hallo na het vervangen van de lekke koppakking
trekt de auto erg slecht en heeft moeite om de 120 km/u te halen
de kop is ook gevlakt
wat zou dat kunnen zijn ?
golf 4 tdi 1.9
gr dennis
Geplaatst door dbpronk (0) , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 Reacties
Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden
Lijkt er sterk op dat de distributie of brandstofpomp niet op tijd staan. Slaat de motor wel goed aan?
Hans
dbpronk (0), 16 jaar geleden
hij slaat wel goed aan
Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden
Voordat de koppakking vernieuwd werd is de motor toen heel erg heet geweest?
Hans
Santa (0), 16 jaar geleden
Alle stekkertjes nog wel goed c.q. wel aangesloten, bijvoorbeeld die van de LMM?
dbpronk (0), 16 jaar geleden
de motor is wel te heet geweest ja
zaten ook wat scheurtjes in de kop bij de gloeibougie
tijdje doorgereden met bijna geen koelvloeistof
alle stekkertjes zitten goed
monteur zegt dat ik hem nog in moet rijden
223.000 km op teller
gr dennis
Santa (0), 16 jaar geleden
[quote=dbpronk]monteur zegt dat ik hem nog in moet rijden
223.000 km op teller[/quote]
Er is niks gereviseerd maar toch moet je hem opnieuw "inrijden"......??
Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden
Laat de compressie dan maar meten waarschijnlijk zijn de zuigerveren door oververhitting niet goed meer.
Inrijden na vervangen koppakking is onzin.
Hans
Santa (0), 16 jaar geleden
Precies mijn gedachte, Hans.
Na revisie van de motor kan ik mij "inrijden" voorstellen, maar in dit geval absoluut niet.
ricky (0) PRO, 16 jaar geleden
Had hij wel genoeg vermogen MET de lekke koppakking?
Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden
[quote=Santa]Precies mijn gedachte, Hans.
Na revisie van de motor kan ik mij "inrijden" voorstellen, maar in dit geval absoluut niet.[/quote]
Zo is het santa dan wel na een revisie, ik denk toch in de richting
van niet goed op tijd staan van de motor.
Hans
dbpronk (0), 16 jaar geleden
in het beginstadium van de lekke koppakking had hij wel genoeg vermogen
maar toen mjn koelvloestof op den duur zo snel verdween en het blok waarschijhnlijk erg heet werd
terwijl de temperatuur meter op 90 graden bleef staan (vreemd)
heb ik er niet meer mee gereden maar gelijk naar de garage laten slepen
de verhouding toerenteller snelheid is ook veranderd
gr dennis
Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden
Nog een mogelijkheid vertopte uitlaat of katalysator.
Hans
dbpronk (0), 16 jaar geleden
kan die verstopt raken inverband met lekke koppakking?
dennis
Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden
Niet echt ,maar je weet het nooit toch de moeite waard om daar ook even aandacht aan te besteden.
Hans
CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden
ik zeg pomp niet op tijd
mvg de simpele denker
ricky (0) PRO, 16 jaar geleden
[quote=dbpronk]in het beginstadium van de lekke koppakking had hij wel genoeg vermogen
maar toen mjn koelvloestof op den duur zo snel verdween en het blok waarschijhnlijk erg heet werd
terwijl de temperatuur meter op 90 graden bleef staan (vreemd)
heb ik er niet meer mee gereden maar gelijk naar de garage laten slepen
de verhouding toerenteller snelheid is ook veranderd
gr dennis[/quote]
Dan denk ik ook iets van een niet op tijd staande pomp of vacuumslangen verkeerd aangesloten,laat hem eens uitlezen.