auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf III: Halgever vervangen

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Hi ben mike eigenaar van mkIII gti 8v uit '96.
Nu is mijn hallgever kapot, ik heb al een nieuwe liggen..

Nu komt mijn vraag
Hoe verwijder ik de oude ontsteking doe je dat in ze geheel ?
want heb nu alleen de bout los gekregen en 't bevestigingsplaatje.

Hoop dat iemand me snel van deze klein maar irritant problaam kan af helpen

Alvast bedankt.

Geplaatst door

unkwn (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Aftekenen hoe hij nu PRECIES zit, met een kraspen of iets dergelijks, je moet hem op de milimeter weer terugmonteren. Ook de rotor IN HET HUIS mee aftekenen, deze moet op exact dezelfde stand weer terugstaan als je alles terugmonteert

Daarna kun je hem met een draaiende/trekkende beweging eruithalen. Het kan wat moelijk gaan als de o-ring wat vastgerot zit, DEZE OOK MEE VERVANGEN.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

12 jaar

Bedankt Marcel.
Ik heb hem nu vervangen.
Alles lijkt goed te zijn, maar bij het starten wilt hij gaan maar lukt hem tog niet..
Het doet zich het zelfde voor alsof het de accu is..

heb de auto wel paar dagen laten staan maar met accu steeds eraf.
en kan ook gwn nog radio aan zetten..
omdat ik nu ff snel niet aan startkabels kan komen en extra auto weet ik dus ook niet zeker of het daar mee te maken heeft.

Miss dat het bekend in de oren klinkt en tog de ontsteking zelf is....?

unkwn 0

12 jaar

Heb er ook nog wel een video van..

http://youtu.be/5urEtlgoV44

unkwn 0

12 jaar

De werking van die hallgever kan je testen of in iedergeval uitsluiten dat hij defect is . Bij het filmpje lijkt mij eerder een defect aan het contactslot. Hallgevertest zonder lopende motor !!!! Teken eerst de montagestand af en haal de bevesting los . O ring kan wat plakken dus met een wat scherp voorwerp het huis loswerken. Leg de bobine-kabel op of bij massa en zet het contact aan . Meet of er spanning op de 15 van de bobine staat. Zo niet contactslot stuk . Is er wel spanning , draai dan aan de rotoras wel met het huis tegen een deel van het blok (massa) . Wel een spetterende vonk ??? Niets defect !!! Geen vonk ? Neem die 3potige stekker uit het ontstekinghuis en strijk met het middelste contactje langs een massapunt . Nu wel een flinke langdurige blauwe vonk .........Hallgever naar de vaantjes. Groeten.
Succes.

Punt 65
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.