close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf 2005: Golf III TDi 1996 Loopt op twee cilinders.

Bouwjaar: 2005

Beste mensen!

Kijk eens op:
Loopt op twee cilinders
Geplaatst op 15 augustus 2004 om 10:50:22
Probleem nog steeds niet opgelost, maar loopt nog steeds!

Groetjes Maria

Geplaatst door

dupl-u-574-5dd1483c12b4f+ice (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

is er al naar de pomp gekeken?

fedde 0

18 jaar

is er al compressie gemeten? en witte rook duidt op onverbrande diesel

Pomp stond niet helemaal goed afgesteld, maar die is ondertussen goed gezet, hij kreeg te weinig brandstof (vermoedelijk bij vorige apk keuring wat lager gezet om door roetmeting te krijgen)

Naar mijn weten zegt witte rook dat er koelvloeistof mee verbrandt wordt. Zwarte rook betekend onvolledig verbrande diesel en constant roken zegt dat er olie mee verbrandt.

De derde (of vierde durf ik niet met zekerheid te zeggen) zuiger is constant nat, ze dachten eerst dat het aan een defecte verstuiver lag, maar dat is het niet. Die zijn getest. Toen zijn ze met een micro-camera in de cilinder gaan kijken en zagen dat die nat was maar konden niet zien wat voor vloeistof het was. Vandaar ook dat we toen vermoedden dat het een lekke koppakking betrof. Deze is inmiddels vervangen, maar het probleem is nog niet verholpen.

Greetz

zwarte rook is een teveel aan brandstof en wit is onverbrande diesel dus pomptiming of geen compressie

Het ligt sowieso aan de compressie, dat wist ik al, maar buiten de verstuivers, wat kan er nu nog meer lekken op die zuiger? Scheur in het blok op die plaats misschien?
Dat ie misschine toch een beetje koelvloeistof mee verbrandt?

als je al geconstateerd hebt dat je compressie slecht is waarom vermeld je dat niet, dan is het voor ons een stuk makkelijker. goede info is het halve werk.

Sorry, niet aan gedacht! Nog tips?
Zou het geen scheur in het blok kunnen zijn?

Kromme kleppen???

32klepper 0
badge

18 jaar

blijven er geen kleppen openstaan,doe gewoon een lektest dan weet u waar de compressie ontsnapt,zuigerveren of in en uitlaatklep

Van11714 0
badge

18 jaar

Een lektest, oke...
Enig idee wat zoiets kost? En waar kan ik het dan het beste laten doen?

Bedankt!

dat is gewoon net een koppelstuk perslucht op de cilinder zetten,zorgen dat de kleppen in de stand gesloten staan en dan hoor je de luuccht ontsnappen of in het carter of in de in of uitlaatcollector.alle goede garage's kunnen dat,denk en dik uurtje werk

Van11714 0
badge

18 jaar

Oke, bedankt voor de tip! We gaan er mee aan de slag!
Groetjes

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.