close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf V: grijze sludge en zuigend/blazend geluid (turbo)

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi BKC 77kw

Hallo,

sinds een tijdje heb ik last van grijze sludge op mn oliedop als ik deze erafhaal.. ( doe ook veel korte afstanden)

Ook verbruikt hij tamelijk wat olie maar niet overdreven veel.. (1 liter op 3000km ofzo)

nu onlangs hoorde ik tijdens het optrekken dat de motor serieus lucht begon te blazen/ zuigen.

als hij stationair draait en je geeft gas doet hij het ook, zowel bij oplopende als aflopende toeren..

Ook als je de motor afzet hoor je hem even lucht zuigen, blazen..

ook is de sludge erger geworden.. (misschien met het vriesweer..)

Voor de rest trekt de motor niet slechter als voorheen, ook ligt het verbruik hetzelfde..

Wel hoor ik precies de turbo iets feller fluiten maar niet schuren..

Alvast bedankt voor het meedenken,

mvg,

Yoni

Geplaatst door

yonigolfv (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Conroleer eens de dikke slang vd intercooler.
deze kan een scheur hebben dat veroorzaakt het geluid.

Het olieverbruik en de sludge zal voornamelijk komen door de korte afstanden.
Gebruik eens wat engineflush en daarna olieverversen

rebel57 0

12 jaar

Ok, dacht hier ook al aan,

maar is dat de darm die onderaan rechts van je interkoeler naar achteren loopt? (als je voor de auto staat)

heb namelijk geen brug en is verlaagd, gewoon om onnodig geklungel te vermijden, maar wat moet dat moet :)

grtz,

Yoni

yonigolfv 0

12 jaar

Heb de bodemplaat eraf gehad en het was al onmiddelijk duidelijk:

darm half uit de intercooler gekomen, clip losgemaakt en terug vastgezet..

Nu weet ik niet wat de oorzaak hiervan was, waarschijnlijk met het vriesweer te stijf geworden en uitgewerkt vermoed ik..

Nu is het wel zo dat de darm er niet tegoei in blijft zitten, ga een horen achter een andere koppeling (plastic) waar de darm inzit, of allebei..

dacht ook aan een engine flush, maar is dit wel verstandig met een tdi? is volsynthetische olie en wil zeker zijn dat dit geen kwaad kan..

mvg,

Yoni

yonigolfv 0

12 jaar

welke olie gebruik ik het beste in deze wagen?

grtz,

Yoni

yonigolfv 0

12 jaar

In deze auto moet je een Long Life olie gebruiken

rebel57 0

12 jaar

Ok, bedankt,

en 5w30 of best 5w40?
zit nu 5w30 in en denk dat daar de fout ligt..
hij rijdt nogal ruw..


mvg,

yoni

yonigolfv 0

12 jaar

5w30 hoort, de dunnere olie zal zeker meer motorgeluid maken, dat is niet vreemd

rebel57 0

12 jaar

Beste, na lange afwezigheid, waarvoor mijn excuses:

Het was dus zoals boven vermeld de darm van de intercooler.

nu na lange tijd en ongeveer 30000 km gereden te hebben,rijdt rij nog steeds ruw, met de juiste olie..

Dit was NIET toen ik hem kocht aan 73000km.. (heeft er nu ong 130000)

Nu heb ik een ander probleempje met men golf 1 met waarschijnlijk de oliepomp en zat nu te denken...

De oliepomp van een golf v, heeft die geen ketting?

Kan die niet wat speling hebben?

dit is inwendig veronderstel ik aangezien ik zelf de distributieriem, spanrol en waterpomp zelf vervangen heb en geen ketting ben tegengekomen..

Graag had ik wat meer info ivm die oliepomp, zodat ik deze kan nakijken/uitsluiten..

mvg,

Yoni

yonigolfv 0

11 jaar

niemand?
grtz,

yoni

yonigolfv 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.