auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf IV cabrio: motortoerental

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Hallo, het motortoerental zakt maar langzaam terug naar vrijloop bij lossen van gaspedaal. Ook "storend" hoog verbruik : 46 liter tanken voor 350 km rijden

Geplaatst door

Beneweg +0

al 16 jaar lid

Reacties

Uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk bij de lambdasonde.

oldford +0
badge

13 jaar

Zal ik morgen eens proberen na te kijken.
Nog wat info voor de kenners : het is de "baby" uitvoering met 'maar' 55kw

Beneweg +0

13 jaar

Dus niet de "bimbo" uitvoering die meer bij u zou passen!hahaha

Ik zie dat je mijn raad opgevolgt hebt en uw probleem hier even geplaatst hebtl!
Zoals ik u reeds laten weten heb is het ongelooflijk hoe vlug ze hier reageren op een probleem en hoe behulpzaam ze zijn.
Ik zal morgen wel eens mee komen kijken want vandaag hebben we niet veel tijd gehad.

ovi +65

13 jaar

eindelijk tijd gehad om de uitlaat eens na te kijken, lekt idd maar wel een heel stuk na de lamdasonde. ( aansluiting naar de einddemper) Ga dat eerst al eens dichten en dan kijken wat ie doet.
@ Ovi: nee jongen, die gele "bimbo" versie heb ik al eens ergens anders gezien. lol

Beneweg +0

13 jaar

Als het lek zo ver weg zit, heeft het geen invloed op het signaal van de lambdasonde.
Dan is de volgende stap uitlezen - eerst foutcodes, daarna sensor signalen.

oldford +0
badge

13 jaar

Dat lek heeft inderdaad geen invloed op wat de lambdasonde meet en dat heb ik hem ook duidelijk gemaakt!
Heb hem vandaag gehoord en als je het mij vraagt is er ook helemaal geen probleem?
Als je gas geeft reageert de motor goed en komt het toerental vlot omlaag maar aangezien hier niet echt een licht vliegwiel inzit gaat dit niet echt vliegensvlug maar niks abnormaal volgens mijn bescheide mening. Bij je Passat TDI gaat dit wat vlugger omdat deze ook gewoon veel meer compressie heeft.
Het hoge verbruik is hier dus zeker geen gevolg van Ben!
Wordt er met de wagen niet heel veel heel kleine stukjes gereden?
Zijn de bougies de kabels de luchtfilter enz. al eens vervangen?

ovi +65

13 jaar

@ Ivo: jaja, ik begrijp ook wel wat je bedoelt maar... als je er zelf eens mee zou rijden snap je het wel. Ik geef maar eens een voorbeeld: je gaat tegen 70 ( kan eender welke snelheid zijn) van het gas omdat je om een of andere reden moet vertragen, dan blijft hij gewoon doorrijden, je moet echt remmen om te vertragen en dat is toch wel vervelend. Voor zover ik weet is het toch de bedoeling dat wanneer je het gaspedaal lost de wagen ook dadelijk snelheid mindert en niet nog 100 meter aan dezelfde snelheid verder rijd. Een blik op de toerenteller leert dat hij mooi zakt naar 1400 a 1500 toeren en dat hij er vanaf daar net iets langer over doet om naar 1000 te zakken. Uw uitleg van vliegwiel en race-toestanden is wel grappig maar daar ben ik niks mee om dit op te lossen ( ik zou mij trouwens lichtelijk belachelijk maken om met dit toch wel topvermogen te gaan racen ;-) ) Hij zou bij aankoop een onderhoud gehad hebben maar eigenlijk heb ik dat nog niet 'gecheckt' ( in ieder geval zullen de kabels wel niet vervangen zijn).
Bon, jij betaald de koffie vrijdag ;-)

Beneweg +0

13 jaar

Ik zal vrijdag wel eens even komen rijden met dat beest!

ovi +65

13 jaar

Hiep hiep hoera,

temperatuursensor vervangen en probleem weg. Bizar dat de t° op het dashbord toch oploopt van 0 naar 90° terwijl er toch iets mis mee is.
Als dat ding denkt dat hij koud heeft blijft de aut. choke wat prutsen natuurlijk, vandaar dat het toerental niet mooi naar beneden kwam.

Toedeloe

Ben

Beneweg +0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.