Volkswagen Golf 1995: Hall-gever

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: ADY, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 85

Hallo,

Bij deze heb ik een uitdaging met met mijn Golf 3 2.0 8v gti ADY.

Zins korte tijd trekt de auto niet verder op dan 5100 rpm en lijkt het of je in de toeren tegen de begrenzer aan zit, (normaal pas tegen 6200rpm)

Ook heeft de auto af en toe last van stotteren,loopt gewoon niet als voorheen.
Nu heb ik hier over zitten zoeken en kom je al heel snel uit bij de hall-gever. Ook heb ik al het nodige andere vervangen: brandstofpomp/filter, bougies, bougiekabels, verdelerkap.

Dus zo gezegd zo gedaan, (Motor in de juiste stand gezet BDP) hall-gever verwijderd, artikelnummer overgenomen en nieuwe besteld. Bij de nieuwe zat tevens een nieuwe verdelerkap is mooi meegenomen.
Alles keurig netjes terug gebouwd en op naar de dealer om mbv VAGCOM de boel af te stellen.

Nu komt alleen het probleem, volgens VAGCOM moeten de getallen tussen bepaalde waarden vallen (zie ook foto’s) tussen 57 .... 60 of 1.0, dit lukt bij mij bij lange na niet. Als we de hall-verdraaien om maar in de buurt te komen valt de auto stil.

Heb een paar foto’s toegevoegd met de getallen.

Tevens alle stekers los gemaakt en met contact spray behandeld.

Heeft 1 van jullie dit probleem ook weleens gehad of kan mij helpen in de juiste richting te gaan zoeken?

Met vriendelijke groet,
Bram Witvliet

Witvliet

Geplaatst door Witvliet , lid sinds 1 maand geleden

4 Reacties

kaleido 1 PRO, 1 maand geleden

Een originele of imitatie hall gever gekocht ?

Witvliet, 1 maand geleden

Hoi, bekijk BOSCH Stroomverdeler op de AUTODOC-app https://m.autodoc.nl/bosch/1159787 eens.

Deze kwam overeen met het onderdeel nummer wat er op stond.

Witvliet, 1 maand geleden

Probeer er nog ergens eentje te vinden, maar ze geven ze helaas niet weg🙈

bert klein PRO, 4 weken geleden

Om de ontsteking af te kunnen stellen dient de motor in basisstand te worden gezet ., doe je dit niet zal het motor regelapparaat het bijregelen, de klopsensor regelt dit bij zelfs bij te arm mengsel,of rammelende dijnamo die trilling veroorzaakt

    Mmm oké, heb de hall-gever verwijderd met de motor in bovenste dode punt. Vervolgens nieuwe hall-gever geplaatst en alles aangesloten. Hierna starte de auto gelijk alleen met afstellen met vagcom. Komt het bovengenoemde probleem. Zou het dan eventueel nog aan de klopsensor kunnen liggen? - Witvliet, 4 weken geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.