Volkswagen Golf: bij het overschakelen houdt de motor wat in

Bouwjaar: 1995

hallo, ik heb een golf 2.0 (2e) als ik over wil schakelen houd de motor soms even in ( een soortement happering ) tijdens het optrekken zelf heeft hij hier ook wel eens lanst van, op het luchter filter huis zit een lucht regelklep ik denk zelf dat er hier iets mee mis is.... iemand met dit probleem ervaring?

folkert3084

Geplaatst door folkert3084 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Audidriver73 (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik denk zelf inderdaad ook aan de luchtmassameter, maar heb ook al eens gehoord dat de remlichtschakelaar dit kan veroorzaken.

ricardo9623 (0), 17 jaar geleden

Ik heb dit probleem ook gehad met mijn arosa. Die deed het alleen bij warm weer en dan hoorde je na het aankoppelen in de versnelling een korte motorpingel. Gelukkig heeft ie een pingelsensor en ontstaat er geen schade. Als ik de luchtslang van de voorverwarming er af haalde was het opgelost. Maar dan krijgt ie alleen koude lucht en dat is als het wat kouder wordt nadeling voor het verbruik, ook ging hij dan licht schokken. En ik heb geen zin om telkens die slang er aftehalen bij warm weer. Het tanken van 98 benzine loste het probleem ook gedeeltelijk op, vooral die pingel bleef weg. Mogelijk is vervuiling in de verbrandingkamers en op de kleppen het probleem. Komt vaker voor bij oudere auto's. Die vervuiling houd dan warmte vast en verhoogt de compressie waardoor de motor op 95 kan gaan pingelen. 98 tanken is dan een oplossing. Ik sluit niet uit dat de voorverwarmingklep voor een warme zomerdag misschien teveel verwarmt. Ik heb hier een tijdje aan zitten prutsen maar het valt niet mee om de tempratuur op een gecontroleerde mannier iets omlaag te krijgen. Nu is ie gedeeltelijk stuk. Vervangen kost 130 euro, en dan komt het probleem natuurlijk ook weer terug. Ik heb 'm nu zo dat ie verwarmt tussen de 30 en de 40 graden en dit bevalt goed, beter dan helemaal koud of warm en het verbruik lijdt er niet echt onder.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.