Hallo mensen hoop dat jullie me kunnen helpen.!
Ik heb een golf4 1.9 tdi AUTOMAAT
en ik heb hem zo gekocht.
als je rijd dan trekt die op 3000 toeren en het max snelheid is 120 met een toerensnelheid van 3700 toeren .echt heel veel dus.
ik heb hem laten uitlezen en ze zeiden magneetklep 2 wat doet dit ? weet iemand dat
en als het echt kapot is zou dit dus echt het probleem kunnen oplossen als ik het vervang ?
ik heb de luchtmassameter al vervangen die was kapot !
dit is een magneetklep begreep ik
[url=http://img137.imageshack.us/i/magneetkle...][img]http://img137.imageshack.us/img137/6335/...[/img][/url]
Met vriendelijke groeten beni!!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bak schakelt kennelijk niet naar de hoogste versnelling(en).
Een magneetklep op een bak zorgt voor het schakelen tussen de versnelling, dus dat kan heel goed de fout oplossen.
De vraag is of het de magneetklep zelf is die defect is, of de bekabeling of de computer die de klep bestuurt.
Zonder de exacte foutcode is dan niet te zeggen.
oke nou kijk ik ben al een stuk verder nu !! dankjewel !!!!
ik heb de foutcode wel maar ik ben nu niet in nederland !
ik ben zondag weer in nederland ik kan dan meteen de foutcode hier zetten
foutcode 2616 dacht ik gegokt als hetn iet klopt zet ik het zondag hier..
met vriendelijke groet beni
15 jaar
Die code klopt niet.
afbeelding/foto zijn de magneetkep voor de Turboregeling wordt ook wel magneetklep N75 genoemd
je moet de auto nogmaals uitlaten lezen en met de juiste storingscode komen
Hallo !!!
de foutcode is 260 magneetklep 2
Misschien dat je me nu verder kan helpen
M.V.G Beni !
15 jaar
Met dank aan Gerrit Speek:
foutcode: 00260
nl Magneet ventiel 2 (N89) open circuit of kortsluiting naar aarde
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke oorzaken:
* Draadbreuk of kortsluiting
* (B2 brake) Malfunctioning solenoid valve 2
Mogelijke oplossingen:
* Kontroleer de bedrading, aansluitingen en N89
* Kontroleer / vervang N89
o check meetwaardeblokken
o doe een output test
dankjewel meneer !
Maar hierdoor zou het dus kunnen zijn dat de toeren zo veel zijn ? oke
de magneetklep regelt ook de versnellingen ofzoiets ?
ik denk dat ik maar dan beter naar volkswagen dealer ga en dit vertel
Weet u oook mischien hoeveel het zou kunnen kosten als deze magneetklep kapot is met montage ?grbeni
15 jaar
Kosten is raden. Er moet eerst gemeten worden of het de bedrading of de klep is.
dat u teveel toeren maakt komt omdat de automaat in veiligheidmodus staat (Noodloop) advies kabelboom met magneetklep 2 in de bak vervangen de meeste storingen komen daaruit ( deze reparatie gelijk olie ververst en filter vervangen)
meestal is het hiermee opgelost het kan altijd nog dat kabelboom tussen automaatbak en computer onderbroken is of dat computer zelf kapot is dit komt niet vaak voor!
met vriendelijke groet,
Peter
Hallo peter.
Dit kan ik het beste laten doen bij volkswagen dealer of niet ?
of kent u een goed bedrijf die dit kan
gr beni
15 jaar
[quote=bennyellada]Hallo peter.
Dit kan ik het beste laten doen bij volkswagen dealer of niet ?
of kent u een goed bedrijf die dit kan[/quote]
http://www.ronaldmorien.nl/autoonderdele...
Het adres.................
Gr. paul
naast een goede volkswagen dealer kunt u ook contact opnemen met een revisie bedrijf als je op www.vnts.org kijkt staan de gerenomeerde revisiebedrijven door heel nederland.
hee ik heb ook een tdi automaat,is het normaal da je veel gas moet geven om vooruit te komen???
15 jaar
@ rasje...maak even je eigen topic aan, dan zul je sneller antwoord mogen verwachten...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar