Volkswagen Golf: gti loopt koud perfect maar warm niet??

Bouwjaar: 1994

hallo ik heb een golf gti 8v met 2e motor. deze loopt als hij koud is perfect maar als hij warm is houd hij in met vol gas geven. tot de 3500tpm daarna gaat hij wel weer. het is eigenlijk alleen met vol gas rijden. verdelerkap/rotor/bougie,s/kabels/branstoffilter alles orgineel al vervangen is al een stuk beter maar nog niet helemaal. kan het de klep in het luchtfilterhuis het zijn??? heb ook geen vacuum slangen lek zijn allemaal ok.

type 3

Geplaatst door type 3 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Henk4384 (0), 18 jaar geleden

Hallo,

Mijn broertje heeft dit ook bij zijn gt4 precies hetzelfde maar wij zijn ook nog niet verder gekomen, we dachten eerst dat de dynamo defect was en dat daardoor de computer in noodloop kwam. maar dit is ook niet het geval. we tasten nu ook weer compleet in het duister.

Het is gekomen na dat de motor in een andere auto is gehangen ( wel exact dezelfde uitvoering kabelboom ect.) de motor liep voorheen goed maar nu dus niet meer we hebben bijna alles al geprobeerd.

Maar dit probleem van jou lijkt er verdacht veel op!

Succes en als wij eerder wat weten post ik het hier weer!!

volgwagen (0) PRO, 18 jaar geleden

heb je de luchtweger al afgesteld?
Lijkt het er op dat de motor verzuipt of juist niet?
Er zit namelijk een verrijkings regelaar op, (voor aan het blok)
die de druk regeld(warm/Koud)in de onderkamers van de inspuit unit(op je luchtfilter) controleer deze even.
suc6

type 3 (0), 18 jaar geleden

heb je de luchtweger al afgesteld?
Lijkt het er op dat de motor verzuipt of juist niet?
Er zit namelijk een verrijkings regelaar op, (voor aan het blok)
die de druk regeld(warm/Koud)in de onderkamers van de inspuit unit(op je luchtfilter) controleer deze even.
suc6
ik zou zeggen dat hij te weinig krijgt maar is moeilijk te zeggen. maar waar en hoe kan ik deze afstellen.?? ben erg benieuwd hoop dat het dan beter word alvast bedankt voor je reactie.

type 3 (0), 18 jaar geleden

heb je de luchtweger al afgesteld?
Lijkt het er op dat de motor verzuipt of juist niet?
Er zit namelijk een verrijkings regelaar op, (voor aan het blok)
die de druk regeld(warm/Koud)in de onderkamers van de inspuit unit(op je luchtfilter) controleer deze even.
suc6
ik zou zeggen dat hij te weinig krijgt maar is moeilijk te zeggen. maar waar en hoe kan ik deze afstellen.?? ben erg benieuwd hoop dat het dan beter word alvast bedankt voor je reactie.

type 3 (0), 18 jaar geleden

ik zou zeggen dat hij te weinig krijgt maar is moeilijk te zeggen. maar waar en hoe kan ik deze afstellen.?? ben erg benieuwd hoop dat het dan beter word alvast bedankt voor je reactie.

type 3 (0), 18 jaar geleden

hallo volkswagen zou graag een reactie krijgen van u alvast vriendelijk bedankt. ik zou zeggen dat hij te weinig krijgt maar is moeilijk te zeggen. maar waar en hoe kan ik deze afstellen.?? ben erg benieuwd hoop dat het dan beter word alvast bedankt voor je reactie.

volgwagen (0) PRO, 18 jaar geleden

Op je luchtfilter huis zit de brandstof verdeler(dat ding met die gevlochten slangen eraan) daarvoor zit een gaatje, daarmee kun je met een kleine inbus(maat weet ik ff niet meer) de motor meer of minder branstof geven door er aan te draaien.
Hierbij moet je de slang van de onsteking vervroeger lostrekken en je hebt een co meter nodig om hem op de juiste waarde af te stellen.
Ik zeg dit ook om er zeker van te zijn dat de afstelling juist is en dat het niet hier aan ligt, vervangen kan altijd nog.
Ik had vroeger namelijk een golf gt4, en die draaide zichzelf automatisch armer en armer.

Note: je zou er ook zonder co meter aan kunnen gaan draaien om te zien of het beter word, maar onthoud dan even hoeveel je de schroef verdraaid( kun je hem altijd weer terug zetten).

Note 2: als je aan de schroef draaid niet drukken, je drukt dan de luchtweger naar beneden en dan verarmt de motor en slaat af.

Note 3: bosch verkoopt dunne boekjes(voor weinig) over injectie systemen, ook over de k-jetronic; ik mag dan wel automonteur zijn maar ik heb er ooit ook nog een hoop aan gehad. je kunt ze bij de boekhandel bestellen ISBN: 9066749253

suc6

type 3 (0), 18 jaar geleden

hoi maar dit is niet bij dit type motor hoor. wat jij bedoel is een golf 2 daar kun je idd wat afstellen maar bij deze 20 8v motor code 2e kun je niets stellen ook de co niet. ik heb net de lmm vervangen en lijkt nu goed te lopen. morgenvroeg nog even kijken. maar tot nu toe ok.....

JDEKET (0), 18 jaar geleden

Hey Type 3,

Kan je uitleggen wat je bedoelde met "Imm vervangen""

Dan kan men 8v verder perfect rijden wanneer hij warm heeft.

Alvast bedankt voor je reactie.

stefan84 (0), 18 jaar geleden

Lmm = Luchtmassa meter

dat probleem ligt zeker weten niet aan je warmdraairegelaar wat normaal op het blok zit geschroefd!!

ga een zoeken naar bv slechte MASSA !!

is best veel werk maar daar kunnen vaak rare problemen mee ontstaan zeker als hij eerst wel goed liep en nu niet meer terwijl er niet veel veranderd is !

succes

JDEKET (0), 18 jaar geleden

alvast bedank voor je advies Stef, ga al eerst is beginnen met al mijn bedradingen na te kijken, vervolg weten jullie binnenkort.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.