dat de koppakking waarschijnlijk kapot was. Afijn, koppakking laten vernieuwen (kop werd natuurlijk geslepen....). Toen hebben ze ook direct de waterpomp gecontroleerd maar die was in orde. Alle slangen waren ook in orde.

Auto daarna naar huis gereden. Dag later brandde het lampje weer, te weinig koelvloestof!
Het dopje van de reservoir opengedraaid, waarna ik hoorde en zag dat de rest van het water erin alles werd leeggezogen en dus helemaal leeg was. Op de grond geen druppel te zien...

En ja hoor weer was de olie en koelvloeistof gemixt in de motor...!!:(

Wie heeft raad?? Wat zou er nu weer kunnen zijn? Kan dit een gescheurde cilinder zijn??
Alle tips en info zijn welkom en alvast erg bedankt!

Geplaatst door

Rowww (0)

al 4 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

terug gaan naar garage en vragen hoe dit kan gebeuren. hebben ze dat onderblok niet na gekeken op scheurtjes ... geen compressie test gedaan .....gewoon domweg pakking vervangen ....en koelsysteem ook niet met druk gemeten op lekkage?

lange-frans 0

4 jaar

Motor heeft toch een warmtewisselaar , deze is vermoedelijk lek.

Goeie avond,
Dank voor de reacties!
@lange-frans
Ik ben bang van wel ja, ik zelf heb helaas niet die technische kennis, maar hun blijkbaar ook niet... Uiteraard ga ik terug naar de garage en verhaal halen. Ze hebben me nu al zo veel geld in laten steken. Wist uiteraard niet van te voren dat het zo uit de hand zou lopen, had hem dan meteen weggedaan...(achteraf...).

@kaleido
Ik had uiteraard zoals jij aangeeft ook op internet gelezen dat het de warmtewisselaar kan zijn.
Echter helaas, daar gaan we weer....:
"het kan dat zijn"...+ >repareren= >onsuccesvol= - €€€

Vond het niet erg om in het begin geld erin te steken, als het probleem maar opgelost werd, echter ik zit nu in een spiraal helaas... naar de sloop: alles verliezen / meer geld erin steken met de kans op weer onsuccesvol :x
Hoe zeker ben jij trouwens hiervan?

Morgen maar na me werk langs de garage gaan en kijken wat er dan gaat gebeuren. Uiteraard ga ik nog wat verdiepen op de warmtewisselaar en dan beslissen. Ik houd jullie op de hoogte :-)

Rowww 0

4 jaar

Als het een BOVAG aangesloten garage is heb je recht op 6 maanden garantie op de reparatie...

Hans4040 1285
badge vip badge

4 jaar

Als hij geen sentimentele waarde heeft,gewoon weg doen.Is een bodemloze put.Ik vind dat de garage hier wel een opmerking over had kunnen maken.Zijn auto,s van een paar honderd euro.
Ferry

ferdinand 60

4 jaar

Nochmaals bedankt voor alle reacties! Excuus het had even geduurd want meneer de garage man was op vakantie.

@Ferry,
Je hebt helemaal gelijk! Op je laatste zin na.
Had wel een sentimele waarde ja en de *** garage , maar ja de eurootjes he... de sterretjes zeggen genoeg...
Waren ze een paar honderd euro dan had ik ook veel snel verder gekeken...

Rowww 0

4 jaar

Beste mensen,

Nogmaals dank voor de reacties. Het had even geduurt want meneer was op vakantie helaas. We zijn er niet samen uitgekomen. Zei me natuurlijk dat hij het met garantie zou maken, uiteindelijk zei hij ja maar de garantie zou je krijgen als hij dus gerepareerd was voor 6 maanden lang. BullSh*it garage 100%... Heb hem uiteindelijk dan maar €100 betaald. En ik heb het maar opgegeven... Hoogstwaarschijnlijk zijn er 1 of meerdere scheurtjes in het onderblok. Tijdelijk maar helaas met de scooter naar werk :/

Ik ga opzoek naar een andere auto. Deze keer een wat duurdere, van een dealer, met garantie en onderhoudservice, geen lease -.- ! :p Budget €6000
Weet nog niet wat voor auto :/ wel een met wat meer PK's. Een "Hoekige auto" dus géén rondingen... (bijv Golf5...)

Wilde graag een Polo vanaf 2010, maar de PK's (voor zover ik heb gezien) zijn teleurstellend laag(??)... Hoewel een vriend van mij eentje had die best pittig was maar geen idee wat voor motor hij erin had.
Golf 6 misschien een optie, maar of dat binnen het budget valt?)
(BMW 3 serie vind ik de onderhoud/onderdelen voor eventuele reparaties te duur, belasting+verzekering kosten maakt mij echter niet uit)

Geen Japanse/Franse auto.
Bouwjaar vanaf 2010.
Benzine, 5 deurs, een wat pittigere motor.
Belangrijkste = ik wil haar het liefst Rood hebben :(
Iemand suggesties?? ^^

Rowww 0

4 jaar

Ik heb mij enigszins vergist.Maar beneden de duizend euro zijn er genoeg te koop.
Ferry

ferdinand 60

4 jaar

Correct en geen probleem.

Rowww 0

4 jaar

Denk toch dat het een Golf 6 wordt met uiteraard wat meer Pk's. Dus 1.6 minimaal.
(Een wat hogere verbruik maakt mij niet uit, maar niet overdrijven:D )

Iemand enige tips voor de Golf 6??
Bijvoorbeeld, welke sws niet te kopen (er zijn denk ik toch bijv. een paar "probleem" modellen/ motors... net zoals bijv. de olie sluipende 1.4 motors vd Golf 4 etc)
Want er zijn versies met distributie riem en ook ketting, wat voor verschil zit daar in en welke is aan te raden?
Verder is elke tip welkom over de Golf 6
Dank ^^


Net even gespeurd op internet en zie dat bijvoorbeeld de 1.2L 105 PK'S hebben.(niet slecht maar ik wil toch wel meer..) heb me twijfels over de kleine inhoud mbt het aantal PK'S (?)

Rowww 0

4 jaar

Er zijn genoeg reviews op Internet.Kijk daar eens.
Ferry

ferdinand 60

4 jaar

Inderdaad veel reviews....
Denk dus Golf 6 wegschrappen :/

Rowww 0

4 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.